Alla Hjärtans Dag!!
God morgon så här på alla hjärtans dag!
idag hoppas jag vi alla kan göra ett stycke ljusarbete. 
Att vi ser alla mäniskors hjärtan förbundna med varandra och hur det går som gyllene trådar av ljus mellan alla hjärtan.
Mänsklighetens broder systerskap
Se mänsklighetens hjärta djupt förbunden med Jordens hjärta och Guds(sollogos) hjärta, se denna ström (antahkaranakanal) som stor, varm, gyllene och vibrerande och i ett konstant flöde.
Upp och ner… Jordens hjärta - mänsklighetens hjärta - Guds Hjärta
Se det hjärtats gyllene nätverket av ljusarbetare som finns på jorden, The new group of worldservers. Se dessa hjärtan lysa och vibrera den Nya Tiden, the new golden age.
Se alla ljusgrupper och enskilda ljusarbetare, både i och ute ur inkarnation, som en enda stor grupp. Förbinda himmel och jord. Förbinda mänskligheten med de inre ljusvärldarna.
Se en lysande civilisation växa upp överallt på jorden, lysande grupphjärtan bildas.
Se Jorden som en lysande vibrerande planet och hur jorden lyfts mot sin uppståndelse att bli en helig planet och upptas i ett broder-systerskap av heliga planeter.
Se Jorden Lysa!
Hämtat ur Herkules Nyhetsbrev:
Vid gryningen den 14:e februari, den dag som vigts åt St Valentin, kärlekens beskyddande helgon, går månen i Vågens tecken in i det sjunde huset som står för relationer Samtidigt är Jupiter och Mars i linje i Vattumannens tecken i det tolfte huset som står för andlig transformation.
För fyrtio år sedan, hörde vi sången Aquarius (Vattumannen) i musikalen Hair; de intuitiva orden påkallade den nya tiden och vårt kollektiva uppvaknande med dessa ord:
When the Moon is in the seventh house
_När månen är i sjunde huset
_
and Jupiter aligns with Mars
_och Jupiter i linje med Mars
_
Then peace will guide the planets
_Då kommer fred att vägleda över planeterna
_
and love will steer the stars
_och kärleken kommer att styra stjärnorna
_
This is the dawning of the Age of Aquarius…
_Det här är gryningen av vattumannens …
_
När solen går upp den 14:e februari förkroppsligar vårt kosmos denna perfekta constellation för att stödja vår kollektiva manifestation av kärlek och fred och, som sagt, gryningen av Vattumannens tid.
Vattumannens horoskop för den 14e: februari avslöjar en mängd och viktiga influenser som blandar sig med Vattumannens energier i det tolfte huset. Expansiva Jupiter och vitala Mars är i linje med vårt högre ändamål i den norra noden.
Chiron, den sårade healern, är också närvarande och ger oss möjlighet att läka de sår som separerat oss så länge.
Neptunus visar oss betydelsen av kollektiva humanitära åtgärder och energier, och hur vi tillsammans kan skapa social rättvisa. Den strålande Solen upplyser hela den kosmiska föreställningen
Merkurius, också i det tolfte huset, men precis bortanför sin höjdpunkt i Stenbockens tecken, förenar sig med Pluto för att kommunicera och förankra Det Stora Skiftet som nu transformerar våra globala strukturer och institutioner.
Månen i Vågen i det sjunde huset förstärker relationer som är skapade i harmoni och god vilja, relationer som står för samarbete för det högsta goda och för villkorslös kärlek.
Venus i Väduren i det första huset ger energi och kraft till dynamisk samverkan och samskapande. Tillsammans är ett nyckelord.
Saturnus och Uranus kommer att vara i opposition och det pekar på konflikter mellan det gamla ohållbara paradigmets upplösande i kontrast till vår nya uppvakande värld som strålar allt starkare Deras positioner gör dock att detta uttryck kommer att försvagas
Den 14:e februari har alltid haft en speciell status hos mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Intressant! Den här dan har alltid värmt mitt hjärta, utan sentimentalitet.
Kram till err alla!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Mariann har du någon bra metod, jag har svårt för att göra astro till en inre verklighet . Att prata om himlakroppar blir för mig att jag tänker på teveprogram om astronomiska observatorier . Hur får jag planeterna att bli en levande verklighet i det inre ?
Om du ser alla planeter som ett väsen som vibrerar en viss vibration (stråle) kanske det går lättare?

God middag!
Önskar er alla en härlig Alla Hjärtans Dag!!
Kram på er/ Sonja

Kram Allihopa På Allas Hjärtans dag
. Lena

Mariann,
Det är alldeles underbart..
När jag läser det övriga du skriver också, så förstår jag varför det känns såå fantastiskt idag! Har dessutom själv månen i vågens tecken och det känns som om jag skulle kunna omfamna hela världen och önskar verkligen att alla ska få den stora universella kärleken att omfamna dem.
Kram

Älskar sången, är vattumann… önskar alla en underbar alla hjärtans dag - kram på er alla! 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."