Jorden går ej runt solen
Finns det ingen ände på hur lurade vi blivit!? Tydligen inte…
Det är uppenbarligen inte bara Darwin och Newton som haft fel. Även Kopernikus och Galilei…
Jo, du förstod alltså rubriken rätt:
Jorden kretsar ej runt solen, och inte någon annan planet gör det heller… De vandrar runt, runt i en cirkel (som för jordens del tar c:a 365 månvarv), precis som vi lärt oss. Fast alla planeter befinner sig alldeles för långt EFTER solen, för att någon ska kunna sägas vandra RUNT den…
Jorden jagar s.a.s. solen (jordens elektromagnetism jagar solens dito), och så gör de andra planterna också. Solen (dess elektromagnetism) jagar dock någonting också, och ligger FÖRE alla planeterna (i den gemensamma vandringen runt i Vintergatan). Sedan kommer som en serpentin, alla planeterna som på ett pärlband, i den ordning vi är vana vid. Merkurius först, sedan Venus, Jorden, Jupiter, Uranus, Neptunus, Mars, Saturnus och Pluto…
Så förstår i alla fall JAG upphovsmannen, Mats Jansson, till: "UNIVERSUMS GRUNDLÄGGANDE UPPBYGGNAD"
Rekommenderar att vi diskuterar denna teori, i UJ, och tråden med samma namn som denna.
http://utomjordiskt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=333a6abc-c40f-475c-aeab-5f8f4e51b2bd
En rad ANDRA högst sensasionella underbyggda påståenden, väntar på dig i där också, liksom att du där även har en länk till teorin i sin helhet…
Kan ju nämna att med Janssons teori om hela universums uppbyggnad, så sägs även våra andra dimensioner bli lite tydligare… (Kan inte bekräfta ännu - men så har jag själv också precis snubblat över detta…)
Skräp? Då skulle det ju inte finnas svarta hål eller liknande heller? Och jag vet inget elektromagnetiskt fält starkt nog för att dra planeter..

Hm, är inte riktigt någon expert på området… :-) Fast skulle det kunna ha att göra med att rymden inte är tom (som vi också blivit intalada), utan är fullknökad med plasma (in i minsta vrå), som LEDER alla elektriska strömmar i universum, å så förträffligt väl!? Kom över till UJ, så diskuterar vi där, vetja!

#2 Vad är syftet med att lägga ut en tråd och bjuda in till diskussion i ett annat forum? Ska vi diskutera detta kan vi ju göra det här!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

För all del, det kan vi väl göra. Tänkte att det var lite mer effektivt att samla alla intresserade i EN av trådarna. Ja, så slapp man göra sina omistliga kommentarer ;-) i ämnet på flera ställen…
(En annan har på senare tid lanserat en del andra teorier också här på iFokus. Då man inte vill att någon ska undgå den, har jag gjort trådar i ämnena i så väl AU, UJ och ÖN. Så fort man haft något att säga i ämnet, har man då - i alla fall jag - inte kunnat låta bli att göra det i alla tre. Det här var väl ett försök att effektivisera för en SJÄLV - men även för ANDRA… På det här sättet så skulle förstås inte heller andra behöva göra inlägg i frågan i flera forum. Det skulle måhända inte så många andra än mig göra ändå kanske. Fast på det här sättet - genom att att styra diskussionen till en av trådarna, så går ju ingen AU-, UJ- eller ÖN-medlem som är intresserad av ämnet, miste om någons klyftiga kommentar i det…)

#4 Jag tycker att du har ett orent syfte om du går in på olika forum och försöker styra över diskussionen till bara ett forum.
Varför inte diskutera här?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#2 Rymden är inte tom. Den är fylld med mörk materia… Och plasma är ju faktiskt en gasform, och det är inte alltid den leder ström inte..

