Valet i USA
Obama, Clinton eller Mc Caine…..
Här kan vi läsa Edris tankar om Obama
http://edristankar.blogspot.com/search/label/presidentvalet
Är det Obama som är bäst tro?
jag har svårt å hitta bra info om de alla på svenska…. vet någon någon länk till bra info?

Mycket intressant att Edris jämför honom med Pythagoras sökande efter "varande i nuet" hos sina elever.
Kan Obama vara 2 gradsinvigd?
Hittade denna länk med korta citat om de progressiva i USA:
http://www.usablogg.org/data/vad.de.saeger.html
Vad tror ni? En färgad president, en kvinnlig president eller en vit republikan som vanligt?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

KAn ju utan omsvep erkäna att jg mer än gärna ser Hilary som president….det är något skumt med Obama som jag inte kan sätta fingret på…bara en obehaglig känsla…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Håller med BranDuir här! Får också en obehagskänsla.
Det knepiga här är att eftersom Obama är svart så får han ju automatiskt de svartas röster. Han talar hela tiden om "vi" - men vem är "vi" egentligen?
Jag hoppas också att Hilary vinner!
Jag tycker att Hilary är skum, hon får mig att rysa, det är något med ögonen som jag inte gillar. Obama har jag inte tagit ställning till, överhuvudtaget så följer knappt nyheterna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Detta är svårt, eftersom jag tycker det är lite jobbigt att läsa så mkt o långt på engelska, lyssnar hellre egentligen.
Lyssnade idag på BBC när det satt 5 pers o pratade just valet. Där var man nog mer åt Obama som jag uppfattade det. De menade på att Obama var mer åt vänster än Clinton.
Men i USA bryr man sig inte så mkt om höger o vänster sa de också….
Men samtidigt har jag också hört att Mc Caine skulle vara mer radikal ändå och är kanske på vänsterkanten där då för å vara republikan, inte vet jag…
Det var en Indisk kvinna som var orolig för om det blev Clinton pg av handel med fattiga länder som jag uppfattade det, hon förordade Obama i det fallet…. där hängde jag inte 100 med…

enig -
jag har det likedan -

Kvinna som jag är skulle jag tycka det var kul om Hilary vann. Hon känns stabil och erfarenhet.
Men Barack Obama gjorde ett gott intryck på mig när han intervjuades av Oprah i höstas.
Kampanjer speglar ju så lite verkligheten. Där blir det nog mest retorik och inte så mycket resultat.
Spännande är det i alla fall!

Själv så röstar jag på Obama, om jag skaffat mig röstkort. Jag är ju halvamerikan. Mamma röstade på honom. Sedan så är jag är som han, alltså blandat ursprung. Det som fascinerar mig är att det bara är hans svarta sida som allt hängs upp på. Medan han är lika vit som svart. Han är samma person som jag så att säga. Med en fot i vardera kultur.
Han är en visionär, en som vågar se framåt utanför den traditionella lådan. Som Hillary gärna poängterar att han inte har erfarenhet, men det har han som senator. Jag tror att han kan få ihop de flesta delarna i och utanför USA. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nu är det snart slutvalen 5 maj om jag inte minns fel…
Hur blir det tror ni?
Det känns som Obama…. men….

Han är ju man… USA är ju konservatismens högborg
så jag tvivlar på att de släpper fram en kvinna!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tycker det är synd om det blir Obama. Om det blir han tror jag det kommer att dröja länge innan någon kvinna kan komma ens så långt som Clinton, eftersom han kommer att ses som representant för alla "minoriteter" (hur nu hälften av mänskligheten kan ses som minoritet), och därmed kan man låtsas att jämställdhetens krav är tillgodosedda. Han kan bli en symbol och en ursäkt för "positive discrimination" i långa tider, till men för det verkliga jämställdhetsarbetet.

Det där är precis vad jag tror kommer att hända!
Det idealiska skulle kanske vara en afrikansk-asiatisk, homosexuell, rullstolsburen kvinna från en underklassfamilj - det skulle tillfredsställa praktiskt taget alla minoriteters representationsbehov på en gång! Så kan vi ha vita medelålders män i 1000 år till sedan.
*ironi, alltså*
är det någon som vet hur det det är mellan dom… vem leder so to speak?
Väldigt jämnt fortfarande, avgörs kanske i Pennsylvania nu (enligt Aftonbladet idag).
Min stora idol Bruce Springsteen gav sitt stöd till Obama!

