Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1085 ggr
squaw
0

hur ställer ni er?

blev så upprörd när jag läste aftonbladet idag
Den enes död.

den andres glöd.

i halmstad kan kremeringsugnarna snart kopplas till fjärrvärmenätet…

en hysteriskt oetnisk återvinning….

[Mariann]
0

Hmm… om det vet jag inte vad jag ska tycka…Obestämd

jag tror att jag själv om o när jag skulle kremeras så skulle jag personligen inte bry mig alls om någon lägenhet blev varm av mig…

Farwuq
0

Märkligt, det är nog en skröna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hoppfull
0

Kan vara en skröna… men annars tycker jag nog lite som Mariann. Om vi kan värma hus av koskit kan vi väl värma den av annan återvunnen värme? jag skulle absolut inte ha något emot att bli återvunnen när jag redan är borta.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

bettis69
0

Det är väl bra miljötänkande. Det kan ju låta hemskt, men varför inte låta våra nära och kära värma oss. Dom ugnarna måste ju generera en hel del värme dag ut och dag in som vi inte tar reda på.

Så farligt tycker jag inte att det låter. Det är ju egentligen bara värme, inte våra bortgågna som kommer in i våra hem.

szirius
0

det har ju med personlig tro att göra, om man anser att det är oetiskt eller inte.För mig är det inte det - om min kropp kan ge extra energi även när mitt lik eldas upp ,så varsågod.Ta allt vad ni behöver, för jag tror på att jag har gått vidare då och inte behöver min fysiska kropp längre.

Hur tror du Squaw?Och andra här?

squaw
0

#5 ja visst är det så att det har att göra med personlig tro….alla har ju sin syn på detta..men för mig känns det helt fel…oetnisk-eller inte…

ja visst har vi gått vidare till andra demisioner ….

szirius
0

förklara gärna varför det känns fel! Nyfiken : )

[Jeremina]
0

Oj! Det måste väl ändå finnas gränser käner jag….Rynkar på näsanJag tycker att återvinningen kanske går till överdrift där…

Jag tror att många av oss inte är mogna för detta ännu!

Kram på dig squaw-vännen från Jeremina! Kyss

Mysan59
0

Personligen skulle jag inte bry mig ett dugg! Tycker det är bra om man kan tänka på miljön i det läget också.

Jag ska nämligen kremeras, har jag bestämt, och om nån kan få värme under tiden så helt OK för mig Flört