God morgon 16:e december
God morgon 16:e december.
God morgon alla, vet ni vad? Det var jordbävning här i Lund 06:20, den varade i ca 5 sekunder och hela myndigheten skakade och svajade. Annars är Skåne kvar på sin plats. tror jag.

Ha en bra dag.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jisses!! Sådant händer väl inte ofta?
Jag har aldrig upplevt det i alla fall, Skara kan det väl ibland hända i också, om jag inte minns fel….
God morgon alla läsare och det kryper närmare jul för var dag …
Ha det gott!
Nu så skriver alla tidningar om det på nätet, men jag upplevde det, det var som en illa skakande tvättmaskin.

Det var ungefär 5 på Richterskalan.
#1 En 5:a det är ganska högt för att vara i Sverige!
Här är det plusgrader igen och har börjat att blåsa.
Ha en bra dag alla/ kram Bappi

God morgon!
Vi hade faktiskt en sådan för några år sedan. Jag vaknade av att hela huset skakade till.
Här är det annars grått och mulet i mörkret. Tre tidiga morgnar kvar till jullov 
Idag måste jag fixa paketen som ska gå norrut och så posta alla julkorten, sista dagen idag för de med julfrimärken.
Önskar alla en riktigt bra dag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det var inte rolig morgon här, det var fruktansvärt otäckt att jag blev helt paraliserat och fick panik.
Hoppas alla andra har klarat sig som har haft den här morgon.
Här kan ni läsa om jordbävning
Gu va otäckt med jordbävningar.God morgon på er förresten, vilken dyster dag när man tittar ut.Ska bli bättre till helgen har väderfolket lovat.
Ha en bra dag allihop.

Usch nej, det kan jag verkligen förstå att det var otäckt Dinengel!
Vi får försöka ha i minne att detta är jordens, naturens, viloperiod när den måste få vara lugn, "tråkig" och tillbakadragen. Vi ska precis som jorden passa på att ladda om batterierna med mycket vila och eftertanke inför kommande vår och sommar med massor av färg, ljus och energi som ska uttryckas. Även vi människor borde gå på lågvarv och ägna oss åt vila under vintern för att inte vara trötta redan innan sommaren kommit.
Hoppfull du har det rätta orden
Vi får försöka ha i minne att detta är jordens, naturens, viloperiod när den måste få vara lugn
Det var precis dom här orden ville jag läsa. tack
Jag har tänt alla lampor i huset och ljus och bett mina änglar om lugnet.Känner mig så skakig fortförande.jag har varit i mycket värre situation men var aldrig rädd som nu.
Hoppas andra har klarat sig och mår bättre.
Kran Dinengel
Jordbävningen är dagens samtalsämne här på myndigheten, en del hade varit nära panik i sina hem, de flesta säger att de upplevde det som riktigt läbbigt, det var troligen det största skalvet i Sverige på över 100 år.
En här som bor lantligt, sade att hon hade stått och lyssnat till fåglarnas sång på morgonen, plötsligt tystnade allt och sekunderna därefter kom det kraftiga mullret och skakningarna.
Ni fick ett kraftigt uppvaknande i Skåne,hoppas det lugnat ner sig i era sinnen.Tänker på er och skickar en ljus och lugnande kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Vilken dramatik! Skickade ett sms till min väninna i Klippan för att höra hur det gått för henne, men inget svar ännu.
Jag hade tv4nyheterna på när jag fick nyheten om skalvet. Det låter otäckt…
Min dag innehåller ett lönesamtal med chefen så vi får se hur hon säger om min arbetsinsats. Spännande! Håll tummarna vid ett-tiden är ni snälla?
Annars är allt väl här. Jag har koll på räkningarna, det vill till i julemånaden. Men genom att leta i gömmorna klarar vi det mesta…
Ha en fin dag alla på AU! Jag jobbar ikväll…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Jag håller tummarna!
Själv hoppas jag på skatteåterbäring men den verkar utebli i år 
Jag vaknade av att det hördes som någon borrade i huset, det skakade. Det är vid sådana här händelser som man känner sin litenhet som människa. Det var det självklara samtalsämnet hela dagen inför naturen är vi alla lika inget kan förena så starkt och skapa samtal som naturfenomen.
Det ska komma efterskalv också får väl när det kommer.
Kram till moder jord
Hälsningar Erkkidotter
#13 Välkommen hit! 
jag håller med dig, naturfenomen bringar folk samman, även 50 cm snö övernatt gör att folk plötsligt pratar med varandra… ( i alla fall här nere)
Varför är vi sånna att vi bara kan göra sådant när det händer något?

Välkommen från mig med erkkidotter!
Jag hade ingen aning om att sverige hade kontinental-sprickor. Det ska tydligen finnas en till högra upp mellan norrland och stockholm någonstans…. hua!

#14 det är alltid så att yttre hot svetsar samman människor. Vi fungerar så som människor.
synd bara att vi inte kan vara öppna motvarandra annars också…

Verkligen… men är man det så blir man nästan det yttre hotet istället som andra gaddar ihop sig mot.