Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 950 ggr
[Mariann]
0

Vit/svart magi

Läst idag…

skillnaden mellan den vite och svarte magikern är att i vit magi fokuserar man på själen bakom och i svart magi bara på formen.

Detta tåls att grunnas djupt över… djupt…

[Mariann]
0

kanske ska tilläggas att det är i boken Kosmisk Eld detta står…

jag har kommit nästan till mitten Glad

Måste säga att det är en mycket mycket intressant bok.

Bengt-Olov
0

Du jobbar med det här på heltid va, Mariann!? :-) Ser fram emot nästa rapport! :-)

Freja15
0

Mariann

Jag har inte tänkt på det på det viset. Men det låter ju sant och riktigt. Så smart sagt!

[Mariann]
0

#2 Nix, men jag har ett brinnande intresse och det är en "överlevnadssak" för mig  Flört

För mig är det viktigt att man förstår vad andlig utveckling innebär, eftersom det är missförstått. (som jag ser det) Och att de törstiga (hoppas jag) svenskarna ska få tillgång till svenskt lättförståligt esoteriskt material. Bailey är ju inte helt lätt om man säger så…

#3 Tyckte jag också, och det tåls verkligen att grunnas på, i synnerhet i sammanhangen med alla böcker om att skapa med tankens kraft…

Då kan man ju återkomma till det jag ofta säger i sådana sammanhang:

Vad i mig vill skapa vad?

Blissis
0

Precis, och där kan vi återknyta till länken "hur uppnår man kunskap?"

Som jag förstår det så är det när man tar det som inte tillhör ens livsväg som det blir svart magi (och skapar karma). Vi måste ju använda oss av saker för att kunna leva här. Frågan är om man lever för dessa och tror att om jag inte har dem så kan jag inte bli lycklig.

Sanaya Romans böcker lärde mig att det är kvaliteten som är viktigast. Jag kan hitta alla kvaliteter jag vill ha även i ett enkelt liv. Jag behöver inte manifestera vissa bestämda saker för att vara lycklig. "Var nöjd med det du har och var alltid lycklig".

Tacksamhet är också något viktigt. Att vara tacksam över det som gör livet svårt och att vara tacksam över det goda jag har. Jag har nyligen insett vad enkelt livet blir med hjälp av tacksamhet i alla lägen. Även de mindre angenäma.

Om man önskar något för egen vinning och struntar i andra, då är formen viktigare än själen. För själen ser utifrån helheten.