Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2989 ggr
pluttig
0

Ber om healing!!

Hejsan jag är ny här, ha rett stort andligt intresse :) jag har sedan några år tillbaka kronisk värk i kroppen, med en diffus Fibromyalgi diagnos, jag har under några veckor haft så fruktansvärt ont i ryggen och lederna, muskler, mått illa och så himla trött, snälla kan ni hjälpa mig med lite healing?? behöver all styrka jag kan få för att orka kämpa!!

Tack för en fin sida :)

• Redigerat 2021-05-14 12:04 av FataMorgana
[Mariann]
0

Jag ska be en bön för dig till änglarna om hjälp!

Varmt välkommen ska du känna dig också. Glad

Shakti
0

Hej pluttig.

Om du bara har möjlighet att få fram ett lite större foto på dig och om du kan beskriva dina smärtor/problem lite närmare så kan jag gärna sända dig reiki.

Angående dina sjukdomar och besvär så undrar jag om du har eller har haft amalgamfyllningar eller om du någon gång har haft sönder en kvicksilvertermometer? Eller om det kan finnas någon annan källa där du kan ha förgiftat dig med tungmetaller? 

Har du förresten försökt med msm?

http://www.alternativahalsokliniken.se/msm.htm

pluttig
0
#2 Jag kan maila dig ett kort om du vill kan jag lägga in en bild på min sida, jag har amalgan i några tänder, vilka tungmetaller menar du? jag har inte haft sönder någon termometer, jag är så tacksam för all hjälp jag kan få! jag mår jättedåligt just nu med fruktansvärd värk :(
Dinengel
0

Just nu har jag inet så mycket tid men jag skickar ljus och healing

Kram Dinenegl

Lionadh
0

Jag vill lära dig en bön jag lärde mig av Fader Max Mizzi:

"Jungfru Maria, full av nåd, sänd dina helande änglar till oss. Amen!"

Be om kontakt med de helande änglarna och känn tyngen lätta.

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Shakti
0

Ja, jag skulle gärna vela ha ett större foto på dig så att jag kan visualisera dig medan jag sänder reiki. 

Och kan du också berätta lite närmare om var du har mest ont?   Annars kan jag ge dig en helkroppsbehandling med extra fokus på ryggen, muskler och leder. Är det några andra specifika ställen som du önskar att jag ska behandla? Så gör jag det gärna. Jag har lite problem med min hotmailadress för tillfället, så om du bara har möjlighet att lägga en större bild inne på din profilsida, eller här så vore jag tacksam. 

För det mesta är det amalgamfyllningar som består till 50 procent av kvicksilver och till 50 procent av andra giftiga metaller som orsakar fibromyalgi. Många har blivit helt friska efter en amalgamsanering och en avgiftningsterapi. Här har du ett par intressanta länkar som du säkert hittar råd på. Jag lyckades inte få alla länkar in på rätt sätt, men du kan säkert kopiera dom och klistra in dom där uppe.

http://fibromyalgi.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=e3747874-1a42-4cea-a7bc-474788ac60eb

http://www.kvicksilver.org/abs/ockert.html

pluttig
0

Shankti nu har jag lagt in en större bild på min sida, det är illamåendet - magen och oron och ångest -magen, samt ledväken som jag lider av mest, öm i skalpen och ont i nacken - huvudet, fy det var många ställen det,

jag ska kolla upp det där med amalgan fy vad otäckt och jag som har några tänder med amalgan i :(

Shakti
0

Tack för bilden. Såna besvär som du beskriver är typiska för en kronisk kvicksilverpåverking. Med healing kan man bara lindra symptomen men för att bli frisk måste du få ut giftet ur kroppen. 

Men jag ska i allafall sända dig reiki nu under helgen då jag har gott om tid. Och dina besvär som du har just nu kommer jag att behandla extra noga.

Jag läste också att dom ska uppgradera fokus-sajten under helgen och att man inte kommer att komma in på forumen så länge dom gör det. Så är det så, skriver jag mer igen i början på veckan (eller så fort det går) och frågar dig hur det går för dig och hur du mår. Och är det något som du ännu undrar över så får du självklart skriva och fråga. 

Innan du kontaktar en läkare så borde du läsa den här sidan bara för att vara förberedd på hur hälsovården hanterar amalgamskador. 

http://www.algonet.se/~peodal/kvicksilver.org/hg/visstedu.html

Kanske du får råd om någon läkare som har kunskap om amalgamförgiftningar på http://www.kvicksilver.org/

pluttig
0

Shatki tack för din omtanke det värmer mig *ler* jag ska ta kontakt med tandläkaren och be dom ta ur mina amalgan lagningar, fy det där vill jag inte ha i munnen :( jag har även haft en kopparspiral i 4 år som jag tog ur för 2 veckor sedan pga av en massa mellanblödningar, hur är det med koppar kan det påverka ens mående??

