Angående fluor
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Å vad tror ni ANLEDNINGEN är att etablissemanget vill pracka på oss flour då!?

Ja detta är läskigt :/
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Detta är gräsligt, jag har hört om det förut fast inte så här detaljerat och undviker flour så gott det går. Men kommunalt vatten har vi ju…

Branduir skriver annars att det finns flourfri tandkräm på konsum
jag ska kolla idag när jag handlar. I övrigt ser den där kanonbra ut :)
Kolla vad den kostar, vore ju kul å jämföra. Kanske tillkommer frakt på denna ovan…

Ok, jag skriver in här senare i eftermiddag om jag hittat någon och vad den i så fall kostar :)

Enligt David Wilcock m.fl., så är huvudorsaken till flouret i det kommunala drickvattnet och att "vetenskapen" lyckats bevisa att flour har en positiv effekt på våra tänder, att flouret starkt bidrar till åderförkalkning i allmänhet, och förkalkning i den åderförkalkningskänsliga tallkottskörteln ("tredje ögat") i hjärnans centrum, i synnerhet…
Anledningen till att etablissemanget vill att våra tallkotsskörtlars funktion ska hållas nere, vilket kanske ändå främst ordnas genom den diet som offentligt rekommenderas i västvärldens stater* (som förstås är allt annat än vad våra kroppar är anpassade för), är att det framförallt är genom tallkottskörteln som vi kommer åt de andra dimensionerna av verkligheten… (Skulle människorna i den "civiliserade" världen ha så god kontakt med de andra världarna som världens "naturfolk", och den fria och oändliga energi som denna erbjuder, så skulle vi aldrig kunna luras, manipuleras och utnyttjas som vi gör…)
Låt mig länka till ett mycket intressat föredrag av David Wilcock, som förklarar både ett och annat ytterligare:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4951448613711060908
Tror detta kommer att vara en av de allra mest intressanta föredrag du bevittnat… Unna detta föredrag lite av din tid. Detta är DAGENS TIPS! :-) Föredraget är på 1.35, så planera in det när det passar - men glöm bara inte bort det…

nu är jag hemma igen men på vårt konsum finns i alla fall ingen tandkräm utan fluor.

Många hälsokostaffärer brukar ha, eller i varje fall en del… Har nu något Forever Living-ombud i närheten, kan du köpa ett tandkräm därigenom också… De som köper Aloa Vera-juice genom Forever, får väl kanske tandkrämen på köpet…

Ok, jag bor tyvärr i ett u-land och har flera mil till närmaste dylik affär. Men jag ska kolla runt lite, Tack för tipset!
tänker att om fluor påverkar tallkottkörteln så bör ju alla med mörker/höstdepression tänka på att ta bort allt sitt fluor intag.

Inte en enda fluorfri tandkräm på vårt stora COOP - borstar nu utan kräm. Ska till tandläkaren imorgon och funderar på att ta med artikeln.
Förra gången jag var där och talade om amalgam var de dock ganska skeptiska till att det skulle kunna ha någonting med min mammas (tandsköterska) Parkinson, min egen födelse i v.34 och en del andra saker man idag förknippar med tungmetallförgiftning.
Jag fick i alla fall mina sista amalgamfyllningar avlägsnade, eftersom de höll på att vittra sönder(!) och skicka iväg kvicksilvret til andra delar av kroppen.
Och sen fick jag fluorlösning utskrivet, att skölja med varje dag mot karies.
Gjorde det regelbundet ett tag, men sen rann det ut i sanden (liksom allt annat jag ska göra regelbundet). Efter att ha läst ovanstående artikel är jag glad för det!
Fair Winds and Following Seas!
#15 Ja vill du göra det! Har svårt att tro att det finns tandläkare som tycker som oss i frågan. Var med min 3-åriga dotter för första ggn förra veckan hos tandläkaren och när de tänkte pensla på bananfluor (utan att hon ens hade tillstymmelse till hål för den delen!?!) så tackade jag nej. Blev då ifrågasatt av tandläkaren och sen utskrattad med ett hånflin av tandsköterskan. De försökte först övertala mig med sina DÅLIGA argument som jag ej går på, men jag sa att jag helst inte ville diskutera det (blir bara upprörd ju). Har svårt att tänka mig att de skulle ta en på allvar om man kom dit med artiklar tyvärr, även om jag känner för att bombardera hela avdelningen med allt jag hittar!
En kompis till mig med en son på 20 år. Hon har aldrig använt fluortandkräm på honom, ej heller har han fått hos "tandis". Han har aldrig haft ett hål och har kritvita tänder!

