Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2472 ggr
[Mariann]
0

Unika bilder på främmande planeter

För första gången har forskare lyckats fånga en grupp planeter i ett annat solsystem på bild. De enorma planeterna går, liksom himlakropparna i vårt eget solsystem, i en bana runt stjärnan.

Läs mer här Aftonbladet

Farwuq
0

Jo det är intressant, ännu mer finns att läsa här:

http://www.solstation.com/stars/fomalhau.htm

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hoppfull
0

Wow vad snyggt!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Häftigt!!!

Jo jag msåte väl erkänna att det finns intressantare yrken än det jag har… så nästa gång hoppas jag min själ och den personligeht då väljer ett långt mer intressant yrke, typ arkeolog, astronom, fysiker av något slag…Cool hade varit coolt…

Hoppfull
0

Hahaha, jag hoppas att min personlighet väljer något yrke och en hyfsad kropp som orkar utföra det överhuvudtaget nästa gång Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
0

#3 Fysiker är intressant att var men att arbeta i industrin är själsdödande. Tro mig , jag har gjort det.

I mitt nästa liv ska jag göra nåt skapande… Eller bli uppfinnare… Glad

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Farwuq
0

Jag läste lite astronomi här vid universitetet i Lund under slutet 70-talet.
Hade jag fått välja karriär på nytt, så hade det nog blivit planeterna och stjärnorna i stället för personregistren och datorerna.

Lionadh
0

Jag läste 5p astrofysik en gång i tiden. Spännande! Vi var bl a på ett tre dagars studiebesök på Esrange i Kiruna där de forskar på norrsken i den ska "när-rymden". De sköt upp raketer och hade föredrag, mycket spännande!

Och att stå under midvintersvart stjärnhimmel med norrskenet svepande sina ridåer av ljus var verkligen underbart vackert!Glad

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Farwuq
0

Så mycket norrsken är det inte här nere, man får vara glad om molnen driver iväg och om det är såpass mörkt att man ser stjärnorna. Malmö stad är en stor ljusförorenare, hela sydvästra horisonten är en enda glödande dimma av ljus.

Rynkar på näsan