Hur fungerar Reiki? vill så gärna veta *ler* för önska en trevlig helg till dig Shatki och alla andra som läser detta!

Shakti
0

Hej. Eftersom alla (dom flesta) tandläkare inte har kunskap om amalgamsanering   är det därför väldigt viktigt att du skaffar en tandläkare med den kunsakapen. Tandläkaren som satte i amalgam åt dig har säkert inte den kunskapen, skulle han ha kunskap skulle han inte lägga amalgamfyllningar. Ta och kolla i den här sidan i stället efter mer information om tandlläkare som du kan kontakta. Skulle du borra ut amalgamet utan skyddsåtgärder skulle du ta upp så mycket gift på en gång som om du skulle ha fyllningen i dig i tio år. Därför är det väldigt viktigt att går till rätt tandläkare. 

http://www.amalgamskadefonden.se/default.asp?id_Page=58

Ja och sen borde du också ta antioxidanter. Dom viktigaste är selen, zink, vitamin E och sen ett bra B-kombi preparat. Du kan räkna med att avgiftningen tar minst ett år och det bör också göras av en expert. Om man gör något fel med avgiftningen kan det leda till att kvicksilver förflyttar sig från kroppen till hjärnan. Ta därför först och kontakta någon från dessa sidor som jag har länkat till, för där borde finnas professionell hjälp att få tag på.

Nu har jag skickat reiki två gånger till dig i dag. Först gav jag dig en helkroppsbehandling, med extra mycket fokus på ställena som du hade mest problem med. Senare gav jag dig en chakra-behandling och behandlade  även problemställena igen. Skulle vara kul med lite respons. Så hur mår du nu? Men jag ska även sända dig mer i morgon.

Om kopparspiralen kann jag tyvärr inte säga något om. Men koppar är ett giftigt metall så sunt är det säkert inte.

Och här kan du fördjupa dig lite i reiki. http://www.reikiforbundet.se/449-17-94.html

Jag önskar dig också en trevlig helg Glad

pluttig
0

Shankti jag känner mig mycket piggare och gladare nu ikväll :) helt underbart lugn, så här har jag inte känt mig på länge!!det värker mycket mindre i bröstkorgen och nacken, även illamåendet känns mindre… härligt vet int hur jag ska kunna tacka dig för omtanken *ler*

Det som är jobbigast är panikångesten :( den kommer över mig så ofta…har blivit lite folkygg av detta…. :( hrmskt för jag tyckte om att vara ibland andra människor innan detta började…jag slutade med antidepp för 6 månader sedan, men innan jag slutade hade jag panikångest med , men nu har det blivit värre…

jag ska lusläsa länken du skickade och leta efter en tandläkare som kan hjälpa mig, jag är sjukskriven nu men jag ska spara ihop pengar så jag kan ta bort amalganet.

Hoppas du har det bra :) trevlig lördag kväll!!

pluttig
0

Hej igen glömde en sak, min sänka /SR har legat på 58 och pendlar lite upp och ner de senaste 3 månaderna, förra veckan var den 42, jag fick kortison att ta för min läkare på VC ville ha ner sänkan, åt det i 1 mån och mådde så psykiskt dåligt av det + att sänkan inte gick ner speciellt mycket heller…. tyckte jag blev sämre av det, sen jag slutat har jag bara ökat i vikt trots att jag inte äter för jag mår så illa hela tiden, det är så konstigt och jag fattar ingenting av detta :( hur kan man gå upp i vikt när man inte äter så mycket?? jag kanske har obalans i kroppen?? någon som har en aning om vad det kan bero på??

Shakti
0

Det var fint att du känner dig bättre nu Glad

Viktökningen kan orsakas av en sköldkörtelunderfunktion eller av något annat fel i hormonsystemet. Men det kan även orsakas av vissa mediciner. Tar du några mediciner nu?

Men jag återkommer med mer i morgon. Ha en trevlig kväll du med.

mayolica
0

jag kan skicka lite reiki till dej nån gång under dagen.

~ mayolica ~

Shakti
0

Hej igen. Tungmetallförgiftningen påverkar hjärnkemin och blockerar olika enzymer och signalsubstanser som t.ex serotonin. Det kan leda till alla möjliga psykiska problem. Man kan förbättra hjärnkemin med olika antioxidanter, B-vitaminer och omega 6-fettsyror. Tungmetaller kan också sensibilisera nersystemet. Det är också nyttigt att dricka mycket vatten, helst flera liter om dagen. 

