Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2428 ggr
Kiowa
0

VILL INTE MER!!!

Vill inte veta vad som sker.
Inte att massa döingar tar kontakt med sina problem.
Vill inte ha alla de så kallade gåvorna.
Vill inte vara öppen mer, orkar inte leva med skiten längrre.

Någon som har ett BRA förslag på hur F*N man ska kunna stänga ner det jag en gång öppnat?

Hoppfull
0

Gåvorna har du nog ändå… men fungerar det inte att säga ifrån att du inte vill? Jag har läst någonstans att man ska säga till sina guider att man inte vill ha sådant genomsläppt. Fast jag är inte så bra på sådant, Elisabeth inne på ÖN är väldigt duktig på det mediala. Har du frågat henne?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Du sak beskydda ditt solar plexus, det är där ingången är.

Be änglar om hjälp gärna Ärkeängeln Mikael och be om beskydd, be om att det placeras en 5 uddig stjärna över solar plexus. Detta bör du göra morgon o kväll, ev någonting under dagen också, dvs upprepa bönen. Detta görs minst några veckor och sedan kan du trappa av när du upplever beskyddet.

Ha en hållning i ditt inre om att du bara är öppen för ljusvärldarna dvs de högre mentala planen.

Börja ev att meditera på ett högre ljus dvs själen. om det går.

Säg ifrån i ditt inre om att ingen öppning annat än mot själen önskar du!

Kiowa
0

#1 Har inte rådfrågat någon innan.

Har försökt att ignorera det väldigt länge istället.

Hoppfull
0

Mariann har väldigt bra råd där med! Ignorera hjälper inte va? Men testa med det beskyddet Mariann föreslår och gärna i kombination med meditation på själsljuset.

Kiowa
0

#2 Jag är inte som alla andra, jag fick mitt uppvaknande när jag mådde som sämst.
Gick in i det med spänning för att jag inte hade något att förlora.

Att be änglarna om hjälp är som att vara Hitler och nu 63 år efter förintelsen be om ursäkt och räkna kallhjärtat med att få den.

Sedan är det stänga AV jag vill inte forrtsätta och börja med en massa jäkla ritualer.

Vill bara få vara vanlig igen med mardrömmar som skrämer skiten ur mig.

[Mariann]
0

Det är ju som sagt frivilligt att göra vad man vill, men det är mitt råd ändå.

Take it or leave it!

Jag tror nog att i det fallet är du precis som alla andra, jag fick mitt uppvaknande när jag mådde som sämst, jag tror det är ytterst vanligt.

"Att be änglarna om hjälp är som att vara Hitler och nu 63 år efter förintelsen be om ursäkt och räkna kallhjärtat med att få den."

Läser jag rätt här? Men jag läser någon som inte anser sig värd hjälpen…

man är alltid värd hjälp av Gud oavsett vad man gjort, om man verkligen önskar den i djupet av hjärtat… det kan vara precis det den människan kan behöva göra, ödmjuka sig och be om hjälp…. där kanske du har din tröskelväktare Flört

säger inte att jag vet… jag spekulerar… take it or leave it även här….

Kiowa
0

#6 För att få dig att förstå så är det inte den ljusa biten som är min.
Några av alla dem jag har med mig är Satan, Lucifer, Seth, Bahl, Kaali, Marana och Azkiel.

Att be änglar om hjälp skulle inte fungera för jag har gått i strid med dem bara för att jag haft tråkigt.
Har ropat på Michael, Gabriel, Uriel och Rafael och fått dem alla närvarande när jag bara för skojs skull låtit de så kallat mina träda fram.

Så att be änlar om beskydd nu skulle inte fungera, inte med dem jag har kring mig med tanke på att de så vackert försvunnit tidigare med svansen mellan benen.

Inget av ljuset skulle med andra ord fungera, så min fråga är åter igen: HUR STÄNGER MAN AV!
Hur tar man kontroll på sitt egna liv utan en massa inblndning av det man har med sig, sina så kalat andliga guider???

