Vad är det jag ser?
Hej allihop!
Jag är inne i en omfattande andlig utvecklingsfas, som berör mig på alla plan. Men det jag vill fråga om är synen.
Jag har börjat se små lilablå färgfält som dyker upp titt som tätt.
Vad kan det vara tro, någon som vet mer?
Kram!

Hej på Dig MariahMagdalena!
Vad härligt att läsa att Du är inne i din andliga resa!
När mitt kraftiga uppvaknande började för ca 3 år sedan, började jag också se färgade fält, länge var dom just mörkblå, sedan blev de för mig gröna, oranga, gula, rosa, lila, röda.
Först trodde jag faktiskt att jag hade fel på mina ögon, men sedan när jag besökte Ön, Övernaturligt iFokus, (det var där jag hamnade först), som blev ett otroligt bra stöd i min resa i det okända, så upptäckte jag att det var vanligt att se färger osv! Härligt att känna att jag inte var ensam…!
Är det orber man kallar dom? Finns säkert andra ord också. Använd SÖK funktionen så kommer Du hitta mycket om detta, säkert både härinne och på Ön, men även inom de andra trevliga iFokus - sajterna. Har själv även funnit bla Existens, Healing, Utomjordiskt. Fin och härlig stämning inne på alla dessa sidor! Tack för att Ni finns! Vilket otroligt stöd Ni är!
Detta var bara ett pyttelitet svar ifrån mig, de som kan mer svarar säkert här snart!
Kram
/moonflower

Tack snälla du! Vad glad jag blir! =)
Kram!
när man börjar se saker för sitt inre öga så är det oftast det astrala planets alla vackra färger man ser, dvs man ser in på de astrala planen. 

# 3 Det där låter så coolt att jag *ryser av välbehag* över hela kroppen!
Det är verkligen en väldigt vacker färg som jag aldrig någonsin sett tidigare. Den är liksom självlysande, fluorescerande. Jag ser den ju bara i korta stunder än så länge, men den ser ut ungefär som de blålila stenarna på den här bilden.
Kram!
Hej!
Jag tror att det är änglar du ser runt dig ,dom brukar ha ett blått sken.
Kram och ljus catarina

#5 Wow!
Vad vill de, tror du? *skratt*
Kram

#5 Hej igen!
Såg nu att du är medium och tänkte att jag måste säga att jag inte försöker få någon gratis konsultation av dig genom min fråga. Jag bara undrar i allmänhet vad änglar har för uppgift när de dyker upp hos folk.
Kram
hej Gumman!
Nej jeg tror inte du vill ha en gratis sittning,Jag tycker det är roligt om jag kan hjälpa till.Änglar är ju ljusvarelser och ska inte förväxlas med guider.Änglar kommer med beskydd och hjälp att vandra på sin väg.Jag har många runt mig har folk sagt och jag gillar dom.I bland när jag siiter och mediterar käner jag närvaro av dom och man känner deras vingar svepa över kinden. Så jag tror att du har bett om hjälp och dom hat kommit för att vis att du har beskydd.Det är bara att tacka och ta emot.
Kram och ljus Catarina
Blått sken ser jag väldigt ofta. Ett tag hade jag ett blått lysande klot och en annan lysande mer diffus form med mig överallt, speciellt då jag satt ner och var avslappnad. De följdes alltid åt. Tyvärr så ser jag bara det blå klotet numera och grunnar på om jag verkligen inte ser det andra blå ljuset eller om det inte finns hos mig längre.
Långt innan min andliga utveckling satte igång så såg jag ofta röda sken, mer eller mindre diffusa.

#8 *Glad*
Jag träffade någon i en dröm för två månader sedan, som heter Queen of Light och när jag sökte på henne på nätet hittade jag två medier från 30- respektive 70-talet som hade haft kontakt med henne. Och hon är en ängel. =)
Det kanske är henne jag ser. =)
Kram!

#9 Spännande!
Jag ser också små stjärnor som gnistrar till lite då och då samt små energier som rör sig i luften runt mig. Dessa ser jag också runt träd.
Kram!
Igen!
Ja jag skulle säga att det är henne du ser,men jag tror inte hon är ensam
kramis Catarina

#12 Coolt!
Jag älskar andlig utveckling. Vad trist livet skulle vara utan den dimensionen.
Kram!

Jag tror att det du ser är uttryck för en ökande aktivitet i ditt s,k 3.e öga. 6 chakrat ajnacentrum. Du kanske också förnimmer en rörelse, vibration eller tryck mellan ögonbrynen samtidigt som du ser färgen. Den här klara starka lila färgen och även andra klara starka färger brukar härröra från astralplanets högre nivåer. Det kan också vara närvaro av andra energier och medvetanden från tex devaevolutionen.
Grattis till närvaron av astralvärldens devarike ! Hur tänker du fira det , med buller och bång eller en stilla meditation ?
Är det tillfredsställande att ha kommit så långt i sin uveckling at det tredje ögat öppnat sig i en känslighet för det andliga och kompletterar den vanliga psykologiska perceptionen med den nåden som leder till högre insikter , eller tar du det med en klackspark och tänker att nu ska Maggan få veta …
Vad jag menar är att vi borde visa vår tacksamhet för den hjälp vi får på ett bra sätt , vi måste höja vår medvetenhet om sättet att göra det på. Har vi erfarenhet att dela med oss ?
Själv är jag nog litet dälig på detta jag tror att det räcker med vanliga böner.
Ni är inte ensamma. Jag ser ofta blålila färger dansa över fingrarna när jag sitter och skriver vid datorn och även små silverstärnor som gnistrar likt små bitar av julgransglitter. De kan sitta på en vägg t.ex. men när jag går fram så försvinner de, för att åter synas så fort jag satt mig igen i soffan, då de dyker då upp på precis samma ställe som tidigare.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Vilka häftiga saker ni är med om! Jag vill också se såna färger omkring mig… 

