Intuition, vad är det?
Hej jag hittade precis denna sida :)
Jag tänkte fråga om någon egentligen vet vad intuition är? Min intuition har blivit bättre nu på bara ett par år och det känns verkligen bra att jag kan lita mer på den. Ibland gör jag inte det tyvärr men jag måste lära mig lyssna på den mer.
Märkte den först när lite konstiga saker hände. Hörde t.ex. klart och tydligt att jag fick sms men kom på att jag glömt mobilen. Tittade på dom andra eleverna 5 eller 6 var dom tror jag. Vi stod vid en ladugård vid en parkering och jag såg ingen som reagerade, tyckte det var väldigt konstigt och tittade för skojs skull på klockan.
frågade sedan min kompis när hon skickade smset och det var exakt den tiden 12:59. Hände fler gånger efter det och småsaker då som alla känner att dom borde undvika göra något och sånt. En konstig sak var också när jag var på väg till ica och det spöregnade.
Jag brukar gå fort men så helt plötsligt så var det något som sa mig att jag borde sakta ner jag blev så förvånad av tanken att jag stannade. Precis då kom en bil och skvätte en våg av vatten precis framför mig. Det var väldigt starkt tyckte jag och det kändes bra att jag lyssnade då :)
Oj vad lågt detta blev hoppas ni orkar läsa det hehe :) Jag undrar som sagt vad intuition kan vara för något? Vad orsakar det? Vore tacksam för svar :)
Haha, sån magkänsla älskar jag.. Vattnet missade precis;) Intiution är det undermedvetna, som håller väldigt bra koll på saker runt om kring dig, för den kan ta upp alla sinnena samtidigt…;)
#0 Klart vi orkar läsa!! Kul att läsa ju! Hjärtligt välkommen hit förresten!
Det ord som Ijin sätter på det är mer rätt fast det är ok att kalal det intuition ;)
Magkänsla eller som man säger inom den andliga vetenskapen, instinktiv telepati ska det kallas för om man ska vara petig. 
Gubben hade just en sådan igår, när han svängde av motorvägen på ett ställe han inte brukar, några min uter senare prats det om en bilolycka och vägen tog några timmar att rensa, så han var nästan hemma när trafiken släpptes på igen!!
Om du själv vill läsa mer om vad intuition vs instinktiv telepati är hittar du det i kategorin ordförklaringar.
hittar du dom inte fråga här ska jag hjälpa dig
kram
#1 Hehe ja det är spännande när sånt händer :D
#2 Tack så mycket :D Okej då vet jag det, jag ska kolla där då tack tack :)

Ja Välkommen hit!
Magkänslan borde vi allihop försöka finna lite oftare. Tempot runt omkring oss gör att vi ofta har för bråttom för att registrera de där signalerna. Fint att du hittat dina :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#0 Har du fått mer kött på benen av detta, jag menar fick du ut något av svaren och de andra texterna?