Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1850 ggr
[Mariann]
0

14/10 Ska UFO visa sig...

Så här skriver Asger Lorentsen om det, för den som är intresserad! Glad

Detta brev från Asger till nätverket går även att hitta på Utomjordiskt iFokus. Skrattande

Jag översätter:

I dessa veckor sänds meddelanden ut till många nätverk över hela jorden om att ett stort rymdskepp kommer visa sig den 14/10.

Beskrivningarna går på att rymdskeppet kommer vara så stort och så nära att det kommer vara lätt att observera, att det kommer visa sig över flera länder på den sydliga halvklotet i 3 dagar.

I de sista årtionden har det varit fler av dessa manifestationer, som tycks att vara ett led i att långsamt vänja oss vid rymdfolkets existens. Även om de följs upp av kontakter till regeringsledare etc. och även om de når fram till tidningarnas framsida så visar de tidigare erfarenheterna att det inte skapar revolution från den ena dagen till den andra. Mänsklighetens tänkande o världen är trög, det bevisar att det som faller utanför en bestämd världsbild och paradigm blir inte sedda som bevis innan medvetandet vågar acceptera en paradigm som den inte förstår.

Låt oss därför se hur förtätad/fysiskt rymdskeppet visar sig den 14/10 och hur mycket observationerna får lov att komma fram i internationella nyhetsmedier. Läs lite om rymdfolkets budskap och läs eventuellt vidare på hemsidan som det hänvisas till.

Mvh Asger Lorentsen

I disse uger sendes meddelelser ud til mange netværk over hele Jorden om at et stort rumskib vil vise sig den 14.10.
Beskrivelserne går på at rumskibet vil være så stort og så tæt på, at det er nemt at observere, at det vil vise sig over flere lande på den sydlige halvkugle over 3 dage.

I de sidste årtier har der været flere af den form for planlagte manifestationer, der synes at være led i en langsom tilvænning til rumfolkets eksistens. Selv om de følges op af kontakter til regeringsledere etc., og selv om de når frem til mange avisers forsider, så viser erfaringen fra tidligere, at de ikke skaber revolution fra den ene dag til den anden. Menneskehedens tænkning og verden er træg og beviser, der falder uden for et bestemt verdensbillede eller paradigme bliver ikke anset for at være beviser før bevidstheden tør acceptere et paradigme som den ikke forstår.
Lad os se dels hvor fortættet et rumskib der viser sig den 14.10., og dels hvor meget observationerne får lov at komme frem i internationale nyhedsmedier.
Læs lidt af rumfolkets budskab nedenfor og læs evt. videre på den hjemmeside, der henvises til.

M.k.h.
Asger Lorentsen

[Mariann]
0

Brevet fortsätter med länk och info taget från en hemsida.

"Vi ønsker det bliver forstået at på den 14. dag i jeres måned af oktober i året 2008 vil et skib at stor størrelse være synlig inden for jeres himmel. Det vil være i den sydlige halvkugle og det vil skanne over mange af jeres stater. Vi giver jer navnet Alabama.

VI KOMMER FOR AT HJÆLPE JERES VERDEN.
VI KOMER IKKE FOR AT TAGE OVER.
VI KOMMER IKKE FOR AT ØDELÆGGE.
VI KOMMER FOR AT GIVE JER HÅB.

Vi er væsener fra andre planeter der i mange æoner af jeres tid har forberedt sig på disse dage forude.
Vi beder hver sjæl, der læser disse ord, om at acceptere i deres hjerter Sandheden der findes inden i.
For på det sted er der en viden om at dette vil finde sted."

Læs videre i følgende
www.blossomgoodchild.com

[Mariann]
0

Behövs översättning av vissa ord i den danska texten så är det bara att fråga.

kanske detta ord behövs.

Lad os se dels hvor fortættet et rumskib der viser sig….

så betyder det förtätat, dvs hur fysiskt visar det sig, ju mer förtätat ju fler som kan se….

[Mariann]
0

jag valde att göra en översättning här nu lite snabbt, håll tillgodo!

Hoppfull
0

Hoppas att någon lyckas fånga det på bild. Själv bor man ju i ödemarken så chansen att det blir synligt här är nog marginell, tyvärr!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Solana
0

Ska bli spännande att se om vi får se nåt här Flört

Hoppfull
0

Någon som hört eller sett nå't?

[Mariann]
0

Nix inte ännu. Man kanske ska scanna internet de stora internatiolnella nyhetskanaler.

Vilka finns det?

Hoppfull
0

oj jag är inte så bra på sådant… man kanske får söka på landet + news eller så?

[Mariann]
0

jag kom på CNN… men inget där i alla fall. man bör ju ta med i beräkningen att det är den 15/10 idag på många ställen på jorden. Och att den 14 har bara börjat på andra ställen…

Vi får hålla utkik tills i morgon iaf. *tummar hålles*

[Mariann]
0

HÄR finns en diskussion till om man vill komplettera denna.