Jag tycker det är konstigt att läkaren ger kortison på grund av den höjda sänkningen utan att leta efter orsaken. Be i alla fall om att han undersöker köldkörteln. Köldkörteksjukdomar är mycket vanliga om man har en kvicksilverpåverkning. 

Dessutom tycker jag att du skulle kunna lära dig reiki så att du har något som du kan hjälpa dig själv med. Jag har själv lidit av ångester och panikångester, och att bli initierad i reiki hjälpte mig massor. 

Jag sände dig reiki redan, hoppas det hjälpte. Du kan ju skriva och berätta hur du mår Glad.

pluttig
0

Shankti hejsan! allt bra med dig? jag hade migrän igår så tyvärr var jag inte vid datorn, ledvärken är bättre det gör inte lika ont i ryggen ochsen mår jag inte lika illa hela tiden, såå skönt :)

Sköldkörteln har jag fått kollad och det visade ingentig, reumatiska prover är tagna var oxå bra, så jag måste vara ett mysterium,  men när det gäller amalaganen så ska jag ringa en tandläkare i stockholm idag och höra lite,

jag fick kortison för läkaren på VC trodde att jag hade nåt som heter polymyalgi reumatica, eftersom det stämde med sänkan och ställena där jag har ont, men jag är fööör ung för denna sjukdom den får man i regel efter 50 år och jag är 34 år så det kan inte stämma. men jag äter inte kortison nu alls.

Reiki verkar väldigt intressant och jag ska läsa på en massa, roligt att kunna hjälpa andra och sig själv!! :)

pluttig
0

Hej igen fick min sänka kollad idag och nu har den gått ned från 42 till 34, skönt att höra att kroppen läker sig själv, ber till gud nu att den inte ska gå upp igen, ska träffa reumtologen nästa vecka och hoppas på en diagnos. Var och simmade i lördags och har sträckt nacken tror jag, ont i hela höger sidan från halsen upp i skallen.. ajaja inte skönt. Annars känns det lite bättre idag i hela kroppen :)

sköt om er alla!!

Shakti
0

Hej igen. Med mig är allt bra, tack Glad

Viktökning kan också bero på fel i hormonsystemet. Har du kollat dom värdena? Du skrev också att du inte tar kortison nu, men finns det någon annan medicin som du tar? Det finns ju så många andra mediciner också som kan leda till viktökning, att jag bara därför undrar. 

Om polymyalgi reumatica kan jag inte säga så mycket om. Men kvicksilverpåverkan kan ju även leda till reumatiska sjukdomar http://www.tf.nu/artiklar/93-1_sjukdomar.html . Men att du är så ung än gör ju mig också lite fundersam. Fast å andra sidan finns det många andra unga människor som har på grund av amalgam drabbats både av det ena och det andra. Kvicksilver är ett skadligt gift som ingen människa ska behöva ha i sin kropp. Du gör helt rätt med att ta bort det.

Om du vill har jag säkert tid nu och då under veckan också att sända dig reiki. Jag tycker helt enkelt om att arbeta med reiki och hjälper gärna till så gott jag kan. Så uppstår det något särskilt ställe som du vill att jag ska behandla är det bara att skriva och berätta, annars fortsätter jag som tidigare Glad.  Ha det så bra och sköt om dig med!

pluttig
0

Shanki :) tack vilken go männsika du är, jag är evigt tacksam *ler* jag ska beställa björkaska direkt det verkar ju ha hjälpt den kvinnan!! hon hade lyckats få ner sin sänka :)min är nere på 34 nu var och tog provet idag, känns bra.. men jag tänker ändå köra igång med björkaskan för det verkar gå som i skov på mig. Tack igen för att du är såå snäller :)

Vi höres av snart igen!! sköt om dej :)

Shakti
0

Tack tack för alla fina ord Glad. Det är fint att det går bättre för dig nu.  Jag behandlade dig nyss med reiki igen (en chakrabehandling samt dom sjuka ställena som du nämt). Hoppas det hjälpte det med. 

Ja vi hörs och sköt om dig med :-)

pluttig
0

Hej igen :) till Shanki och alla ni andra som skickat Helaing till mig!! Ett stort TACK!! jag mår 1000 ggr bättre nu och det är ett mirakel!! för jag har mått så dåligt både psykiskt och fysisk sedan 2006… och såhär stark och pigg har jag inte kännt mig på flera år!! jag är så djupt tacksam för eran generositet och omtanke, även om jag inte kan healing sänder jag tillbaka all tacksamhet jag bara kan till er Flört

Tack så mycket!!!!

Shakti
0

Det var fint att höra Glad. Och du, det är bara att hojta till om du känner dig vara i behov av healing igen, endera här eller via ett meddelande. Ha det så bra!