[Mariann]
0

Varför frågar du här då?

Du får nog vända dig någon annanstans om du inte vill ha ljusets hjälp.

Eremitha
0

Jag har en känsla av att du måste arbeta främst mentalt med det här. Om du inte vill be väsen från andra dimensioner om hjälp, får du försöka klara det på egen hand.

Håller med Mariann att det är i första hand solarplexus som du måste arbeta med. Att stänga ett chakra är inte bra, det påverkar den fysiska kroppen negativt eftersom näringstillförseln stryps.

Däremot kan du som sagt arbeta mentalt med affirmationer och visualisering. Formulera vad du är öppen för respektive vad du stänger ute. Skapa inre bilder av hur det du vill stänga ute förhindras att komma in ens i din aura. Tänk dig en barriär för dessa energier runt din yttersta kropp.

Skapa dina egna "mantran", och uttala dem som om det du vill uppnå redan är manifesterat.

Detta är de enda råd jag kan ge dig, och jag hoppas att du lyckas på något sätt!
Annars kanske du behöver hjälp av något annat kraftfullt medium.

Fair Winds and Following Seas!

Kiowa
0

Vart finner man ett kraftfullt medium som vågar se och möta det jag har med mig?
Finns dert någon här?

Eremitha
0

Jag känner tyvärr inte till någon. Men jag vet ju att vi haft med oss mediala människor i trådarna till och ifrån. Det är starka krafter du samarbetat med, det måste väl vara någon som kan matcha det. Tror väl att det var därför Mariann föreslog änglastöd. Personligen är jag säker på att de hjälper när man uppriktigt vänder sig till dem, även om man tidigare varit avståndstagande.

Kiowa
0

Ska ge en så enkel förklaring som möjligt varför jag är säker på att änglar inte kommer att hjälpa.

1 Se en skala från 1 - 1000, se skalan som det så kallade ljusets skala på vart de så kallade ljusa befinner sig.

2. Placera änglarna på plats 4 - 5 någonstans.

3. Älvor och annat bös 1 - 3

4. Den så kallat ljusa guden sätter du på plats 10 - 11 någonstans.

5. Efter det så finns det ex antal starkare krafter, krafter som i många fall inte har några namn.

6. Jag har sökt och busat med det mesta genom denna skala för att finna att i det ljusaste ljus gömmer sig det totala mörkret. Ett mörker så mörkt att det bländar.

7. Jag har gjort samma sak i mörkret och funnit det totala ljuset.

Jag vill inte veta av allt detta, jag vill vara fri, få leva mitt liv istället för att behöva söka, se, känna och höra. Har inte lyckats stänga ner sedan starten då de tog kontakt med mig 2003.10.09 vilket snart är 5 år genom en stor ljus katt med tomma ögonhålor.

Eremitha
0

Men just därför: Mörker och ljus är varandras speglar!
Det finns inget mörker så mörkt att det inte speglar ljuset, och tvärtom.
I ursprunget, källan, eller vad man vill kalla det, existerar inte dualism.
Allt ryms där och utgår därifrån.

Jag förstår ändå din vånda! På ett generellt plan, för jag har inte upplevt något liknande och kan därför inte veta hur det är.

Förmedlar en shamansk teknik jag lärt mig, vet inte om den är rätt för dig, men syftet med den är att avlägsna tung energi ur ditt eget fält och ersätta den med lätt. (Tung/lätt kan vara synonymer till mörk/ljus om man vill.)

Enligt detta sätt att se finns i vårt aurafält (poqpo) en virvel som inte är ett chakra. Den benämns cuzco, vilket betyder ungefär "mage". Dess uppgift är att ombesörja energiutbytet i fältet. De som är sensitiva för energier kan ofta känna in var den är belägen, någonstans i midjehöjd. Den flyttar sig något fram och tillbaka. Men man måste inte känna den för att använda sig av den.