Oprah stöder Obama… ;-)

… massa jubel… han snackar om verklig problemlösning…
Men hur enkelt är det som president?
jadu… det är ju liksom där skon klämmer….
Vet någon hur det går?

Hörde att Clinton hade en svag ledning i Pennsylvania, om det ju stämde… lyssnade med ett halvt öra…

… detta är spännande… *sitter på första bänk*
Clinton vann vist pennsylvania…

Det här blir raffel ändå in i slutändan…
det blir det, ska bli otroligt spännande och se vem som verkligen vinenr… undrar om det blir Mc Cain i slutändan…
eller är amerikanarna redo för en kvinna eller en svart…

…. tyvärr, min pessimism dyker upp i detta fallet… vit konservativ amerikan har nog större chans?…
verkar vara Obama som leder… eler?
läste just edris blogg… han har ju koll på detta val….

Jaa, det har jag ju sagt ehal tiden :) Den dagen det där landet frivilligt sätter en kvinna vid makten lär vi få vänta länge på. Deras kvinnosyn är ju så föråldrad så bara tanken på att de skulle släppa fram en kvinna, en som behöver en mans ständiga skydd och behöver bli försörjd och vars enda uppgift i livet är att föda barn, vårda dem och hemmet, åsså vara en prydnad vid sin makes sida förstås, till högsta makten känns otänkbar!!

Instämmer…. Men jag tror inte en african american har stor chans heller!

Det är nog sant, men Bush har nog kalkat för de sina så de kommer att rösta fram en av motståndarna nu, oavsett vem. Tror jag…
tror också det nu blir svårt att få en demokrat….
men vi kan ju hoppas och vad jag har hört är ju Mc Cain iaf lite mer liberal…

Tror ni att Mc Cain vinner?
jag är rädd för att en svart man inte har en chans mot en vit man…
Detta val är kanske ett av de viktigaste för det kommer visa hur mkt USA har förändrats eller ej…

Tror ni att Mc Cain har folkets stöd då? För Obama verkar ju ha stort stöd…
jag vet inte där… jag hoppas på att Obama… men Mc Cain har väl knapt ivisat sig… iaf inte i svenska medier…han ligger nog lågt av taktiska skäl… säkert..
CLINTON gratulerar OBAMA till segern!
McCain gratulerar Obama också och inleder härmed valkampanjen mot honom…
- Ett historisk ögonblick. Det är första gången en afroamerikan säkrar posten som presidentkandidat, deklarerade experter och poängterade att landet hade all rätt att känna stolthet.
- Det är exakt 200 år sedan vi avskaffade slavhandeln. Vi har kommit långt, sade någon.
Skrivs idag på aftonbladet…. men det har tagit tid kan tyckas…
nu återstår det att se om gemene amerikanen kan välja en svart framför en vit man som president… 
där känner jag mig mkt osäker är rädd för att det inte blir Obama tillslut, utan McCain… det som är något bättre ärt ju att McCain är mer radikal än andra republikaner…

Även jag känner mig mycket osäker här… USA är alltför konservativt för att det ska kännas säkert med ett sådant val!
Jaa!!
.. frågan hade ju också varit om de kunant välja en vit kvinna mot en vit man… tror inte det heller… så hoppas ajg har fel… men undra om presidentvalet avgjordes när det bara stod mellan Clinton o Obama för demokraterna….

