INSTINKTIV TELEPATI
Instinktiv telepati
Detta är förmågan att sända och motta tankebilder, känslor, färger och andra inkänningar via den psykiska känslonaturen. Det är en förmåga som normalt försiggår från solar plexus centret till solar plexus centret. Det är en telepatisk kontakt, som mycket ofta existerar mellan mor och barn.
Läs den stora artikeln om telepati på denna länk: Telepati.
Hämtat från Kentaurnet
Jag har haft en telepatisk upplevelse med en av mina systrar, och då var det en hel mening som överfördes och som min syster sen besvarade.
Tidigare på dagen hade jag och min syster talat om klockor. Jag var kanske 10år och hon 11år (någonstans där omkring).
Några timmar senare satt vi på en buss och jag kunde inte sluta tänka på det här med klockor och hur konstigt det var. Jag minns att jag tänkte nästan exakt den här meningen: "Jag undrar varför man inte kan ha med alla siffror på en och samma klocka, så man inte måste räkna 13, 14, 15 andra varvet".
Min syster som sitter brevid mig säger då rakt ut "Jo, men det skulle nog blir en ganska stor klocka då".
Vi blev båda väldigt förvånade och vi har länge pratat om hur det har kunnat gå till, att hon svarade så exakt på en mening som jag bara tänkte tyst för mig själv. Det måste ha varit något telepatiskt.
Vi står mycket nära varandra och idag bor vi tillsammans.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Helt klart ett bevis på att detta fenom finns!!!
tack för att du delade med dig detta!
Välkommen hit också förresten
( om det inte sagts tdigare…)
Kram Mariann
#2: Tack så mycket :)
Ja, det är ju något väldigt abstrakt men när man varit med om det själv så blir det en helt annan sak. Det var ju några år sen, men jag kommer aldrig glömma det! Det var så otroligt häftigt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Verkligen häftigt
Välkommen hit Tina_A
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hmm.. Kan någon förklara varför ofta människor med Downs syndrom kan se människors själar? Min bror hade downs syndrom. Med hade betyder det att han inte längre finns.
Jag har alltid undrat hur han gjorde för att se människor. Man kunde aldrig dölja hur man mådde, eller vem man är som person för honom…
Jag vet inte något om det, men eventuellt kan ju denna artikel ge något svar, fast den behandlar ju mer ADHD och liknande…
http://www.angeltherapy.com/article1.php
Den handlar om Regnbåg, indigi och kristall barn.
VET NÅGON ANNAN NÅGOT OM DETTA?

Jag vet inte men jag tror att människor med exempelvis Downs har mindre lager av skräp, de är renare s.a.s. De ser direkt på människan utan att ha en massa ludd ivägen, med det menar jag även sociala koder och annat som vi andra är så livrädda för att bryta. Vi stänger in oss i lager av regler och konventioner medan de är rena och raka. Så ser jag på det.
Ijin, tråkigt att din bror inte finns med dig här längre.
#7 Jo, men tur att jag fick ha han en stund iallafall… Försöker lära mig hans sätt att se människor, det går framåt iallafall..

Det är en bra inställning du har Ijin!