När du skickar ut ett "kommando" till den, utför den det du ber om. Säg tydligt att du önskar hucha micuy för din sfär. Det betyder att tung energi ska bytas mot lätt, och att energin kommer att harmoniseras i sitt flöde. Processen sköter sig själv, så du ska inte gå runt och tänka på den eller försöka "hjälpa till". Den håller på så länge det finns behov.

Till sist: Du kanske tror att du inte är stark nog att stänga ute det du inte vill ha i ditt liv, och löper risk att aldrig bli av med det. Kom ihåg att människans mind är något oerhört starkt, och att vår intention kan styra mer än vi nånsin tror. Försök att stänga av det känslomässiga inslaget när det gäller de här sakerna. Använd mindet! Kommendera! Var tydlig med dina gränser.

Jag önskar dig innerligt det oinvaderade liv du längtar efter.

Kiowa
0

#13 den typen av rening är typ den typen jag tar och ger av träd ute i skogen.
Låter min orena energi sugas in i trädet och låter trädet ge tillbaka ny, ren och fräch energi.
Brukar även genom vattnet och min egen hand rena mig.
Typ när jag duschar visualisera att det som inte ska vara där rinner utav mig, och sedan använder enbart handen för att skära loss det översta lagret av min aura för att den ska få chansen att på egen hand med nya energier att bygga sig stark.

De orden du ger mig här känner jag inte till, aldrig hört talas om.
Men jag vet så som dig att det startar på ett vist ställe.
Men för mig är det inte maggropen utan snarare typ vid svanskotan.
Kundalin föds där igenom och finner sin väg till att låta lotus blomman blomstra.
Man kan säga att draken har vaknat när det sker.
En drake långt kraftfullare än den starkaste drake någonsin omtalad.

Jag har kunskapen att rena och frächa upp mina energier, även att få den att räcka till mer än mig vid behov, det jag tyvärr inte har kunskapen och kraften till är att stänga av.
Har inte lyckats finna den knappen ännu, men mångt om mycket annat…

Eremitha
0

Jag hoppas du kan definiera och mobilisera den kraften. Du har alla verktygen!

Kiowa
0

Verktygen är inte till någon nytta när jag inte vet hur jag ska använda dem fullt ut.
Skulle nog vilja ha kontakt med ett kraftfullt medium som vågar möta det jag har kring mig, ett som vågar ställa frågorna för att finna svaren.
En som inte skräms av att Azkiel dyker upp från ingenstans, Azkiel är min första väktare "en av de svagare" men hör inte till mina guider.

veka
0

Kiowa

jesus är det enda som kan göra dig fri. Och när du blir fri ska jag lova dig att du kommer att bli såå fri som du aldrig varit förut. Enkel lösning men oftast så svår för oss människor att ta till oss

Kiowa
0

Jesus?

Är det inte bättre att du säger Kalle Anka med en gång?
Påhittade figurer lär inte hjälpa och definitivt inte något som kritna kyrkan byggt upp till odödligt kring en dödlig.

Att vända sig till korset nu skulle bli kattasrof, har försökt att hålla balans i allt utan att välja sida men att gå en speciell väg.
Korset är ondskans symbol genom alla tider, kristna försöker göra den god, men de utnyttjar även all ondskans makt och har gjort så i alla dess tider.
Häxbränningen är bara ett av 1000 exempel.

Nä, ett kraftfullt medium är nog vad jag ska söka, ett som har mött rädslan och kan hantera den.

[Mariann]
0

Jag tror du får leta någon annanstans än här inne hos oss.

Lycka till!

lenmor
0

Kiowa! Du förkastar och kommenterar hånfullt de kärleksfulla råd som flera har gett dig här. Jag tror nog precis som Mariann att du får söka hjälp någon annan stans.

Önskar dig också lycka till.