Det är så irriterande att man inte får gehör! Det var samma sak när de ville vaccinera mina barn, jag blev nästintill kallad för barnmisshandlare när jag inte ville… riktigt otrevliga och dumma blev både läkaren och sköterskan på BVC.
Det verkar ju inte som om ungarna födda på 90-talet har särskilt dåliga tänder och det var ung. då man tog bort fluorsköljningarna!
Det finns fall i USA där barn med ADHD blir omhändertagna av soc. om deras föräldrar vägrar ge dem "medicinen" amfetamin!?! Hur sjukt är inte det??? *droga dina barn eller vi tar dem*
Ok, lite OT men måste ändå slänga in det eftersom det handlar om rätten att värna om sin och sina egna barns välmående.
1ppm fluor anses skadligt och en pensling med bananfluor ger 5000 till 20.000 ppm och det vill de sätta på våra och våra barns tänder????? Läste att det var en 3-åring som dött hos tandläkaren av denna pensling. Föräldrarna fick ersättning på om det var 750 000$.

# 14: Exakt hur menar du Mariann!? Förklara gärna! För min del hade jag väl inte kopplat de varierade sinnesstämningarna över året för oss nordbor, till flouret. (Nej, men däremot till den varierande produktionen av D-vitamin. D-vitaminet tillverkas ju av våra talGkörtlar i huden av underhudsfettets kolesterol genom talgkörtlarnas uppfångade vibrationer från solen. JAG TROR att detta i sin tur påverkar talLkottskörtelns utsöndring av melatonin m.m. Det har nog helt enkelt inte funnits incitament från de stora ekonomiska intressena att bekosta studier som visar detta… Det här är som sagt vad jag tror…) Kan förstås finnas - om möjligt - ÄNNU större anledning för vinterhalvårsdeprimerade, att ta bort flouret ÄNDÅ…
Har du lyssnat på Wilcock Mariann! Jag är helt övertygad om att du blir fascinerad av honom! Hans rön, är verkligen en brygga mellan det fysiska och det mesta av det "paranormala".
Förutom att han själv har en fantatsiskt kunskap (genom såväl arv, nedtankad information genom drömmar och annat och hårda studier), så har han dragit till sig vetenskapsmän (äkta sådana - som inte låter sig styras av makten och kapitalet) som bekräftar det mesta av de samlade rön som han för fram… Jag tror att vi i honom har en "CENTRAL" som ger oss ALLA en VÄLDIGT god överblick över hur saker och ting VERKLIGEN förhåller sig… Ja, och inte minst om vi i alla fall vill få lite hum om vad Mayakalenderns "slutdatum" faktiskt handlar om… Kan inte låta bli att passa på och rekommendera honom i tråd efter tråd… Här hade vi en koppling till hans rön genom FLOURET… Tror att man kan hitta en koppling till hans rön från de FLESTA ämnen… :-) Huruvida hans rön STÄMMER är ju förstås upp till var och en att bedöma. Tror hur som helst att det är FÅ som investerat lite tid och lyssnat på- och begrunna vad det är han har att säga, som ångrar sig…
#8/#20 Ja, den är VERKLIGEN bra och sevärd och oj vilka aha-upplevelser man får! Rekommenderar också den till ALLA!!! Ger en verklig tankeställare till bl a det här med fluor, talgkotten och andlig utveckling!!!! Ta tillbaka kontrollen över ditt liv genom att ta tillbaka din talgkottskörtel! 

Tack Satori! :-) Ja, lyssna i alla fall på HENNE här nu… :-)
Bengt-Olov
det är för att talkottkörteln styr vårt ljusintag dvs:
På senare år har vetenskapsmän gradvis upptäckt att däggdjurens tallkottkörtel är ljuskänslig. Melatonin som är tallkottkörtelns huvudsakliga produkt styr kroppens dygnsrytm, sekretionen av melatonin styrs av tillgången till ljus. Produktionen är hög när det är mörkt och låg när det är ljust.
Då blev min tanke att många som upplever höst/mörker depression kan ha en skiten talkottkörtel, dvs den ökar inte sin produktion av melantonin… *grunnade jag*
Ok.. jag började kika och han börjar föredraget med att försöka bevisa att han varit Edgar Cayce i sin tidigare inkarnation?? 
Vad har det med saken att göra? Skulle det göra att han blir trovärdigare?
Utan att nu sett hela, för jag gav upp efter introduktionen av Edgar Cayce, något jag är mycket tveksam till är när människor hävdar att de varit den och den, jag tror det är mycket viktigt att fokusera på den man är nu. Man gör bäst som jag ser det att behålla sådan info/tro för sig själv. Kanske jag orkar se mer annan gång.
Men nu tror ju jag att det är långt fler saker än att sluta med fluor mm som har med utvecklingen av "ljus i huvudet" (andlig utveckling) att göra.
Jag ser det som ett slags "genvägsyndrom", folk önskar sig genvägar för att nå upplysning/andlig utveckling.
Självklart ska man ta hand om kroppen och inte inta gifter av diverse slag, självklart och att det främjar utveckling är säkert, men inte det bara.
Så ser jag det, men som sagt jag såg inte allt…

