Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 826 ggr
always89
0

När du får oväntat besök

Hej!

Efter som jag presenterade mig som ny medlem här lite tidigare, så tänkte jag dela med mej av den upplevelse som gjorde att jag blev mer intresserad av det andliga. Jag var ganska intresserad innan också, men det var en speciell händelse som fick fart på intresset ännu mer.

Denna händelse utspelade sig den 31 december 2006. Min farmor som precis hade fyllt 70 i mitten av september fick i slutet av september reda på att hon hade cancer i levern och livmodern bland annat. Hon hade redan besegrat bröstcancer 10 år tidigare, men nu fanns det alltså inget att göra.

I december hade hon flyttats till ett speciellt hem för cancerpatienter som kallas för Hospice.

Vi visste inte hur lång tid kvar hon hade. Det kunde röra sig om månader, ett år eller två år.

Men som sagt, tidigt på nyårsaftons morgon hade jag en väldigt speciell och "klar" dröm. Jag befann mig på ett ställe som var helt svart, och plötsligt hör jag min farmors röst, som säger "Hej, jag har kommit för att ta farväl och tacka för dessa åren. Vi ses sen igen" eller något liknande.

Sen vaknar jag på morgonen av att min pappa kommer in och säger att farmor dog tidigt nu på morgonen. Denna upplevelse var det som satte fart på mitt intresse för det andliga ännu mer. Vad säger ni? Hur tolkar ni min upplevelse, var det bara en vanlig dröm, eller vad var det som hände tror ni?

azlan
0

Du svarar ju själv på vad du innerst inne vet är sanningen.

Tänk sån underbar gåva Farmor gav dig, så vårda den ömt och lär dig mer. // Azlan

Hoppfull
0

Jag håller med azlan här! Underbart att hon kom och sa adjö!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

always89
0

Visst kändes det äkta. Men ni vet hur det är.. Ju mer man börjar fundera över saker ju mer börjar man ibland tänka i banorna "Var allt bara en inbillning?" Tyckte därför det skulle vara intressant att höra andras tankar om det, eller om ni upplevt något liknande själv. Tack för era svar! Skrattande 

Någon annan som har några tankar, eller kanske liknande upplevelser?

[Mariann]
0

Självklart besökte hon dig i drömmen.Skrattande jag hade en liknande upplevelse av min mors bror som kikade fram mitt i en annan dröm och sa till mig att allt är väl och han har det bra. Jag förmedlade detta till min mamma som blev mycket lugnare av det beskedet och såg det som att brodern förmedlade sig med oss på det viset. Glad

szirius
0

När min systers svärmor dog,så ramlade två tavlor ner från sovrumsväggen samma natt, som hon broderat.Ganska underligt att två tavlor bara hux flux faller till marken.Min syster tog det iaf som att svärmor försökte ge ett tecken,säga farväl.Jag vet inte alls nåt om hur det där funkar…men man tycker ju ,rent praktiskt,att säga hejdå i en dröm är ett tydligare tecken än att dra ner grejer från väggarna ; ).

szirius
0

ingen som vet nåt om detta o vill dela med sig?( se #5)  Alltså varför döda väljer att ge tecken på olika sätt o vad det kan bero på?( kanske hör hemma mer på ÖN?)

[Mariann]
0

Jag tror man får de tecken man är öppen för. Kanske en dröm inte hade funkat, den hade bara blivit avvisad som just dröm.

Även om vi vet att många drömmar kommer från astralplanen vet ju inte andra det. Flört

Alla frågor passar här utom frågor som rör " kan någon medial ta reda på ditt o datt om mig" Oskyldig