Eremitha
0

Kiowa! Jag måste säga att jag inte har upplevt dina kommentarer som hånfulla. Däremot som att du verkligen sitter fast, inte i skuggväsens våld eller något annat sådant, utan i din egen tro att det inte är möjligt för dig att uppnå det du önskar med hjälp av ditt eget, starka mentala jag, och av de ljusa väsen som finns till vår hjälp när vi i sanning vänder oss till dem.

Jag sörjer över att du inte kan tro, framför allt på din egen kraft!

lenmor
0

Jag ser att du verkligen försöker att förstå och hjälpa Kiowa och jag förstår att han har stora problem som han söker hjälp för. Men om någon kärleksfullt ger ett råd som #17 och får svaret.

Jesus? Är det inte bättre att du säger Kalle Anka med en gång?

Så tycker jag att det är en hånfull kommentar.

Eremitha
0

Ja, det kan jag hålla med om att det kan uppfattas som. Det uttrycker att h*n inte tror på Jesus som verklig person, utan som fantasifigur. En olycklig formulering.

Men jag har inte tolkat in något hånfullt för övrigt.

veka
0

Hej

Jesusfreaken här igen.

Jag känner mig inte hånad för det jag har kan ingen ta ifrån mig.Det är inte jag som behöver bli fri, det är ju du Kiowa. Det är ditt liv som du gör vad du vill av, men ibland kan den som "lyder råd vara vis".Hoppas verkligen att du får uppleva frihet ifrån allt som har blivit för jobbigt för dig.

Hälsn. Veka

Kiowa
0

Kraftfulla medium verkar det inte finnas här inne, ingen som vågar utmana sig själv i vart fall.

Men om jag ger 1000:- i gåva för den som har mod och säger sig ha kunskapen, finns det då någon som vill sälja sin själ?
*någon som känner sig manad då*

Jag är inte ljus och har aldrig varit, varken i detta livet eller i något av de tidigare.
Vill bara få ett stopp på prossessen, inget mera veta, inget mera se, känna eller höra.

lenmor
0

Någon som vill sälja sin själ?

Jag tror du driver med folk här, om inte, så tycker jag du ska söka proffesionell hjälp inom den vanliga sjukvården.

Eremitha
0

Inte för alla pengar i världen har jag den medialiteten eller shamanska färdigheten som krävs. Och om jag hade det som krävdes skulle jag hjälpa utan att få gåvor.

Jag undrar vad du håller på med här inne. Någon slags test? Om jag vore medial behövde jag inte fråga, eller hur?

Var är din identitet, Kiowa?
Och hur fäst är du vid den?

Kiowa
0

#26 Jag driver inte med någon, jag anser att man säljer sin själ om man så kallat hjälper andra genom att ta betalt för de gåvor man fått.

Den vanliga sjukvården har inte mycket att komma med tyvärr.
Jag har knäkt flera så kallat utbildat bra och öppna psykologer när jag detaljerat kunnat berätta om bla deras barndom.
Kunnat få fram detaljerat ord för ord och sekund för sekund hur en av dem blev våldtagen i sin ungdom osv osv.
*har ett krav att den som åtar sig mig ska vara öppen för det andliga, utan den biten så funkar det inte överhuvudtaget*

Detta är allt annat en den lek som allt startade med, och jag vill bara få ett slut på det.
Utan att behöva frälsa mig, för jag har för mycket kunskap i vissa bitar och det går inte gå tillbaka och tro.

Har försökt att klara alla så kallade prövningar som de utsätter mig för, men en sak klarar jag bara inte av och det är rädslan.
Med tanke på vad jag fått uppleva utan att behöva möta den så vill jag inte ens tänka på vad de skulle utsätta mig för om jag tog det steget.

Kiowa
0

#27 Min identitet i hjärta och själ är raggare.
Varit på raggen fram tills de väkte upp mig, en bit jag försökt att hålla fast vid även om jag själv dragit mig bort från gatorna.

Raggare som råkat snubbla in i något som tyvärr inte kan beskrivas med ord, inte ens om jag försöker beskriva bit för bit och skippar att försöka ge mig på helheten.