När leder denna gas elektrisk energi och när leder den inte det, menar du!?
#7 Ja, plasma är ju inte ett universal begrepp..
det är väl inte plasma som man i dagligt tal menar med plasma……utan det där Dark Matter, mörkt grejs, är väl ingen som vet vad det är, alls, man har bara räknat ut att det måste finnas….
så därför kanske man inte ska haka upp sig på ett och ett ord, eftersom man inte vet vad det är, men att det finns……
så om DET (vad det nu är) leder eller inte leder, det är väl frågan……

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jag tycker nog att jag uppfattar att forskarna bakom dokumentären Thundbolts of the Gods, anser att de vet vad det är…
Förstod inte riktigt Ijin! När leder denna gas energi och när leder den inte det, menar du!?
#9 Mörk materia, som jag nämt förut, är det ingen som vet mycket om. Men det verkar inte påverka speciellt mycket heller…
Mörk materia är antaligen en rest från big bang, och antaligen en oändlig källa till energi, men vi är inte på det existens planet att vi kan använda det…
#10 Alltså, eftersom vi syftade på olika saker så…
Mörk materia är det ingen som vet någonting om. Det finns inget fast.
"Utdrag ut vikipedia:Plasma är inom fysik ett fjärde tillstånd av materia, som är varmare än gas. Ett plasma kan sägas vara en gas av laddade partiklar, joner och elektroner. När ett ämne har hettats upp till plasma skiljs molekylernas beståndsdelar åt, det vill säga: elektronerna rör sig fritt från kärnan.
Plasma är det vanligaste tillståndet hos den synliga materian i universum. På jorden förekommer plasman naturligt i blixtar och eldslågor, samt i tekniska apparater som lysrör och plasmaskärmar. Plasmafysik är vetenskapen om plasma."
Och många plasma påverkas faktiskt av magnetfält, eftersom dom då inte är neutrala längre, det är vanligt till och med. Men även om teorin som dom har om att plasman skulle vara så pass starkt magnetiskt att den styr planeter, eller svarta hål? Jag menar, inte ens ljuset har en chans att komma ut från ett svart hål..
Nej, även om det vore starka magnetfält skulle vi kunna mäta dom, men det finns ju inga? Och om något skulle allt i universum cirkulera runt det största fetaste och maffigaste svarta hålet..

Tycker det verkar som att du bara rabblar upp "fakta" som den HÄRSKANDE s.k. vetenskapen försökt påvisa… Om det skulle råka förhålla sig så att denna medvetet eller omedvetet skapat div. myter ävem inom det kosmologin då!? Titta igenom dokumentären "Thunderbolt of the Gods", Ijin, så kan vi diskutera SEN'! ;-)
#12 Det finns dokumentärer om att World trade center var anlagdt av regeringen.
Förstår du min poäng?
Jag förklarade vad det är förnågonting. Väldigt lätt.
Även om det finns en "större" sanning där ute så är det inget som människor kommer förstå på många tusen år än. Så jag orkar helt enkelt inte. Desstuom fungerar ju vetenskapen? Annars skulle man ju inte kunna uppfinna saker som faktiskt fungerar.
Less på detta nu.
Vad jag förstått så har vetenskapen förklaringsmodeller som man tror något sånär överensstämmer med verkligheten. Dvs de fungerar hyfsat för att förklara det som man observerar.
Men förklaringsmodellerna förändras hela tiden. Eller åtminstone från generation till generation. Det kan vara svårt att få någon som byggt sin karriär på en teori att ge upp den självmant.
Uppfinningar utvecklas i takt med förståelsen av verkligheten.
Och vi har bara en flik av den så…

# 13: "Det finns dokumentärer om att World trade center var anlagdt av regeringen. Förstår du min poäng?"
Hur ska statsledare annars skapa legimitet för önskade militära anfall!? Hur har man inte gjort tidigare genom historien!? Förstår du MIN poäng!?
#16 Läs inlägg #14.
Och paranoia är en del av det systemet med…
Det har du skert lite rätt i Ijin… att paranoian är lite utbredd…

Vem eller vilka är det som är paranoid/a menar ni!?
#19 Inte jag iallafall..
Många, om inte alla… är vi inte alla mer eller mindre sinnesjuka 
#21 Sinnessjuk är jag i massor!! Men inte paranoid… Blir så konstigt..
Men sinnessjuk är något alla borde vara. Riktigt kul=)
#22 jag ser det som att vi alla är det… sinnesjuka alltså…
Så länge vi inte är själar med kosmiskt medvetande så är vi "sinnesjuka"