Ijin, vilken öppen bror du fick låna en stund i livet! Säkert är det som Mariann skrev, han var ett Regnbåg, Indigo eller Kristallbarn.
Hoppas du kan se människor som han gjorde en dag….Se igenom egot, yttre spel och rädslor…Du har en bra hjälpare på andra sidan nu. :( Inte där man vill ha dom men…
När jag var barn var jag rädd för utvecklingsstörda. För mindre barn och djur likväl. Tror att de har/ÄR "renare" själar och inte lika befläckade av samhällsmanipulation som vi andra är. I dem kan man verkligen se sann osjälvisk och ovillkorlig kärlek. Det stämde inte med min inlärda syn på "verkligheten" tror att det var därför jag blev rädd, nu är jag ej rädd för kärleken längre. Tror att de helt enkelt inte har intelligens mätt med vår måttståck att låta sig luras av massan och median till att tro på annat än det naturliga och därmed både är renare och behåller förmågan att se allt runtomkring för vad det är.
De är mkt mer omedelbara precis som riktigt små barn är… tyvärr stänger barna om sig…
Fast det finns det nog en djup mening med också…
#11 Ja^^ Jag hoppsa att jag kan det med. Tror egentligen att det i grund och botten gäller att man är som man är, och accepterar alla precis som dom är.
#12 Jo, jag vet. Men det är svårt att inte hålla själen fläckad…
na na na… nu ska vi säga på "rätt" sätt
… det är INTE själen som är fläckad… det är personligheten som är fläckig!! 
Precis!
"Tror egentligen att det i grund och botten gäller att man är som man är, och accepterar alla precis som dom är."
Tänk om alla kunde leva så…framförallt efter kommatecknet…
#15 Ja det har du rätt i!
Det var ju en himla tur att vi fick på plats det… så vi inte jobbar livet ur oss här för att bli fläckiga igen…;) *fniss*
Tillbaka till ämnet - Om man har nästan omedelbar telepatisk kontakt med en människa man aldrig ens mött innan och redan på andra träffen märker att BÅDA läser av den andres tankar. Varför händer detta?
Jag vet nog kanske svaret men vill ändå höra vad ni säger. Har träffat en person jag känner sån connection med från första stund och på andra träffen pratade vi om symboler då kommer jag plötsligt att tänka på det här med hakkorset att den symboliserar nazismen men har en annan innebörd från början. Men eftersom jag inte "känner" människan ifråga väljer jag att inte ta upp det ifall att det skulle misstolkas på nåt sätt. Just som jag tänkt detta börjar personen ifråga att tala om just Svastikan och då kan jag inte hålla mig och berättar att jag precis tänkte på det men inte förmådde mig nämna det. Nu kan man kanske tycka detta vara slump. Men sen hände en kväll att jag för mitt inre såg ett scenario om hur jag mötte denna människa på stan och den sa och gjorde vissa specifika saker. Nästa dag händer exakt det jag sett för mitt inre. Då kunde jag inte låta bli att le smått för mig själv. Ja, sen är det andra saker oxå som hänt som känns lite väl skumma för att vara bara en slump.
min känsla blir att ni har träffats mkt förr (tidigare liv) och det var bara å konnekta igen liksom…
sedan har vi ju det att just detta fenomen blir mer o mer synligt bland folk nuförtiden när slöjorna dras tillbaka lite…
Jo jag känner en hel massa här och är nog inte helt klar över vilka känslor det är, om det ens är mina egna. Att plötsligt få denna djupa connection med en människa som inte "platsar" min ordinarie samhällsklass skrämmer mig lite, eller en hel del om jag skall vara ärlig.
Det är någon som jag aldrig innan ens skulle kunna se på detta sätt, känna sån samhörighet med och definitivt inte så fort. Det är som jag inte kan tänka på annat, vill bara ses igen och prata mer…känner mig så närvarande och glad inombords när vi träffas och det känns verkligen som vi känner varann fast vi inte gör det. Men det är den här klyftan mellan oss som stör mig…Och jag frågar mig..Hur kan detta vara möjligt?
Vi har bara setts 4 ggr och redan kan vi prata med varann om vårat innersta, sånt som man inte berättar för folk man ens känt i åratal.
Saker som vad har du jobbat med? Vart har du bott? Vad har du gjort? etc. är så onödiga och betydelselösa…Här hoppar vi på djupet med en gång och talar om drömmar och personliga kriser etc. Det känns nästan inte självvalt, det är som om denna människan bosatt sig i mina tankar nästan mot min vilja, men ändå när vi ses känner jag mig så tillfreds och säker och vill bara "vara" mer…..Har så svårt att leva här och nu, längtar bara tills nästa gång vi skall träffas, trots att det förvirrar mig mer än nånsin. *suck*

Vet inte om jag sagt det innan så jag gör det nu Välkommen hit satori!!
Låter som en härlig bekantskap, hoppas att ni får många givande stunder tillsammans!

satori, du har träffat en gammal själavän skulle jag tro!
Jag hade en sån vän tidigare, vi kunde läsa varandras tankar från första stund, han som inte släppte någon inpå sig lät mig bli hans vän på två timmar.
Vi hade i ett tidigare liv varit varandras stora stöd, nu ville vi kolla av så den andra mådde bra i detta livet.Vi hörs av någon gång om året, känns bra att bara veta att han är kvar här på jorden med sin kravlösa vänskap.
Jag hoppas att eran vänskap håller livet ut! Och att den blir mer än vänskap ;)
För att återgå till #0 så är detta denna telepati vi är dagligen i kontakt med genom omgivningen.
kan verkligen rekomendera en läsning av den danska artikeln ( länk i#0 ) om man vill sätta sig in på djupet med detta.
Telepati finns inom människor, men det är extremt svårt att använda det.. Det undermedvetna har även svårt att hantera sånt, det är dok väldigt mycket lättare för brorsor, och ännu lättare för tvillingar att använda sig av det..
Min tjej och jag är länkade på ett starkt sätt… Jag kan vakna när jag sover av att hon tänker på mig:p
Om man vill ha tag på telepati och utveckla det måste man först lära sig att prata med det undermedvetna..