Kan någon här rekommendera...
ett ställe som är ett bra meditationsretreat? Jag vill åka nu under våren tänkte jag. Tre-fyra dagar, tor-sön t.ex.
Någon som vet att bra ställe, gärna i Stockholms trakten?
Tacksam för tips!
Nä tyvärr, men har du provat att googla efter nåt?
Hoppas du hittar nåt bra.
Ja jag har googlat och hittat Englagård som har en kurs-variant som inte är direkt det jag är ute efter och så en i Göteborg som inte direkt är i närheten av Stockholm.
Det kanske dyker upp fler ju närmare sommaren vi kommer. Jag får nog vänta lite till.
Eller så får jag hyra en stuga vid en sjö några dagar och meditera och sköta matlagningen själv.
Tack för din omtanke Mysan59 

Hittade det här:
http://www.idoborg.se/index.asp
http://www.kyrkforum.se/ovriga-evenemang/213-kloster-retreater-osv.html
Sökte på kloster retreat
De verkar lovande… 
Tack Rosan för ditt engagemang 
Ska kolla länkarna i eftermiddag.

Lyfter fram en gammal tråd här
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 precis vad jag tänkte föreslå! 
#5 Bra tråd i sammanhanget!!

Det beror ju på vad du är ute efter.Om det är ett gruppsammanhang så vet jag inte, men jag kom att tänka på Yasuragi, ett underbart spa enligt mig.Där finns det delvis aktiviteter som tai chi,klangmeditation etc, som man gör i grupp.Sedan finns rum där man själv kan sitta o meditera/yoga eller vad man nu vill.Vacker natur , god mat och japanskt bad.När jag bodde i sthlm var jag där med min man en helg, och trots att det var så nära så kändes det som att vi hade varit lååångt borta.
Jag vill igentligen bara äta nyttigt och meditera. Kanske promenera i skog och mark om det är möjligt. Lyssna på ledda meditationer eller meditera själv. Vill dock inte ha kopplingar till de större reigionerna.
Jag läste på Hasseluddens hemsida och det är ganska dyrt. Lite för dyrt för mig nu i vår. Där betalar man för behandling på sett och vis och på den här trippen vill jag inte ha några behandlingar. Jag är mer ute efter tysthet och stillhet.
Så där, nu fick du några tips 
Fast det låter ju inte helt lätt. Hasseludden ska ju vara jättefint, men dyrt!
Men nånting hittar du nog.
Kram
Ja tack, Mysan59 och allihop för era tips. Jag söker vidare.
Namaste!
De kör vegetariskt på Englagård. Det finns massvis med vacka naturstigar runt gården. Varje morgon och kväll så har de meditationer när de har kurser på gården.
Ta kontakt med dom och fråga. Dom brukar inte vara svåra att förhandla med.
Jag har själv varit där på utbildning några gånger så jag vet av egen erfarenhet.
Jag har varit i kontakt med Englagård. Och det ser ut att kunna vara ett alternativ, trots att det inte är nästgårds.
Tack för tipset allhealing!
hmm. Kolla med Zengården. www.zazen.se det kan vara ett alternativ. Kanske att dom har retreater på stockholms Zencenter. kolla vettja 
Tack Zenrin för tipset 
Tänkte bara berätta att det har löst sig som så att jag ska passa en god väns hus medan de är bortresta en vecka i slutet på februari.
Så när jag bor där ska jag meditera, promenera och vara tyst i minst 3 dgr. Tänk så fint allt löser sig om man bara har tålamod och tillit 
Tack igen för alla bra 
Ja men du ser så bra det blev! Och så skönt det låter!
Hoppas du får en bra och lugn vecka 
Tack Mysan59, det ska jag 
Jaa, jag önskar dig också en skön vecka och tid att komma djupt! 
Hjärtligt tack Mariann