Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3384 ggr
gismo
0

Venus från Willendorf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit förälskad i Venus från Willendorf. Jag kände att jag ville känna och ta på henne, så jag har tillverkat en Gudinna. Vilka konstiga behov man plötsligt kan få. På söndag skall hon få ett nytt hem. En mycket speciell person ska få henne i gåva.

cillaj
0

Oj, vad läcker den är.Glad

gillar runda former, väldigt fin.

Kram cilla.

[Mariann]
0

Ja riktigt läcker! Glad

Mavios
0

Oh, vad häftig!
jag har ett behov av att göra ett hängsmycke i from av en yppig eller i alla fall ganska kurvig kvinnokropp men har inte riktigt fått till det ännu ens på papper än mindre börjat knåda i lera.
Det här ger lite inspiration i alla fall.
Den är jättefin!

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Farwuq
0

Inte riktigt min smak, jag föredrager slanka flickor.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Freja15
0

Venus är en urmoder. Vad härligt!

Jag gör också Moder Jordgudinnor *L*

hatchepsut
0

Klart bättre än anorexiamodet!

Pallada
0

Sandro Botticelli´s Venus är en gudomlig skönhet som dessutom har en frisk kropp. Willendorf Venus är en gravt överviktig kvinna som säkert har för hög blodtryck, förhöjda blodfetter, ont i knäna, ont i ryggen etc etc

Varför överiktiga kvinnor är "bättre" än anorektiska?

att släppa kontrollen är alltså bättre än att vara kontrollfreak? är det inte två sidor av samma mynt?

vad är Skönhet ? …som ligger som bekant i betraktarens öga… :))

uppenbart är dock att skönhetsideal är olika i olika samhällsklasser, epoker, kulturer, länder

Lionadh
0

Jag har Venus från Willendorf dels som gipsstaty, inköpt när jag var 16 år!, och dels som ett vackert bronssmycke….

Jag älskar denna gamla kvinna! Kyss

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0
Lionadh
0

Och bilden ovan har jag haft som affisch som gymnasieelev…

Hur var det nu, Har Venus en koppling till Pallas Athena eller hur var det? Hm?

Får leta den tråden…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

ja var det inte så.Obestämd Hoppas du hittar den.

Pallada
0

här är det Sandro Botticelli´s  Athena som är  krig och vishets gudinna (hoppas att bilden följer med) 

Aphrodite  är skönhets, kärleks och frodighets gudinna i den grekiska mytologin . Motsvarigheten är  Venus i den romerska mytologin

satori
0

Venus de Milo är min favorit - Jag har henne stående här i bronsskimmer på vardagsrumsgolvet.