Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 945 ggr
Lionadh
0

Trevlig Lucia!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur har ni det i stugor och torp? Mycket ljus och glädje? Eller lite vemod och inåt¨ändhet?

Själv njuter jag av Luciasångerna vid tvn med lite glögg och pepparkakor. Ska snart baka saffransmuffins som min man älskar…

Bidrar med lite musik på morgonkvisten…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ylva-Mia
0

Önskar alla en trevlig lucia! En ljusets dag Glad

[Spanaren]
0

Lucia och hennes sällskap sjunger så fint för mig i tv:n när jag skriver detta. Ljusets strimma är så starkt envist och så vackert.

/kram Bappi

solblomman47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla en trevlig Lucia

Skickar en bild från ett vintrigt Norrland -5,9

Kramar till alla Kerstin  Glad

[Mariann]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är en fin dag denna ljusets dag!

Låt detta ljus spridas över världen till alla de som har svårt att uppleva ljuset på jorden. Låt denna video hjälpa till med detta!

Med ljus och kärlek

Mariann

Farwuq
0

Trevlig Lucia till er alla på AU.

Oskyldig

Man tager vad man haver, försöka duger.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Jeremina]
0

Jag avskydde lucia tills för några år sedan när jag var 45 år då min mamma talade om att när jag var 3 år skulle jag lussa för hennes mormor som låg på sjukhus.

När jag börjat kom några personer som gjorde mormor`n orolig så hon dog mitt i alltihopa.

Sedan har jag lidit igenom lucia med barnen på dagis, skola och själv nästan så när som en röst på jobbet blivit lucia…tur att mamma äntligen berättade för nu har jag inga problem….Skrattande

szirius
0

har läst på litegrann om Lucia,för att berätta i skolan.Jag visste faktiskt inte så mkt innan.Historien ger ju ett helt annat djup till traditionen att komma med ljus och hopp.Lucia delade ut bröd och mat till de kristna som på den tiden fick lov att gömma sig under jorden.För att kunna bära så mkt mat som möjligt satte hon ljusen på huvudet.Kanske ni alla redan visste : /  men jag har  då aldrig fått lära mig det i skolan…

För mig ger det iaf en salig känsla att tänka på hur de kanske låg där och frös i mörkret och så kommer denna goda varelse med ljus och mat.(Ja, jag vet, jag är en sann melankoliker ; ).

[Mariann]
0

Det är en vacker och fin historia om en discipel (invigd) som offrade av sig själv. Glad