Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2948 ggr
[Jeremina]
0

Hjärtchakrat

Om man ofta har hjärtklappning och läkare säger att man har ett starkt friskt hjärta. Vad kan det vara som händer? Det är bara nattetid och ofta ser jag ansikten och gula sken….

[Mariann]
0

Oftast hör hjärtklappning och oregelbundna slag med att chakrat rensar ut gammal ångest pö om pö. Har man då kollat av med läkare så är ju allt lugnt.
Så gläds åt att ångesten rensas ut och att du inte behöver uppleva den. Skrattande

Ett sätt att hjälpa till själv (om man vill) med rensning och stärka hjärtat dvs strömmen och kontakten med själen och solänglen (som ju är de som styr över processen med utrensning) är att meditera med en meditation som ger ett högre ljus, och som kallar på själen, som skapar samklang med universums inre liv osv…

Hoppfull
0

Aha, det var intressant… jag som oxå sökt läkare för min våldsamma hjärtrusningar, slag som känns som om de ska spränga hela bröstkorgen. Det vore i sanning en glädje om det handlar om ångestutrensning Glad (mitt hjärta är helt friskt och fint!)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Det gör det!  Var så säkra. Skrattande Låt hjärtat dansa polka och dansa med… Flört

[Mariann]
0

jag fick också sådant polkadans i bröstet när jag började meditera ljusmeditationen och gick också till läkare, jag hade också som ett tryck över bröstet, som om det låg en flera kilos tung sten där hela tiden. man gjorde ekg osv och jag befanns frisk !

Asger sa sedan till mig att det just var ångets som rensas ut på det sättet. Ett riktigt trevligt sätt msåte jag säga ;)

Han själv har berättat om ett liv som han haft emd ordentligt mycket ångest som han försökt komma tillbaka till i egenterapi för att lossna upp den, men det har aldrig lyckats. han besökte en clairvoyant (många år sedan) där hon sa att har du försökt rensa ut i det livet (med ångest), Jo hade Asger svarat och sagt att han däremot inte lyckats. Det förstår jag svarade kvinnan du har tre väsen med dig som ska hindra dig att komma i kontakt med den ångesten från det livet.

Asger började då känna att en ångest från djupens djup började fylla honom och ögonen trängde nästan ur hålorna , har han berättat för oss, och han fick ta tag i soffan för att inte ramla omkull, sedn slöppte den lika fort som den kom. han insåg att han hade inte fixat detta själv och beskedet som kom var just att denna ångest kommer under de närmaste 10 åren att lossna pö om pö…

Så pö om pö…. det gillar vi….

Hoppfull
0

Hm… pö om pö måste jag nog allt vänja mig vid… Skäms

[Mariann]
0

jag får be om ursäkt för mina dansande fingrar som slipprar över tangenterna… men visst kan pö om pö vara svårt när tålamodet tryter Flört

Hoppfull
0

Precis!

Det har väl mycket att göra med att/om man mått dåligt i stort sett hela sitt liv och lagt ner så enormt mycket möda, kraft och pengar på att må bättre så får man lite brister i tålamodet till slut. När det känns som om livet går ut på att knappt kunna leva i en evig väntan på att få ork till att leva.

Inte behöver du be om ursäkt heller… vi fattar Flört

Loet_old
0

Häftigt, har jag inte mig veteligt upplevt hjärtrusning under natten,däremot mär man ger healing över hjärtat.Glad

[Jeremina]
0

Tack Mariann! Jag tror det stämmer för jag har denna hjärtklappning mer sällan nu än för några år sedan. Och jag har nästan aldrig ångest som jag hade mycket i många år. Tack góa du för svaret Skrattande

szirius
0

finns det något sätt att våga tillåta hjärtklappningen/ångesten få finnas? Jag stretar så lätt emot, av ren rädsla för att jag ska tappa greppet totalt, fast jag anar att förlösningen kanske ligger i att våga låta det finnas utan att göra motstånd.

Jag känner för dig Hoppfull, du verkar så fantastisk klok o ändå är livet en sån kamp.Vi är många som kämpar - förhoppningsvis gör vi ett mkt viktigt arbete nu, i ett större perspektiv.Det tröstar mig ibland iaf…

Hoppfull
0

Tack för omtanken szirius.

Jag tror kanske att mitt inre undermedvetna motstånd gjort min kamp mycket svårare än den hade behövt vara… och åter så är det förstås så att det här är den kamp just jag ska ha.

Kanske är det så att det vi ska lära är det vi har allra svårast att se, det vi stretar emot så länge som möjligt… för att lärdomen ska bli så mycket djupare och större när vi väl släpper igenom. Det är därför själen (?) får ta till så svåra och hårda läxor för vissa av oss innan vi ger efter och ödmjukar oss tillräckligt. Glad

[Jeremina]
0

Man måste gå emot sin ångest annars släpper den inte…det är inte lätt men till slut segrar du! Glad