[Mariann]
0

Jag har fortfarande inget hört och jag har scannat… surfat runt på många engelsktalande sajter om nyheter… huller om buller… vet inte vilka…

Någon annan som hört något?

Hoppfull
0

Nix pix, inte ett ljud.

[Mariann]
0

man kanske får ge det en dag till eftersom den 14 inte är slut väl på alla ställen ännu?

Hoppfull
0

Ja har någon sett något så lär det dyka upp någonstans, förr eller senare.

[Mariann]
0

Nu har det tydligen dykt upp info om att vi inte var tillräckligt högt utvecklade för att de skulle vilja visa sig.

jaa…. vad säger man då om det?

När först sa man att de skulle visa sig? Några månader sedan va?

Skulle de (Ashtar command) vara så (ursäkta mig) dumma att de skulle tro att mänskligheten skulle bli så högt utvecklade som det var nödvändigt för att de skulle vilja visa sig på bara några få månader??

lenmor
0

ÄH! Vilken förklaring! Jag har slutat att läsa mailen som kommer från Ashtar Comand (saiten). Känner mig som en idiot som någon stans trodde på det här.

Jag har inte slutat tro att det finns annat liv i universum, men Ashtar Comand tror jag inte på mer.

Lena

[MargaretaA]
0

Jag tror inte att Ashtar command finns mer än som ett påhitt av folk som vill tjäna pengar.

Men jag har varit där och läst i deras forum och det är både skrämmande och sorgligt att se dessa reaktioner och kommentarer - de som är arga och känner sig lurade blir genast tillrättavisade av "love and peace" falangen. Allt "är i sin ordning och följer planen - allt händer inom oss" - typ…

kanske är inte ilska en känsla som "högt utvecklade" människor vill bli förknippade med - men jag har hört att helig ilska är tillåten.

jag är heligt förb… både på de som luras och de som vägrar inse att de är lurade.

[Mariann]
1

Ashtar command finns, men man bör se med urskiljning på dessa fenomen.

Detta kommer från astrala världar, där väsen kan påstå sig vara vem som helst och kontakta vilken medial som helst. Den mediale och andra köper det med hull och hår. När inte den mediala kan avgöra vart det kommer ifrån uppstår just sådant här. Så gott som alla mediala är det från solar plexus trots att många säger annat. Men det hela är astrala fenomen och hör inte hemma i denna den Nya Tiden.

Fördelen med detta är att folk får upp ögonen för dessa fenomen och börjar använda sin urskiljningsförmåga.

Denna förmåga bör gälla allt som har med fenomen att göra. Hela fenomen  världen så som den visar sig idag är astral. Enligt mitt sätt och se.

Man kan lugnt räkna med att när något blåses upp vad det än är, så är det ett astralt fenomen.

Skulle mästarna och Ashtar visa sig gör de det inte genom att höja fascinationen för fenomen i människor.

Den hjälp som alltid funnits, kommer så gott som alltid genom att det finns inkarnerade människor som genom inre inspiration inspirerar människor till att göra förändringar som påverkar ett större område.

Det är bra att fler är förbannade och jag hoppas det leder till bättre urskiljning i framtiden av alla förutsägelse av vilket slag det än vara månde.

Eremitha
1

Så tror jag också, Mariann - att astrala kanaliseringar dominerar, och att det är oerhört svårt att avgöra vad som är vad av alla budskap som sprids.

Själv förhåller jag mig så som jag gjort hela tiden. Nämligen väntar och ser vad som händer. När jag tar del av en kanaliserad förutsägelse som sägs vara från det ena eller andra höga väsendet, bedömer jag alltid innehållet med frågan skulle detta kunna vara möjligt? utifrån min egen erfarenhet och intuitiva förmåga, vilken självfallet också har begränsningar.

Om jag kommer fram till att det som förutspås skulle kunna vara möjligt (eller inte), tar jag inte ställning för eller emot. I så fall deklarerar jag ju att jag "tror" någonting, om något jag inte kan ha en aning om. Alltså, jag väntar och ser.

Först när det aktuella datumet passerats kan jag göra en bedömning, och bättre avgöra huruvida kanaliseringen var falsk, ett missförstånd, förvrängd etc. Men att avgöra detta i förväg är för mig lika fel och polariserat som att svälja allt med hull och hår och bygga upp illusioner kring det.

På den nivå jag är har jag inte förmågan att vara säker på i förväg vilken sanningshalt profetiorna har, förutsatt att de kan bedömas som möjliga.

Fair Winds and Following Seas!

Blissis
0

Var kommer det här med Ashtar Command från början?

Nån gång måste ju någon ha kanaliserat detta och andra hakat på.

[MargaretaA]
0

Ashtar Command har en egen webbsida på internet.