#14 Ja, det har kommit de senaste två åren. Dvs, just de åren då jag med full kraft har intresserat mig för andlighet.
#15 Tack!
Jag firar detta varje dag, bland annat genom att vara djupt tacksam för att det sker och med barnslig förväntan se fram emot fortsättningen. 
Det är STORT att vara med om detta. Tänk att det finns saker jag trodde aldrig skulle hända mig. Och så gör de plötsligt det.
16# Supercoolt! Det du beskriver; Den blå färgen som dansar över fingrararna - precis så är det för mig också.
Även stjärnorna som du nämner ser jag!
I juli började jag plötsligt se dimma. Först misstog jag det för skräp i ögat, men det dröjde inte länge innan jag förstod att det var någonting helt annat. Nu var det dock några veckor sedan den dök upp. Kanske var den en symbol för att jag ännu inte såg klart… 
Sedan flera år tillbaka ser jag vattenfall, eller kanske rättare beskrivet som den dallrande luften man kan se över exempelvis varma element eller het asfalt.
Speciellt tydligt är detta vid ljusa dörrkarmar och liknande.
Kram!

#17 För mig "hände" det just när jag började intressera mig för det hela.
Kanske vilja är en bra förutsättning. 
Kram!
#19 Men jag har ju varit intresserad i massor med år, men ändå får jag inte se några färger.
Får nog ta och anstränga mig mer, det kommer i perioder i livet, när jag engagerar mig…
Kram 
Ni talar om dimmor och konstigheter, här kommer en skildring från min vardag, saxat ur min "Book of Shadows":
** **
September 2005
Varför händer det skumma saker hos mig?
Det var någon månad sedan, jag var ensam hemma, flickan var hos polare och frugan utomlands - det var vanlig eftermiddag.
Jag hade varit en sväng in i badrummet och gick via lilla hallen och vardagsrummet in i köket.
Döm om min häpnad, köket var fyllt av rök. Det blev nästan panik, jag kastade mot den förmodade källan dvs. spisen. Nä, där stod inget kvarglömt och pyrde, spisen var avstäng och kall. Jag började bli snurrig, varifrån kom röken och när skulle brandlarmet gå?
En hastig blick in i tvättstugan och in i mitt krypin med dator etc. avlades, men ingen rök källa syntes, inte heller TV:n eller annat var skyldigt.
Då sprang jag ut på loftgången för att se om min granne grillade eller så, nä det fanns ingen grillande granne eller rök där ute. Villrådig gick jag in i lägenheten igen. Och nu tappade jag verkligen hakan, den tjocka röken var borta!
- Hur i h*lv*t* kunde…
Jag bara skakade på huvudet och ryckte på axlarna, tog en bok och lade mig på soffan för att läsa; varför oroa sig för det man inte förstår?
#21 Men oj, vad kunde det vara
Lite småläskigt ju
#22 Klart det kan bli läskigt, men man finner sig snart efter det att man blivit lite härdad.

Spännande. Ja, det ser ut som rök det jag ser också. Vit. Eller som dimma, som sagt.
Det är intressant att flera av oss har liknande upplevelser…
Kram!
Jo även jag har rökig dimma hos mig ibland och ljusfält kan vara en litet tid. Ser det som en transformationsprocess en resa till okänt mål …

# 25
Jag ser verkligen fram emot vad som ska komma härnäst.
Kram!
Ifall man verkligen är nyfiken på detta med att se färger och vad man ser, så kan jag varmt rekommendera artikeln om högre och lägre psykism. 
Hej alla du !
Jag är inte inne i någon omfattande andlig utvecklingsfas,tycker jag. Det är mer stopp o hemläxa :- /..det är kanske därför jag oxå har en massa blåaktiga *sprak*(stilla tomtebloss?) om mig ,som några skrev,är det närvaro,så att man känner stödet(?) ..ibland har jag trott att det är början på ..revor i illusionen.att det är Ljuset som sipprar igenom..?
hmm,det är nog lite annorlunda nu,för några år sedan var de..mer som små gnistror som stilla svärmade omkring mig,då kännde jag av närvaron tydligare. nu är det mer som små (foto)blixtar,som är fasta(stilla).
Nåväl,hur var det någon skrev i en bok:När eleven är redo kommer läraren(kunskapen)
*kramen* :- )
penke
Jag har också börjat se färger, en klart lysande blå prick bl.a. Ganska nära kroppen. Såg den i en spegel.

#28 och 29 Jag älskar det här! Det är så roligt! =)
Kram!