Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 736 ggr
Farwuq
0

God morgon 9:e december

God morgon alla där ute i den mörka decembermorgonen. Här i djupa södern har vi 6,1°C och moln. Allt förefaller vara vid det bästa.

Nu är det bara tolv dagar kvar till vintersolståndet.

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

God morgon!

Här är också mörkt och ingen tillstymmelse till soluppgång ännu….

Vintersolståndet längtar jag till! Skrattande

Hoppfull
0

God Morgon!

Ja nu märks det sannerligen att vi är i den allra mörkaste årstiden! Tänk förr när det inte fanns elektricitet… hur mörkt ska det inte ha varit så här års då? Då fick man verkligen tid för vila, återhämtning och kontemplation. Hemma i Lappland har man knappt dagsljus i ca fyra timmar så här års… resten är det mörkt. Årstidsväxlingarna är i sanning imponerande, tänk vilka svängningar naturen åstadkommer.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Spanaren]
0

Minus 13,2 grader och jag trivs som fisken i vattnet med ett lugnt skönt mörker som snart lättas upp/ kram Bappi

[Mariann]
0

#2 jaa helt otroligt! Vi sa det jag o maken också häromdagen, att vad mörkt det hade varit utan elektricitet….

Hoppfull
0

Precis! Och hur sårbar vi gjort vår civilisation när allt bygger på elektricitet… försvinner den brakar precis allt runt omkring oss!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mammzing
0

Massor med tända ljus gör att gryningen kommer lättare. Varit ute och släppt ut hästarna och matat fåren. Nu väntar fönsterputs och bakning. Ha en bra dag!

Indiania
0

Godmorgon!I dag sov jag länge, katten har haft fullt upp med att väcka mig enbart för lite mat och sedan skulle han ut i vanlig ordning!Det börjar att ljusna så smått i alla fall. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Lionadh
0

Och jag bara jobbar å jobbar! Det tar aldrig slut…

Önskar därför en god kväll istället…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Toyan
0

God kväll i stugorna!!  Idag har det verkligen varit mörkt men enligt väderleksrapporten ska det bli kallare och även snö till helgen. Hoppas dom har rätt, då blir det ljusare och skulle sitta fint till Lucia.

Ha en fin kväll alla. Glad