Nu förstår jag nog inte riktigt… är det någon som tror eller påstår att sköta om sin kropp som att sluta med fluor eller ta bort amalgam skulle snabba på den andliga utvecklingen?
När jag la in den här texten var det utifrån att sköta om sin kropp och försöka få den att må så bra som möjligt, någon andlig aspekt la jag inte in utöver att försöka vara ren.
Jag vet inte eftersom jag inte såg hela kanske drar jag förhastade slutsatser
men det kan vara att:
Man far nog efter att talkottkörteln är ett andligt organ och när man då rensar sådant som sätter sig "på" den så öppnar det för andlig utveckling, så tolkar jag det.
Men i min värld så genom att rensa kroppen/talkottkörteln från gifter som fluor gynnar den fysiska kroppen och hälsan. Som då tex ökat melantonin utsöndring. Självklart gynnar det utvecklingen om vi är giftfria, men att helt säga att vi är sämre andligt utvecklade för att vi proppar i oss gifter. Jag har svårt att se att folk på medeltiden och längre tillbaka var högt eller högre andligt utvecklade för att de levde giftfritt.
Jag tror återigen att det är missförstånden om kring huvudchakrana som gör att man inte har allt klart för sig, så klart man nu kan ha det förstås
. Men så här beskriver man tredjeögat (talkottkörteln) esoteriskt.

Aha, så du pratar uteslutande om videon nu?
Är det någon som sagt att vi är sämre andligt utvecklade om vi proppar i oss gifter?
Jag tror ju som jag sagt förut att det hänger ihop och att man kanske utvecklas snabbast när man kombinerar olika andliga reningar, både fysiska och mentala. För förgiftar vi kroppen så tror jag att vi saktar ner den andliga utvecklingen. Men att säga att man är mer andlig om man bara mediterar/ber eller om man bara renar sina kroppar från gifter låter ju lika omöjligt att uttala sig om som huruvida det kom UFO:n hit nyss eller ej
Tror jag alltså!

Om jag förstått filmen rätt går resonemanget i korthet ut på att tallkottkörteln hänger ihop med vår förmåga att färdas transdimensionellt och i tiden.
Den är också vårt tredje öga, bokstavligt talat, eftersom dess vävnad är identisk med det vanliga ögats näthinna.
Den tar emot ljus både från ögonen (styr melatoninutsöndring och sömn) och eteriskt. Det sistnämnda är essentiellt för frekvenshöjning på de andliga nivåerna.
Tallkottkörteln är fylld med vatten. Detta förkalkas med tiden, och processen påskyndas av exempelvis fluor. Ju större förkalkning, desto sämre funktion.
Slutsats: Vår vibration och vår förmåga till andlig transformation är beroende av tallkottkörtelns status.
Bengt-Olov, (eller vem som helst som hajat budskapet), var snäll och kommentera om jag fattat fel!
Jag tycker filmen var väldigt intressant i övrigt också. Huruvida Wilcock är en inkarnation av (Leadbeater) red: Cayce har jag ingen åsikt om, det kan mycket väl vara så, eller inte. Håller dock med om att det var lite onödigt att belysa det i början av föredraget. Kanske han blivit ombedd att göra det. Vid panelfrågorna i slutet ville han inte tala om det eftersom han ansåg det vara oviktigt.

Ok då fattar jag varför diskussionen tog den vädningen… jag har inte sett filmen.
Min tanke är bara att ju mindre vi förgiftar oss desto bättre :)

Ja, om jag nu förstått det hela rätt.
Jag håller helt och hållet med dig! Med det tänket kommer vi ju dit vi ska, och det är det viktiga.
#23 Det är ur melatoninet som serotoninet kommer (hm, eller var det tvärtom) så nu förstår jag hur du menar att det hänger ihop med årstidsdepressioner för det är ju serotoninet man mest bör ha i balans för att vara glad, men som sagt eftersom det hänger ihop med ljuset och melatoninet så är det väl därför de även kör mycket med ljusterapi för vinterdeppade. *moagahahukutt svammel*
#31 Du svamlar inte, jag hänger med i alla fall och det var så jag tänkte 
#28 Leadbeater?? Jag hörde Edgar Cayce?? Hörde jag så fel…
fast han såg nöjd/glad ut när han berättade om alla vänner o hans far att de var lika människor runt ??.
Jag gillar inte sådant helt enkelt och då står jag av. 
Nu har jag dubbelcheckat och jag hör Edgar Cayce igen
i film #8
Kanske inte är samma film vi ser, han kanske har varit båda personerna i tidigare liv…

Självklart var och är det Cayce som nämns och avses! Det är min hjärna som slirar vilket den gör i alla möjliga sammanhang för närvarande. Vilken dag det är, vad jag ska göra, vem som heter vad och såna saker.
Det vill säga, stressyndromet aktiverat!

