Tankar om livet m.m.
Sitter här och tänker ( ja visst är det skryt
).
Vi lever ju just nu här på jorden. Vissa av oss tror på ett liv efter detta och/eller före detta. ( jag gör det)
Ibland kan man känna sig väldigt gammal i sin själ ibland som en nyfödd.
Många med mig är ju intresserade av det mediala. Tycker själv det är både spännande o roligt att bli avläst ( Då vet Ni det , pm:a mig bara
). Önskar jag själv förstod vad och när de i min omgivning vill kontakta mig.
Och skulle otroligt gärna vilja kunna och förstå mer om detta.
Har gjort sittningar där jag fick kontakt med bla svärfar.
Läste lite här på forumet att några kan vara stjärnmänniskor, änglamänniskor, mångudinnor ja, jag vet inte allt. Men jag antar att de flesta av oss är helt vanliga människor som kanske levt olika många liv.
Hur vet Ni vad Ni är för människor. (låter inte klokt , jag vet). HUr känner Ni vad andra är?
Hur skall jag veta vad jag är, hur jag skall leva för att lära mig av livet och inte bara leva som ett blindstyre som inget ser eller hör?
Ju mer man försker att suga åt sig av all information ju osäkrare blir man. Och man vill ju kunna sovra inte suga åt sig det man inte ska
Berätta gärna och hänvisa till trådar, böcker, skivor m.m , jag är som en svamp.
Lite tankar så där mot kvällen.
Kram på Er och ha en fortsatt fin dag.
Var rädda om varandra

jag kunde inte skrivit det bättre själv…jag lever också mitt liv i viljan att hela tiden få veta mer…så nu är vi 2 iallafall signemo 

" Ju mer jag lär mig, desto ödmjukare blir jag inför vad lite jag vet" heter det ju
.
Det här sökandet efter en "andlig identitet" är kanske en del av utvecklingen och något många tycker är spännande, men även i bland frustrerande.För det finns ingen annan som kan säga till dig "vem du är".Det kan du bara komma fram till i ditt inre. Personligen tror jag att just identitetsökandet kan bli ett hinder för andlig utveckling ibland
.Om sökandet tillför förvirring och osäkerhet, så kanske man har fel "fokus" ?Kanske man har lite för bråttom?Man kan ställa sig själv frågan om försöker stilla sin personliga nyfikenhet eller om man söker svar för ett större syfte?
Det viktiga är kanske inte att finna en kategori att tillhöra, utan att finna sin egen strävan efter sanning och godhet, och att det får speglas i sitt sätt att leva och bemöta andra människor?
Det man kan göra om man är intresserad av att vilja lära sig mer, är ju att läsa olika texter kring esoterisk visdom och sedan iakkta sig själv, andra människor och skeenden i livet och se om man tycker att det kan stämma med det man läst.Förstår man vilka kvaliteter en "stjärnmänniska" bär på tex. så kan man börja uppleva dessa kvaliteter hos vissa i sin omgivning (och/eller i sig själv) och därmed bättre förstå dess sätt att vara.Viktigt är ju att förhålla sig kärleksfullt till detta och inte för att "sätta etiketter".All visdom vill föra oss närmare varandra, få oss att förstå varandra bättre.
Signemo, Vad kloka ord. Ja ni har sagt kloka ord ni andra också.Jag tackar för det. Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
..en alvedon ..kan hjälpa mot skryt/om man tänkt för mycket ,eller om det var ett glas rött..eller om det var det som hjälpte till (?) :- )
jag tror inte det finns något facit du ska läsa.med svar på alla frågor,jag undrar om det inte är livet som ..skriver facit/alla svaren,att om du går till eller lär dig bli ett medium,får du inte svaret,utan bara "skriver" frågan,möjligen får du lite ..läxhjälp ..
Livet kommer att visa vem vi är ..
det är ju som blindstyre man tar nya oväntade vägar ,tills man lär ..
Hänvisningar:
svamp -smörstekt kantarell på en knäckemacka *njutning*
skiva -satie´s gynopedier (film Diva-dödligt intermesso)för *skönheten*
böcker - Främling på egen planet-Heinlein (låter kanske som en SF,det är den delvis,men mycket fler bottnar,kolla nå´t antikvariat)för *tankebanorna*
meningen med livet är att leva det.
*kramen*
penke
Tack alla kloka människor. Du penke , vad jag blev sugen på en kantarell macka och boken får jag väl kolla i sonen bokhylla här hemma , han har inte tagit alla med sig vid flyttet.
Ha det så bra och kram på Er
Var rädda om varandra