Om tungomålstal m.m.
Har den inne på ÖN också, men tycket att det hela förtjäntar större uppmärksamhet än vad det verkar få:
Var som personlig assistent till en person för många år sedan på ett Livets Ord-möte (eller jag tror det var pingstvänner), och fick erfara hur det går till på sådana där tillställningar…
Jodå, det var en kille som kallades upp på scenen haltandes och hoppande på kryckor, och efter några ramser med "tungtalande" hebragadagörelse av en Ulf Ekman-typ, så kunde kryckorna slängas i en liten brunn där uppe på scen, så vattnet stänkte vida omkring! Ja, så kunde kryckmannen obehindrat gå ner till parketten igen sen… :-)
Ja, sen kallades alla som ville ha någon smörjelse eller vad man ska kalla det, fram till scenen. Ja, så vara det några "halabararamahama" igen, så ramlade alla som gått fram till scenen, bakåt, och personal som ställt sig bakom, fick ta emot dem…
Ja, så uppmanades alla i publiken ge lite extra i kollekt sen, och folk lade - om jag såg rätt - hundralappar i en del fall…
Har väl aldrig trott på det här. Fast OM det nu funkar med den healing som många av er hänger er åt, och om det verkligen finns något i tungtalande (med kopplingar till hemlig kunskap som typ judiska präster och andra väl också tillämpar), som faktiskt får vissa magiska effekter - eh, ska jag börja tro på allt det där!? Vad säger ni "alternativt" troende!?

Även om det nu är så att healing på "vanligt" sätt och ev. healing genom tungomålstal hur som helst fungerar olika: Frågan är om det ändå - på något annat sätt nu då - faktiskt ändå skulle kunna FUNGERA… Kanske värt att om ännu inte riktigt öppna någon dörr på glänt, i alla fall forska vidare… Bara för att det är stor kommers och mycket annat man ogillar med det här, så behöver det ju inte med någon automatik innebära att KÄRNAN i verksamheten är något påhitt. Det går väl att slå mynt och driva en oseriös verksamhet av äkta råvaror också… (Avslutade själv alldeles nyss en anställning i ett företag med anknytning till just detta…) Alltså, jag TROR väl "förstås" fortfarande INTE på det, men just det här med det "hemliga" språket, som väl mycket påminner om judarnas dito, och transförsättandet då -det GÖR mig NYFIKEN…
Jo, sen FUNDERAR jag väl om allt det här skulle kunna ha större giltighet än så… Tänker då inte på tungomålstalande, utan religioner i störsa allmänhet:
Om vanliga kramar fungerar lite som små-healing, och även vanliga böner kan vara att jämföra lite med healing (och healing nu alltså FUNGERAR - det är väl det ni menar!? ;-)), så borde man väl ÄVEN kunna fråga sig om detta inte också skulle kunna gälla "vanliga religiösa"…
Likadant här alltså: Även om religionerna vilar på en djupt förfalskad historia och haft och ännu har många mörka syften, så varför skulle de som nu kanske är lite lättlurade, ändå inte kunna ha förmågan att "astralflyga" på nätterna och mycket annat!? Ja, och att de helt enkelt - p.g.a. vad deras "heliga" skrifter och religiösa ledare tutat och tutar i dem, kopplar sina upplevelser lite fel…
Om INTE NI ljuger, luras eller hallucineras, varför skulle alla miljoner "vanligt troende" göra det!?
Någon!?
I mina öron låter sådant som "masspsykos" liksom sådant som sker på fotboll, konserter osv… när folk ger sig fullständigt hän i en energi i grupp.
Jag har också varit i en pingstkyrka vid tungomåls talande, fast jag var ganska ung då och blev nog mer skrämd än något annat.
Helande kan givetvist ske om tiden är inne, det finns många platser som katoliker beger sig till som är helande och det har skett mirakulösa helanden. Så visst funkar det om tiden är rätt.
Jag själv har fått hjärtehealing som givit mig stor hjälp, jag vet människor som genom kristusterapier blivit av med massor av begränsande saker.
Men tiden måste vara inne, är den inte det så kan man heala "ihjäl sig". hjälp är det alltid, eftersom det i hjärtehealing sker ett inbyggande av ljus och kärlekspartiklar i kropparna, percis som det gör vid vissa meditationer och ljustjänster också.
Gör man sådant regelbundet sker det över tid en stor förändring av människor. Som kan upplevas som enorm förändring dvs healing.
Mina tankar…