Det är jag övertygad om, det kommer att dröja lääääänge innan USA har en kvinna som styr landet! Där har man ju fortfarande synen att kvinnor ska beskyddas, försörjas och hållas utanför det svåra livet ute i verkligheten! Hur ska en sådan person kunna leda ett land 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2623649.ab
undra om hon blir vice…
EDRIS TANKAR… http://edristankar.blogspot.com/
Jag kan inte i ett tämligen kort blogginlägg fördjupa mig närmare i vad jag anser står på spel i den pågående kampen om presidentmakten i USA. Men jag har uppfattningen att trots att de representerar olika partier och därför i retoriken beskriver varandra som politiska motståndare så samverkar Hillary Clinton och John McCain i realiteten för att bevara den maktordning som Barack Obama i grunden hotar.
Det som är den stora frågan för mig är om Barack Obama har kommit i rätt tid, i den meningen att han kommer att lyckas vinna den pågående maktkampen, eller om han har kommit lite för tidigt och att det amerikanska folket därför måste göra fler bittra erfarenheter innan det kräver en nyorientering med samma subjektiva kraft som en gång medborgarna i Sovjetunionen gjorde. Obama anspelar ju ofta på Abraham Lincoln, och frågan är alltså om Obama framträtt med samma historiska timing som Lincoln gjorde när han förde både slaveriet och inbördeskriget till ett slut. Eller om Obama har kommit lite för tidigt i den meningen att tillräckligt många amerikaner ännu inte förstår vad som är deras tids motsvarigheter till inbördeskriget och slaveriet. Och har han kommit för tidigt så kommer han antingen att fösas åt sidan av "ödeskrafter" av ett eller annat slag eller klavbindas av sina motståndare så att hans förnyelsekraft tyglas.
Jag hoppas förstås fortfarande att Barack Obama burits av en säker känsla av timing när han beskriver nuet och sitt beslut att försöka vinna presidentskapet med Martin Luther Kings ord "the fierce urgency of now". Och att han därför är rätt man i rätt ögonblick, att han trätt fram varken för tidigt eller för sent utan att, som han säger i sina tal, "this is the moment".

Jag tror allt mindre på Obama tyvärr! När det väl är val tror jag inte att den amerikanska befolkningen kommer att rösta fram en så pass modern och fritänkande person som Obama. De kommer att ta ett steg tillbaka i sin egen utveckling och rösta på McCain. Men det är väl så det ofta är, två steg fram och ett tillbaka…
Min omedelbara känsla när jag hade sett detta tal i direktsänding var att Hillary Clinton nu möjligen och till sist har lyckats göra det som är den svåraste av prövningar för varje maktmänniska, dvs. inse vem man skall böja sitt huvud för i respekt och därefter hjälpa. Detta är ytterst motbjudande för varje sann maktnatur, men verkligheten är den att det är först när man slutar att konkurrera med och försöka dominera den som man skall följa och hjälpa som man får tillgång till sin fulla och sanna kraft. Nu hoppas jag bara att Barack Obama visar sin politiska intuition och ger henne en uppgift som kommer att vara viktigare än vicepresidentposten.
Så här skriver Edris om när Clinton erkände sig besegrad och gav sitt stöd till Obama!
Lite kul för jag skänkte också den tanken…
Om nu Obama tar in fru Clinton på något stätt i regeringen innan valet så tror jag faktiskt att de kan vinna…då har de nog en chans iaf….

Hm, ja det hoppas man ju att han gör… tyvärr tror jag inte att de har en chans ändå.
Tummar hålles….
vet någon när president valet är mer exakt till hösten?

Hur kan ni ens tycka att nån av dem ska få bli president? Den enda jag kan tänka mig som deras president är Dalai Lama, synd att han inte är amerikan… :(
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Hahaha, vi var så inskränkta så vi utgick ifrån de kandidater som finns :D
#52 Du är rolig du!
Här är en kul you tube med ett litet tal av Obama på högkvarteret i Chicago…dvs inget maffigt stor tal utan ett litet mer personligt… gillar vad jag ser o hör…
4 november är valet!
Så här skriver aftonbladet idag att Obama leder mot Mc Cain men gapet minskar…
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article2718469.ab
Obama och Clinton gör gemensam sak!
Clinton: Jag är 100 procent engagerad i att göra allt jag kan
Barack Obama, 46, och Hillary Clinton, 60, begraver stridsyxorna.
I morgon kommer de att kampanja tillsammans i staden Unity i delstaten New Hampshire, uppger ABC News.
- Jag är 100 procent engagerad i att göra allt jag kan för att senator Barack Obama svärs in som Förenta staternas näste president, säger Hillary Clinton.
Nu så är jag benägen att tro att detta går hem!! 

Hm… njae, det tilltalar inte mig direkt förstås… men jag ser hellre honom ändå!
Säger det samma…
Nu samlar han stjärnorna…
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article2910560.ab

Han har helt klart ett LJUS i ögonen, eller vad tycker ni?