Och jag fattar inte varför de har kommunicerat genom kanaler när de verkar kunna tala direkt till oss genom skriftspråk

Detta budskap kommer från en Commander LightSpeed från AC:s mainboards(styrelse?) Cool

sen kan man köpa tröjor också Glad

Lionadh
0

#21 Asgarv! Kan man ansluta sig till Ashtar Command? Jag ser en helt ny karriärmöjlighet som överbefälhavare i rymdflottan?Skrattande

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

För mig finns Ashtar Command… om de heter så på riktig vet jag inte… men finns gör de.

Däremot har de inte mycket med hemsidan att göra som jag ser det… men som sagt det är ju jag… jag ser det som astrala projektioner..

Blissis
0

Jag skrev det här inlägget på en annan sajt men vore kul att höra om ni upplevt något ovanligt.

- En sak som jag tänkte på var att jag upplevde en stark livlig renande energi må och tisdag. Först hade jag utrensningssymptom på måndagen och på tisdagen kände jag mig väldigt ren och klar. Min katt var ovanligt lekfull och ville leka jättelänge (hon är 15 år och rätt lugn av sig). Jag tänkte på detta med Ashtar faktiskt. Min man upplevde också att det kändes ovanligt.

En kombination av månen + en okänd faktor? Är det någon fler som upplevde något ovanligt?

[Mariann]
0

Som jag ser det kan det bara vara två saker.

Antingen är det så att fullmånen och något annat (ufo syftar du väl på) har renat dig.

eller

Så har man genom att man vet om att det skulle infinna sig UFO och det är fullmåne, varit extra uppmärksam på sin kropp och allt som den dagligen kan känna och uppleva.

Jag upplever ibland oavsett ufo och måne att sådant kan ske. För mig är det en del av processen och sker när man jobbar med sig själv, mer än att det sker genom månen och ufo, förutsatt att man inte intensifierade sitt arbete just då. Gör man det så kan det ju självklart hända. Men då är det ju ändå man själv som gör något och inte måne/ufo. Man använder bara dessa som orsak och medel.

Precis som andra kan göra med andra medel, man går en charmkurs i positivitet, man ber framför ett kors, man allierar sig med Kristus, Buddha, Maria eller någon annan guru. Finns många sätt att lyfta sig själv på och medel att använda för att intensifiera höjningen.

[Mariann]
0

Nu ser jag ju vad det låter tråkigt ovanstående, det låter inte lika roligt som att det sker pga UFO och liknande.

Hoppfull
0

Hahaha, det trista med att vara realist och stå med fötterna djupt ner i myllan… Det är kanske trots allt viktigt att se det du skriver Mariann, det är så lätt att vilja och önska få känna in annat. Jag är dock benägen att tro som du, det är vårt egna gedigna arbete som ger utdelning till slut.

[Mariann]
0

Skrattande Jodå… djupt förankrad i myllan är jag… djupt in i mänskligheten och helt ner till Jordens hjärta om jag ska vara ärlig…samtidigt som jag har mitt hjärta i Guds hjärta…

ibland käns stövlarna som blystövlar (positivt)

Blissis
0

Jo, jag håller med er. Man kan tolka in saker och ting och man kan lägga märke till saker och ting mer. Jag brukar ha sådana saker som utrensningsymptom och energihöjningar, så det var inte det som var det ovanliga. Utan det var mer att det sammanföll med just då. Månen brukar jag inte känna av längre. Och ufos i vanlig bemärkelse tror jag inte kan orsaka det. Inte vanliga ufos.

Det ovanliga var min katts reaktion och att jag upplevde en hög vibrerande energi som var väldigt renande. Jag har aldrig sett henne sådan. Hon brukar inte leka så väldigt länge utan brukar bli nöjd fort. Men nu var hon full av leklust, som en liten kattunge.

Min förnimmelse av det hela är faktiskt att det kan ligga något i Asgers uttalande om "hur förtätade kommer de att visa sig"? Jag upplever att de faktiskt var här utan att visa sig och gjorde ett reningsarbete. Jag är inte alls insatt i Ashter som de kallas för. Men för mig så var det något ovanligt som hände. Jag frågade min man igår om han kunde beskriva det han gick igenom och det var samma sak som jag, bara lite fördröjt.

Och som sagt var så trodde jag inte på det hela men jag är beredd att ompröva det nu efter denna händelse.

Asgers uttalande visar också på en möjlighet att mänskligheten kanske inte är mogen än för att se dem.

Hoppfull
0

Det kan säkert vara så!

Själv var jag ju sjuk måndag tisdag och det är ju oxå en form av utrensning så jag vet inte för egen del. Jag sov en hel del eftersom jag var så oerhört trött och orkeslös, men det börjar ge med sig lite nu.

[Mariann]
0

Precis, det kan mycket väl varit här men inte i en synlig dimension. Glad

Saken är väl den att de är här jämt i just den dimensionen (mental ev Buddhisk) där de inte är synliga. Kanske de förtätade sig en aning, ev ner till lägre mentala eller till astrala plan… vad vet vi…