Söndagsbubbel 11/1 2009

Gomorgon alla på AU!
Idag ska vi en tur till Mölndals Museum i Kvarnbyn och ta en titt och en fika. Efter det ska jag laga köttgryta. Några andra speciella planer har vi inte. Vi tar det som det kommer.
Hur har ni andra det? Jag saknar snön så jag hittade denna fina bild att trösta mig med!
Kram till er alla!
/Maud Lionadh
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
God morgon!
Hur det än är så är det otroligt vackert när allt är vitt och gnistrande… nästan av alla regnsbågens färger…
Vi tar dagen som den kommer idag också…

Det är fullmåne idag, eller i morse vid ung halv fem. Månkalender finns HÄR.
En mening att meditera över för Stenbocken är
"Lost am I in light supernal, yet on that light I turn my back."
Sätt er gärna en stund idag och ladda med månens energier!
Här i djupa södern har vi fina gröna gräsmattor.

Grönt är skönt!
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#2 Förstår inte innebörden när jag översätter den engelska meningen.Då är det svårt att meditera till den………………Vill du vara snäll och översätta din tolkning till svenska?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Håller på att fixa iordnign barn och hund för att bege oss iväg en trekvart norrut. Hunden ska dock lämnas hos maken som sitter på kontoret (egen företagare) och jobbar ifatt med en pappershög. Resterande av oss ska på barnkalas hos goda vänner.
Själv är jag inte upplagd för det, skulle hellre vilja ha en lugn och vilsam dag i stillhet. Jag skulle behöva det. Eventuellt kommer jag låna våra vänners hund och bege mig ut i skogen på en promenad medan barnkalaset är som värst igång. Vi får se. Det ska dock bli väldigt trevligt att träffa våra vänner.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

#4 Översättning av Baileys mening för Stenbocken:
"Jag är förlorad i överjordiskt ljus, men mot detta ljus vänder jag min rygg."
Varsågoda! 
Gör er en bild av hur ni står i Ljuset, men med ryggen emot det.
Hur känns detta?
Kan nog bli en fin meditation över detta!
#6 Tack snälla Lionadh ! Nu förstår jag! Jag skall testa detta senare i dag.Det kommer nog att ge mycket. 
" Var nära naturen - var när dig själv "