God morgon 28:e januari
God morgon, ännu en ny dag väntar på oss, klart att den kommer att bli bra.
Själv tar jag ut två dagar semester under denna vecka, den 29:e och den 30:e, jag känner att det behövs.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Godmorgon 28/1
Så då var vi ett par dagar in i nymånen som inföll den 26/1. Tid för förnyelse och nya tankar och att ta itu med nya projekt.
Det är nu fyra månader sen min gastric bypass och jag har gått ner 25 kg. Det börjar synas!
Lite nya vårkläder ska det bli, men med moderation.
Får förnya garderoben gradvis.
Jag jobbar ikväll, så det blir kanske inte så många timmar på nätet.
Hur har ni andra det? Lille-lördag som det är, hur firar ni det?
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#1 "Gastric bypass" är det sådant där de klämmer åt en bit av magsäcken så att den inte rymmer så mycket?

#2 Jajamensan, den 23 september låg jag under kniven. 20 ml är kvar av magsäcken, maten går nästan direkt ner i tunntarmen som anslutits där.
God morgon!
Snart är januari till ända… vart tar tiden vägen?
Fast snabbare kommer jag till Egypten och värmen
.
Hoppas alla har det bra och att livet far fram varsamt med er alla.
#3 Men…
Det innebär ju att det blir en massa merarbete för tunntarmen när den får den grovtuggade maten direkt i sig, hur går det sedan med vitaminupptag etc.

20 ml är ju inget!
Till Egypten? Kom nu inte hem med en massa skumma föremål - mumier och sådant - från antik tid, de bör stanna där de hör hemma.

#5 Jag får äta vitimintillskott resten av livet. Kalk, B12, multivitamineral, järn och zink. Det gäller att tygga maten ordentligt, men när jag gör det är det allmänna kostrekommendationer som gäller. Grovt bröd, grönsaker, nåt ur varje grupp i matcirkeln.
Det har fungerat bra för mig. Inga större bekymmer alls.
Vi ska försöka lämna kvar det antika
… men något lite nytillverkat måste ju med hem så klart.
Fast resan bli ju inte förrän sista veckan i mars så…

#6 Jodu jag ska komma hem med världens halloweenkostym - en äkta mumiesvepning!!! Fattaruväl? 

#8 Nä men nu är det mindre än två månader tills vi åker och resan är redan betald. Bara att börja packa!!!
Vad behöver jag mer än tandborste och Cleopatrafrisyr? Javisst ja - kajal….
#9 *asgarv*
Det skulle se ut… gå genom passkontrollen så *fniss*
Klart att du ska skaffa en äkta mumiesvepning.

Glöm inte att kolla och känna in pyramiden, det påstås finnas "krafter" där inne.
Svepningen levereras som gasbinda, inget konstigt alls att få den igenom tullen.

Ja men de är ju indränkta i en massa eteriska oljor för att bevara kroppen… Hm? Hälsokur kanske? Tänk er doften av äkta mumie….
God morgon!
Stockholm är molnig och 0-gradigt.
Bakom molnen skiner alltid solen 
#15 jo det gör den, om den nu är över horisonten.

#15 Likadant i Götet! Det är TUR att man vet att jorden snurrar runt solen. Eller hur var det nu? 
Oj, jag glömde att säga att vi har +1,5°C här i djupa södern.
Vill bara tillägga att vi ska till Luxor och inte Kairo, det framkom inte… 
dvs tyvärr inga pyramider, men väl är vi nära 4 stråle fokuset dvs Temple of Ascension… så vi får se om vi alls kommer hem… 

Lite uppstigning i Egypten blir en fin semester… 
Var själv i Egypten i november förra året. Besökte Luxor och Hatchepsuts dödstempel där jag också grävde ner en sten hemifrån. Kairo kom jag inte till då jag utsattes för" Faraos hämnd". Det får bli nästa gång. Ta med handsprit i massor och tvätta tvätta…

Handsprit ska införskaffas…
… och drick vaccin…

Vad kul att ni ska till Egypten! Vi har varit där och lärde känna en man som bjöd hem oss till sin farmor och fick äta äkta egyptisk husmanskost! Vi diskuterade religion mkt, jag fick inte ihop att många var så starkt troende men kunde samtidigt ljuga och försöka lura turister på de mest hutlösa, fula sätt ibland.Han sa " vi skiljer på religion och arbete". Hmmmm, vi var inte överens där
.