Tyvärr så måste en hel del upplevas för att man ska förstå, själv trodde jag inte ens på spöken då de sa att jag var redo.

[Mariann]
0

#28 Du kommer inte kunna släppa detta förrän du ödmjukar dig och faller på knä för Gud. Den dagen du är mättare än mättast på detta då lyckas du. Glad

Du ber om hjälp men någonstans i ditt undermedvetna vill du ändå inte, annars hade du desperat tagit emot allas våra försök att hjälpa dig, och verkligen gått in för att försöka.

Du måste nog genomlida detta tills det gjort sitt. Ditt sökande efter ett kraftfullt medium, handlar inte om att du vill får hjälp, det handlar om att du vill besegra alla och visa att du är den kraftfullaste av alla och ingen kan hjälpa dig, det finner du nöje i. Ingen är kraftfullar än Kiowa.

Där är kärnan i ditt problem. Därför kommer inte någon hjälp utifrån, för du måste inifrån verkligen ärligt vilja bli hjälpt…

Men detta är bara vad jag tror, vet inte om det är så jag är inte medial.

#25 Välkommen hit! Skrattande

Eremitha
0

Kiowa, vad har du för definition på begreppet "Gud"?

Vi har alla olika formuleringar när vi ska beskriva det.
Är det något gott för dig?
Eller abstrakt, neutralt?

Berätta gärna.

(Jag har bestämt mig för att uppfatta dig som seriös i det du skriver.)

Kiowa
0

#31 Gud är mycket, Gud är bla en tro på livet, en tro på framtiden.
*det är iaf vad ordet "Gud" betyder för mig*

Men sedan genom historien så har man genom Gud gjort så otroligt mycket ont och kallat det för gott, man har tvingat på denne Guden på allt och alla, man har raserat framtiden.

Tyvärr så anser jag att kristendomen är den värsta Guds förstöraren och då gäller det att se till dess livslängd.
2000 år är inget i det stora perspektivet.
I och med min syn på just kristendomen så har jag extremt svårt att ta till mig av bla jesus.

I jesu namn dränkte man väldigt många häxor genom vatten provet och kallade det botgöring.
I jesu namn brändes minst lika många häxor på bål för att rena själen.
I jesu namn dog Lucia och genom att helgon förklara henne efter sin död även dömd i efter livet.

Gud är stor i många avseenden, men det finns så mycket större saker som inte vill tjäna pengar och ha makt.
Rena energier, rena krafter som inte vill att människan ska göra ont, som även stoppar människan från att göra ont.
Även stoppar människan från att döma som det i "Matteus 7:1-5" så vackert står, men få verkar veta vad det betyder.

Gud är skapad för att få makt och styrka, Gud har gått från religion till politik och bara för att genom enklare medel kuva folket till lydnad.
Gud är som sagt enligt mig inte det allternativet som känns rätt eftersom jag kan religionen, historian och läst på lite mer djupgående än vad många andra verkar ha gjort.

[Mariann]
0

Då har du eventuellt missförstått Gud och gör ett = mellan människors utövande av en religion och det stora Kosmiska väsen som kan kallas för Gud, i vilken vi alla lever, rör oss och har vår varan i!

Eremitha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar säga att det egentligen är olyckligt att använda ordet Gud utan att definiera vad man menar, för det är verkligen väldigt olika.

Jag har själv svårt att tala om Gud, att nämna ordet, eftersom det för mig bli en momentan association till något som absolut inte beskriver Allväsendet, The Creator eller The Mastermind för mig. Den urkraft, den första orsak, som allt utgår ifrån och återvänder till, och som inom sig rymmer allt - det vill säga ljus och mörker.

Balansen och dynamiken är rubbad på grund av människors (och troligtvis även andra varelsers) fria val, som står i proportion till medvetandeutvecklingen. Genom att öka frekvensen både i tankar och hjärta - mycket viktigt - kommer vi allt oftare att göra val som för oss närmare balansen.

