Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 889 ggr
Farwuq
0

Favoriter i repris

Dessa test har tidigare förekommit på olika sidor inom iFokus, de är värda att läsas i gen, tycker jag.

Är ni höger eller vänster hjärnhalviga?

http://changework.wordpress.com/2007/11/04/test-av-hjarnan-dominans-i-hoger-eller-vanster-hjarnhalva/

http://www.cfl.se/konsten_att_lara/v_h_test/h_v_jarnhalva_test.htm

Gamle draken var klart höger.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Indiania
0

Vad lustigt hon dansade medsols en stund så endast två varv motsols och så höll det på.Här var det obalans på hjärnhalvorna.Kul test i alla fall, det var mest aktivitet på höger hjärnhalva här också.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Jag får nästan exakt samma poäng med någon poängs dominans på vänster (vilket jag tror beror på hämningar) och dansaren byter håll även för mig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

H 20

V 15

och hon snurrade bara medsols, fast jag skymtade medans jag läste att hon ev snurrade mot… Obestämd

Farwuq
0

Hmm…

Jag vågar knappt avslöja svaret.

Högerhjärna 26
Vänsterhjärna 6

Tungan ute

Men jag har alltid varit lite tokig och galen, därför blev jag statlig tjänsteman - ingen annan vill ha mig.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hoppfull
0

Hahaha, jag hade 17 & 19 men man har sagt till mig att jag har ungefär lika aktiva hjärnhalvor när jag läste musikpsykologi och hade en väldigt duktig lärare på just sådant.

gyllenehjartljuset
0

Här var det balans mellan halvorna först snurrade hon 8 varv höger, sen åtta varv vänster sen 10 varv höger, det bytte håll  hela tiden. På frågorna fick jag 15 13. Kul test.

[AnnikaOhlsson]
0

Höger 13

Vänster 9 fick jag…

Om jag själv hade fått bestämma hade jag hellre lutat mer åt vänster.. :-)

Hoppfull
0

Man kan träna sig i viss mån på att öppna upp. I mitt yogaprogram, kundaliniyoga, finns speciella övningar som syftar just till att balansera hjärnan.

lkn02001
0

Höger

Intuitiv, holistisk(ser helheten), icke- linjär - ser intuitivt hur saker och ting hänger ihop. Ser mönster och samband i tillvaron. Bearbetar informationen mångsidigt och når slutsatser utan att passera logiska mellansteg. Ser fler möjliga slutsatser och alternativ (=divergent tänkande).

Ickerationell - behöver inte utgå från förnuft och fakta.

Ickeverbal - använder bildspråk och minns bilder och symboler.

Kreativ, fantasifull och konstnärlig - associerar fritt och arbetar emiriskt.

Subjektiv

Men tjejen dansade envist motsols, fick henne inte att byta varv. och det är ju precis tvärt emot!

Känslig - diffust medvetande, underförstådd, privat.

Tidlöshet, ingen känsla för tid.