Vad menar du med att "tiden måste vara inne"!?
Är du säker på att t.ex. Ulf Ekman inte skulle kunna försätta sig i trans när han vill med att dra en viss harrang, och att han genom detta kan åstadkomma en mycket intensiv och effektiv healing!? :-)
När det gäller övrigt om religioner: Du tror inte att folks uppenbarelser och så, helt enkelt kan motsvara innehållet i "vanliga" astralfärder!? :-)
med det menar jag karman 
Att om man inte är färdig med att vara sjuk, den inte gjort den verkan i kropparna som den är satt till att göra, så kvittar det.
Jag tror att när karman är inne så kan en vilken som helst sjukdom lyftas bort av änglar o devor.
Det kan han säkert Ulf Ekman, jag är inte insatt i trans, men visst går det. och visst kan komma ikontakt med vissa energier, fast ajg tro mer på astrlaa energier än de högra buddhiska.
Jag tror absolut att det vanligaste bland genmene man upplevelser är astrala färder.
MEN, man ska veta att det mystiker inom ALLA religionerna upplever är inte astrala färder utan det är färder på de högre mentala eller buddhiska nivåer, om inte högre ändå. En mystiker har nämligen minst 10 hjärteblad utvecklade och närmar sig 3 invigningen då när monaden börjar göra sig mycket mer gällande.

Så helanden kan inte ske om sjukdomen inte hunnit få chans att göra den verkan den var avsedd att göra!?
En fråga till detta i så fall (som formuleras på olika sätt):
Om man T.EX. har ätit en MAT som etablissemanget genom de offentliga kostråden rekommenderat en att äta, som gjort en sjuk - så var denna uppståndna sjukdom INTE BARA "menad" av de JORDISKA krafter (etablissemanget som vill att vi konsumerar den sortens mat som effektivast möjligast genererar pengar till ägarna inom mat- och pillerindustrin, som ju i stort sett är de samma), utan även av de högre ANDLIGA krafterna!?
Ja, d.v.s. att det finns en HÖGRE mening med sjukdomen än vad man skulle kunna tro vid första, andra, tredje, fjärde och femte anblicken, och objektiva (ev. objektivt "goda"!?) krafter faktiskt har kommit att SAMVERKA med de illasinnade jordiska dito när det gäller just sjukdom tillkommen genom FELAKTIGT FÖDOINTAG!? Ja, eller om man kanske snarare ska se det som att de högre "objektiva" krafterna har ANVÄNT sig av de "onda" jordiska dito för ett visst bestämt "GOTT" syfte!?

"Fast jag tro mer på astrala energier än de högra buddistiska.":
Ok, så buddismen vilar på HÖGRE energier än de "astrala"!?
#5: Jag tror detta med maten inte är "menat" alls i syfte att någon (jordisk eller ovanefter belägen) vill att vi ska bli sjuka. Att vi ändå blir det beror på jordisk kortsynthet.

Dessutom får man ju betänka att inte alla blir sjuka av dessa kostråd. Så varför inte, kanske finns det en mening med detta med… som att de som blir sjuka ska resa sig enade och avslöja krafterna bakom… 
Sedan måste man ju komma ihåg att kostråden inte innefattar framställningsprocesser vilka kanske förstör maten betydligt mer än vid mildare/andra/inga processer.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Nu är du väl allt bra godtrogen Grönstedt!? Ja, eller missförstår jag dig!?
#9: Jag vet ju inte vad du tycker dig ha förstått, så jag vet inte om du missförstått
.
Jag tror de kostråd som givits, och som en del blir sjuka av att följa, har givits av jordiska entiteter, av kortsynthet och, i vissa fall, av omsorg om den egna skärven.
Men jag tror inte det sitter någon någonstans, varken på jorden eller i himmelen, och gnuggar sina små händer och säger "Nu ska vi ljuga ihop kostråd som gör dem sjuka - MOHAHAHAHAH!" Inte heller tror jag det finns någon, på jord eller i himmel, och säger "Nu ska vi ge dem råd som gör dem sjuka, det är bra för deras utveckling!"

#10 mycket väl talat!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 buddhiska planet har inget som helst med Buddhismen att göra. mer än att alla religioner och inspirationer till vetenskapsmän och allt finns där. Det är kärleksplanet på vår planet. Ifall du kikar på ett inlägg som heter själen- vad är det? (inte artikeln) så kan du få en uppfattning om dessa plan.
Sedan så kan man givetvis stoppa i sig allehande gifter, men den dagen man är uteslutande själ lär man leva så rent det går.
Sedan får man ju ta med i beräkningen att när man inkarnerar på jorden så är det skitigt på många sätt. Att man blir skitig hör liksom till saken.
men jag trodde vi snackade sjukdomar och annat som ofta blir helaade genom mirakel hos Ekman eller liknande.
Egentligen går det inte att i korta inlägg få med alla nyanser, det är så långt mycket mer mångbottnat än det man kan få fram i ett inlägg på några rader.

"Sedan får man ju ta med i beräkningen att när man inkarnerar på jorden så är det skitigt på många sätt. Att man blir skitig hör liksom till saken."
Jo, det gjorde vi ju. Dumt av mig kanske att ta det exempel jag tog. Återkommer senare med ett bättre exempel, och som förhoppningvis bara kräver ett kort svar… Tack så länge!