Jag tror fullt och fast på att vi ingår i ett ofattbart stort skeende som syftar till att återställa balans och harmoni, genom att lära känna kärlekens väsen, se skuggor och mörker och medvetandegöra dem, men inte bli dess offer.

Tänk på yinyangsymbolen.
För mig är den en perfekt bild av vad det handlar om.

Eremitha
0

Hej Kiowa Andriel här. Min dator har kraschat så jag lånar Eremithas en stund. Jag förstår att du har det besvärligt intill gränsen för det outhärdliga. Jag skulle vilja att du tar ställning till följande: Du vill ha ett slut på den här processen säger du! Du upplever att kraven från den demoniska sidan som du länkat dig till börjar bli oförenliga med den och det du vill vara. Är det inte så? Det börjar bli lite för mörkt eller hur- Om du önskar ett slut på mörkerprocessen, så innebär det faktiskt vad du än tror att du längtar efter ljuset- Åtminstone att det blir lite ljusare. Sen är det ju så att den öppenhet för andra verkligheter som du fått kanske inte bara går att stänga av, utan det handlar nog mest om att välja sida. Jag är fullständigt övertygad om att hur mycket du än har samarbetat och slutit avtal med de fallna änglarna, så kan det rivas upp och du kan befrias med hjälp från de starka ljusväsen- Det du säger om kristendomen kan väl vara rätt, men det är inte rätt när det gäller kristus själv. Kristusenergin är den största skillnaden mellan de så kallade ljusa och mörka. Inte ljuset. Som du själv säger kan ljuset från Lucifer själv vara förödande klart och bländande liksom ljuset från Jesus, men skillnaden består i att den förstnämde saknar den allomfattande kärleken som leder till enhetsansvaret. Det är kärleken som är den stora skillnaden, Ljuset är den mentala energin ( Intelligensen). Den finns hos båda sidor. Du är kraftfull, men du har inte fullt ut förstått det här tidigare.

Jag har själv mött representanter från den här gruppen som du syftar på och namnger, så de är i allra högsta grad verklighet för mej.

De har inte tillträde till det som du nekar dem tillträde till. De är beroende av ditt samarbete för att kunna fortskrida i sin process att vinna herravälde. Avbryt samarbetet och lita på att du är skyddad.

Kiowa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#34 Ying och Yang är en bra start som jag brukar kalla det, men jag har gått över gränsen för 2 enigheten.
Dao ismen och Tau ismen talar båda om balans, men så som språket i 2.

Språket i sig kuvar människans tänkande.
Mörker och ljus och kanske en gråzon.

Ying och Yang rinner ur Tau eller Dau om man nu hellre föredrar det.
Där har man en treenighet men i symbolen 2 som is jälva språket.
Symboliken och språket går hand i hand, men orden talar om 3.

Bilden jag skickar med är en symbol som snvänds för och inom BDSM, en väldigt gammal symbol som står just för 3.
*en siffra som jag lekt väldigt mycket med*

Att välja sida "mörk eller ljus" känns så fel, när det finns fler sidor än bara 2.

Kiowa
0

Tanken är att dra mig ur skiten, inte starta på nytt.

Hoppfull
0

Nu har jag läst igenom hela tråden och måste säga att jag instämmer med de som säger att den känsla du förmedlar Kiowa är att du inte vill välja… vilket liksom är det som kan hjälpa. Har man valt den sida du valt så kan du bara bli av med den genom att välja bort den till förmån för den andra sidan. 

Att försöka backa sin utvecklingsprocess och gå tillbaka till det gamla fungerar ju inte för någon, oavsett process och livsval. De val man gjort och de steg man tagit har man redan tagit så att säga.

Så vill du bli av med detta har du antagligen inget annat val än att öppna upp till fömån för ljuset så att det kan fylla dig och tränga ut mörkret.

Den här sajten är ingen mediumsajt. Vi som finns härinne arbetar inte som medium och med sådant du frågar efter.