Hm, inte bra Eremitha… försök bromsa… Kram!
Slå på bromsen ja! Fast jag förstår att det kan vara kämpigt för dig nu med nära o kära…

Ja, jag försöker … det löser sig. Tack för omtanken!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Behöver man egentligen tandkräm?
Hur rengjorde människor sina tänder under den enormt stora del av vår historia när tändkräm inte fanns?
Jag tror att en bra tandborste och vatten räcker bra. Och tandstickor och sånt om det behövs. För smakens skull kan man väl tugga xylitoltuggummi.
#38 Det var ju synd. Just den där har jag sett men ej provat. Men det finns ju andra märken som är jättebra med eukalyptussmak och väldigt snarlika vanliga tandkrämer . Har ni kollat på Hälsokost eller Life? Jag brukar köpa på en liten hälsobutik runt hörnan här, men minns inte just nu vad de olika heter då jag för tillfället har Weledas salttandkräm. Låter inget gott, jag vet, men den ÄR faktiskt riktigt både god och bra, lite lakrits tycker jag och för mig är det viktigt att känna mig fräsch i munnen efter borstning sen kvittar det väl om det är mint eller lakritssmak.
#39 Ja det kan man fråga sig. Tror de använde sig av vissa löv som de gnuggade sig med. Fast det är ju inte bara tänderna som behöver rengöras, det bildas ju beläggningar på tungan också och i alla fall jag tycker om att rengöra den med tandkräm emellanåt, och när jag tänker på hur människan lyckats fortplanta sig genom tiderna utan varken tvål, schampoo, tvättmedel eller tandkräm så förvånar det mig faktiskt. Idag finns det ju som sagt faktiskt naturliga alternativ men de sket ju mer eller mindre i hygienen för längesen menar jag.
Jag använder Weledas calendula och den smakar sötlakrits och känns väldigt fräsch, skummar inte men käns bra att borsta med tycker jag. Gillar ju inte skummet och har använt salttandkräm förut men den hade fluor. Jag inbillar mig att jag blir renare i munnen nu faktsikt, eventuellt slipar denna bättre än den jag hade förut.

Kvinnan på hälsokosten där jag köpte min sa att det var fluoret som gjorde att det skummade. Men hon var inte helt säker på det sa hon sen…
Jag tror inte att man behöver tandkräm! Tandtråd däremot så att det blir rent emellan, det är ju ofta de beläggningarna/matresterna som ger dålig anderdräkt.
Enligt weleda så står det att den inte innehåller tensidier som skummar… men fluor kanske också skummar.
nä, det som gör att det skummar är väl den onödiga beståndsdelen triclosan som det var miljödebatt om för lite sedan? Iof sig skummar också tensider, som i tvättmedel……fluor skummar så vitt jag vet inte….
Weledas tandkräm är inget vidare god, men den är dryg, ska pröva en annan sedan….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
jag tycker weledas smakar som tuggummit Stimorol orginal 
Köpte ny tandkräm häromdagen på Hälsoaffären. Kingfisher Mint, jättebra! Finns både med och utan fluor(!?). Smakar gott, friskt, löddrar och är precis som vanlig tandkräm, fast dyrare. Ett tips bara!

#46 Så bra för den vi köpt blev inte populär bland övriga familjen!

Jag vill inte se Wilcocks utläggning om sina likheter med Edgar Cayce som uttryck för annat än just en beskrivning av de faktorer och personer i hans liv som verkar gengångna från Cayces liv. Dvs inget annat. Inte som förhävelse poå ngt sätt.
JANTE är inte bara ngt nedtryckande och utslätande. det är också en kraftigt utvecklingshämmmande faktor eftersom man då man är under denna astralenergis inflytande inte är förmögen att se den eventuella sanning som sticker ut och är fantastisk. Därför är Jante livsfarlig.
Vi är alla Edgar Cayceymässiga till vår potential om vi bejakar den och det är både fantastiskt och fascinerande och samtidigt helt ointressant om vi vill bevisa vår personliga förträfflighet med den.
Viktigt är dock att man inte alltid uppfattar människor som är ärliga och lysande shining som ute efter personlig bekräftelse (beundransenergi) glamour. Wilcock är mkt mer än att han skulle nöja sig med att suga näringen ur sin likhet med Edgar Cayce. Han förstår sammanhangen på ett unikt sätt, och det är hans bidrag till mänskligheten idag.