God morgon 3 januari 2009

Denna lördagsmorgon känns lite magisk, sitter med tända ljus och tittar ut på ett rimfrostigt landskap - det är bara att njuta! Vintrigt så det förslår! Undrar om det ska komma snö?
Hur har ni det ute i stugor och lägenheter? Har julfriden brett sina vida vingar? Julänglarna lagt sin kärlek runt er?
Jag njuter av ledigheten över helgen, dricker en stilla kopp kaffe och lyssnar på Enyas nya cd, en julklapp från min man, "And Winter came…" heter den. I like!
Ber också en bön om en fridfull helg och lite vapenstillestånd i Gaza så de kan få in förnödenheter. Amen!
Ha en fin dag! Kram Maud Lionadh 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Ska hasta iväg till jobbet strax.
Tagit ut hästarna i hagen och gjort klart för insläpp i kväll. Träden är aldeles rimfrostiga och det var en mäktig tystnad i morse. Bara hästarnas mumsande hördes.
Blir nog lite fest framåt kvällen : kärleken/särbon fyller jämt. Vi är dåliga på att fira både han och jag men tårta och massor av kramar blir det.
Ha en bra dag alla!

Vilken vacker morgon Lionadh och ni andra!
Ja, jag har känt av kärleksenergierna väldigt mycket sista tiden. Dagarna innan jul, och samma innan nyår. Vid sista tillfället låg jag och tittade på TV, och plöstligt började mitt hjärta öppna sig och jag kände en så stor kärlek till världen, och så fortsatte det under en lång tid. Och jag upplevde som om mycket gick till Gazaremsan, för jag tror många av oss är kopplade sedan tidigare till de områdena. Härligt att få vara stundtals i denna starka kärlek, en försmak till vad vi är på väg till…
#3 Jag känner också så och jag tror också att många av oss är kopplade in det arbete som ligger omkring hela Mellan Östern problematiken.
Den vidrör ju faktiskt hela mänskligheten, det området på jorden är mänsklighetens solar plexus så när den konflikten är löst, jösses då händer det saker.
Precis som det gör i en människa när solar plexus energin lyfts upp i hjärtat. 
God middag säger jag och här strålar solen och det dalar en o annan glitter flinga ner från himlen och det är gnistrande, kristalliskt vitt! VACKERT!!
Åhh det var därför jag hade sånt besvär med mitt solarplexus särskilt nu under nyår?! Det har ju tryckt på länge där nu, varbölden måste öppnas för att helas…Ja allt kan och ska transformeras i hjärtat nu..skönt som sagt när det är läkt, och vi kan ta nästa steg. Tack Marinne för den infon!