Lycka till!

Eremitha
0

#36 Det beror väl på vilken nivå man talar om?

I grunden/kärnan/källan/ursprunget finns endast enhet.
Inom denna enhet ryms polariteter med spänning emellan.
Detta skapar flexibla och förändringsbara balanspunkter (gråzoner, om man så vill).

Indelning i tre är också essentiellt på så vis att allt i kosmos (enligt esoteriken) är uppbyggt av materia och ande och rörelse. Utan någon av de tre komponenterna uppstår inget, de förutsätter varandra. Detta är den ursprungliga treenigheten.

Även om ditt resonemang om tredelning stämmer på det plan du beskriver, går det inte att tillämpa på högre plan, där det råder enhet.

Och det är där valen måste ske. Ju fler tillämpningar, tolkningar, mer och mer uppdelade och separerade sådana, desto längre från enheten kommer man.

Jag uppfattar dig som en tänkande person med äkta vilja att förändra din situation, men att du tvivlar på att det är möjligt. Du har så många fast förankrade argument för att det är så som du beskriver, och det är förstås sant i din upplevelsevärld och enligt de erfarenheter du har. Jag önskar att du kunde förhålla dig mentalt öppen för att det finns världar, väsen, energier och upplevelser på många fler sätt. Men istället låser du dig vid att allt vi föreslagit är antingen omöjligt eller fel.

Hur kan du veta det om du inte har en direkt erfarenhet? Du har ju avsagt dig samarbete med de starka väsen som står i polaritet till dina hittillsvarande samarbetspartners.

Ja, jag vet att du inte vill "byta sida" utan bara stänga av. Problemet är att polariteten existerar, den är en kosmisk lag. Om det är möjligt att helt stänga av det ena utan att öppna och fylla dig med något av det andra, är det tillfälligt och en illusion. I efterlivet finns fortfarande alla krafter och spänningen mellan polerna.

Är det inte just det mediala du vill slippa? Att bli kontaktad av väsen i andra dimensioner, om jag förstått rätt företrädesvis från astralvärlden. Du känns förblindad, hjärntvättad, som om "några" i eget syfte fått dig att bli övertygad om att inget är högre och starkare än de. Att tala om för dig att det inte stämmer är meningslöst, eftersom du måste uppleva det själv för att du ska acceptera det som sanning.

Jag vidhåller att det största problemet, ditt största hinder, finns i dina tankar. Du verkar ha bestämt dig för hur det är, och ditt mind producerar hela tiden argument som motverkar den intention och önskan du säger att du har. I själva verket uppfattar då hjärnan, tankens instrument, att det du i själva verket önskar är att ha kvar situationen. Och då är det så det kommer att förbli. Detta är tankens kraft, vår styrka och vårt hinder, beroende på hur vi använder den.

Jag vill alls inte förminska dina svårigheter, bara förmedla att starkast i sammanhanget, är din egen intention. Så länge du ger tvetydiga signaler med alla dessa argument för det du vill lämna, är intentionen helt enkelt för svag för att kunna förändra något.

Enligt mig behöver du alltså förändra dina tankar och utifrån det skapa en stark intention. Jag har tyvärr inget mer att tillföra i detta, känner jag. Det blev långt nu, men nu är orden slut.

Vägen är din. Valen är dina.
Allt är möjligt!

Frid!

Gronstedt
0

Kiowa, smäll igen dörren och håll i handtaget. Bygg en bild i din hjärna, av något jordiskt men trevligt, och smäll ned som ett stoppblock när någon liten springa börjar öppnas. Ditt jag har många delar, ingen har kontroll på att inte någon liten tanke- eller känslotråd kommer dörren att börja gå upp. Men när det händer smäcker du dit ditt stoppblock och lutar pannan mot det tills det lugnar sig.

Det är ett "bildspråk" som fungerar för mig. Det går att hålla dörren stängd och bara leva i sin kropp. Så småningom kanske du vill öppna igen.