Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 754 ggr
[Mariann]
0

Crop Circles and Sacred Geometry

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en youtube med underbara bilder!

[Mariann]
0

+ ett litet test att lägga in filmen direkt i inlägget ;)

[Mariann]
0

Den senaste gjorda cirkeln från 17/7 08

kan ni se här CROP CIRCLE

Kurina
0

Underbara vackra cirklar och mönster. Jag tror att det är omöjligt att åstadomma något som den senaste cirkeln med en bräda och snören som skeptikerna påstår. Och det under ett par timmar och i mörker

[Mariann]
0

Nej desa är äkta… men det finns nog oäkta också.

Jag har hört…. att experter som undersöker detta att det var någon som riggade kamera och man såg ett klot av ca 1 meters diameter fara ikring under ca 15 minuter och skapade en sådan…

detta berättades och mkt annat spänannde om tymdfolk och UFO´s på den webtv afton med Asger Lorentsen och en dansk vid namn Jens som är en känd UFO expert/kunnig i Danmark

Så fort den komemr ut på hemsidan, lägger ajg ut den webkvällen här på sajten så alla som vill själva kan höra.

Magne
0

Hej allihopa! Mitt första inlägg här :) 

Jag hittade hit genom att googla på "Caspersson" och relaterade ord, eftersom hans forskning har fängslat mig på sistone. Mer om det i någon annan tråd :)

Jo, det här med crop circles och deras äkthet… Det har bevisats, strikt vetenskapligt, att många av dessa skapats under påverkan av en het energikälla ovanifrån. Detta genom att mäta avstånden mellan "noderna" - lederna så att säga - på stjälkarna. Ju längre från värmekällan, desto mindre påverkan och kortare avstånd. Detta för att avstånden ökar vid upphettning, och stannar där.

Dr Eltjo Haselhoff är en av dem som forskat på detta, och han har fått en (eller flera?) artikel publicerad Psysiologia Plantarum, en vetenskaplig tidsskrift om plantor och därtill hörande ämnen. Jag har länken någonstans, hittar den inte nu dock. Men denna länk är även matnyttig, den:

http://www.unknowncountry.com/mindframe/opinion/?id=63

Förut hittade jag en film på Youtube med Dr Haselhoff som var väldigt intressant, men hur mycket jag än letar så verkar den vara borta nu… Konstigt.

Denna korta filmsnutt kittlar fantasin lite grann… http://www.youtube.com/watch?v=6M6vP8-SbU0

Lev väl!

[Mariann]
0

Hej Magne och mkt välkommen hit! Skrattande

Vi hoppas få fler intressanta artiklar av Casparsson framöver hösten!

Jag ska också kika dina länkar. Glad

Som sagt varmt välkommen hit och hoppas du hittar annat intressant också!

Rosan
0

Den nya var som musik tycker jag Glad

[Mariann]
0

Dom är bara helt fantastiska… Skrattande

det är som underbara mandalas också…

[Mariann]
0

Denna är rapporterad 3 august

Vill man ha koll på vilka nya som rapporteras in kika här

CROP CIRCLES

Magne
0

Tack för välkomnandet!

Man får en 3D-känsla av ovanstående cirkel.

[Mariann]
0

Ja den är häftig! Det är ju en slipad diamant… med alla facetterna…

precis det som vi alla människor genom utvecklingens alla faser… slipar diamanten…

man kan nog se det som att i involutionen ( in i stoffet) skapas diamanten och är rå… när sedan evolutionen ( ut ur stoffet) går igång så slipas den… *grunnar jag*

Bengt-Olov
0

En liten detalj: Ser ju faktiskt ett litet fel i "målningen" av "diamanten"; Tittar man på ovansidan av den, men längst ner till höger på denna ovansida, så ska ju sädesskälkarna, för att det ska bli en full symetri, vara skurna där också… Har länge spanat på ev. fel och brister på de här konstverken. Är de lite "mänskliga" de här utomjordingarna ändå!? Ja, eller ska man kanske se det som att det kan uppstå fel och brister på deras tekniska innovationer ibland bara, precis som hos oss… Det är väl även ett och annat tefat som kraschat… :-) Nåväl, ska väl inte vara sån här nu… Borde väl kanske snarare ha fokus på alla fantastiskt bländande mästerverk de hela tiden förser oss med… :-) Synd att det inte är någon som kan tolka dem!? Ja, om de nu är TILL för att tolkas. Någon som "vet"!?

Gomorron föresten!

[Mariann]
0

jag har ingen aning faktiskt om de ska tolkas, antagligen ska de det… det är ju antagligen ett symbolspråk… kanske… Obestämd

eller är det bara våra önskningar att det ska vara det?

Godmorgon själv!