Han verkar sympatisk. Det behövs nytänkare. Är han det?

2 eller 3st presidenter i amerika har INTE varit med i nått hemligt samfund (skull and bones, frumurare, illuminati…) så jag har inga förhoppningar på att nån vettig person kommer bli president även nu. Misstänker även att valen är riggade, den som "dom" har bestämt ska vinna kommer även att vinna hur mycket det amerikanska folket (och resten) än angagerar sig i dessa valfrågor och detta valhysteri. Förlåt min fördömmande ton, men som jag sade tidigare: dalai lama for president!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Var och en har sina uppgifter och dharma i livet… även en amerikansk president. och även Dalai Lama… och han lär inte att bli amerikas näste president…

"A World That Stands as One"
As Prepared For Delivery
Berlin, Germany
July 24th, 2008
Watch Barack's historic speech:
Suck! Nu börjar det röra ihop sig i relationerna till Ryssland, få se hur det påverkar.

#67 Jo det har ofta luktat fusk med de märkliga turerna kring rösträknandet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Har faktiskt läst det i en kanalisering av någon att han ÄR Lincoln reinkarnerad eller en gruppsjäl som är Lincoln var det visst.

Tal av Baracks fru Michelle som Barack själv påstår höll ett bättre tal än han någonsin har hållit.
Det var ju kul att Gore säger så då…
då talar det ju för att det kan vara så…
eller om det då kan vara samma själsgrupp där även det väsen/själen som var inkarnerad som Lincoln är en del av…
glöm inte å kolla #65

Han drar tydligen ifrån i opponionsmätningarna nu… man kan kanske våga hålla åtminstone en tumme nu…
gör han det var roligt att höra… jag tycker folk borde SE o HÖRA vem som de ska rösta på…
tack förresten Kurina för att du informerade oss om #72 

Hm ja källan är väl i allra högsta grad osäker för jag läste det på aftonbladet :)
man menar ju på att Gore sagt det… och man får anta att det är sant…

Tack för länken!
Snart dags för valet!
Colin Powell har nu sagt att han ska rösta på Obama…
På UJ hittade jag denna sajt där världen kan få rösta, mycket intressant att se alla världens olika röster!
Jag har nog i många år tänkt att i USAs fall borde världen få vara med och rösta på ett hörn…
Jag röstar på Obama.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här kan ni se Obamas 30 minuters film!

JAg hoppas Obama vinner, mest för att det känns skrämmande med ännu fyra (åtta) års republikanskt styre.
Men samtidigt tror jag att ingen presidentkandidat i USA kommer så långt utan starkt stöd av Illuminati och de krafter vars intention är att införa den nya världsordningen, då den finansiella makten ska befästas ännu mer.
Obama känns ändå som en etiskt och humant inriktad person med höga ideal och stor integritet. Risken måste vara stor att han, liksom andra som vågat gå utanför maktramarna (Kennedy, King, Palme, Lind) kommer i vägen för en kula. Ni vet de där morden där man alltid hittar en skyldig ensam galning som av en händelse råkat komma i bra skjutläge för att offret råkar vara utan livvaktsskydd eller någon annan omständighet.
Må Obama ha ljusets beskydd och vägledning. För jag tror han vinner.
Fair Winds and Following Seas!
Må Obama ha ljusets beskydd och vägledning!
Något för oss ljusarbetare att jobba för och be om… 
På mailen har jag fått uppmaning om att vi ljusarbetare ska aktivera nätverket av ljus omkring Jorden och tillsammans med nätverket hålla ljuset omkring valet i USA och Jorden som helhet.
Så har vi varit med om något historiskt, en svart president har valts!!
Nu gäller väl det bara att ha realistiska förväntningar… 
Vill någon se han seger tal kika här Obamas victory

Ja det var skönt att det gick vägen! Dock visade ju statistiken att de vita väljarna hade röstat precis som de brukar… så det var ju ingen förändring hos folket utan endast ett ökat valdeltagande från minoriteterna (vilket i sig är kanon). Så man ska nog som sagt inte ha för stora förväntningar.

Det var i o för sig väntat. Förändringens tid är här
, äntligen.