Hur fungerar Healing?
För att inte sno Marianns tråd om healingupplevelser startar jag en ny tråd där vi kan diskutera VAD healing är och hur det egentligen går till.
Finns det olika sätt att heala? Kan man egentligen veta hur det går till?
Berätta gärna om era erfarenheter av healing och om hur ni tror att det fungerar :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
OK, jag är med! I tråden Healing upplevelser ställde jag frågan om ifall inte healarens egna intentioner kunde stå i strid mot mottagarens. Som svar skrev Wargmane så här om när h*n utför healing: "jag har vare sig intention, egna tankar ellr avsikter, mer än att bara vara en kanal….Jag öppnar mig för det gudomliga ljuset och låter det ske som ska".
Men så här fungerar det för mig (med reservation för att jag kanske är totalt muppig och inbillar mig alltihop): När jag stryker med händerna över hästens ben (till exempel) känner jag att något inte är som det ska. Då kan jag med händerna "se" vad som är fel och med mekanisk manipulation, utförd med handkraft och med viljekraft, påverka blodflöden, muskeltrådar och nerver så att vätskor och energier kan röra sig friare. Jag tycker till exempel att jag med denna "fingertoppskänsla" kan känna en "tråkig" punkt på baksidan/utsidan av kotan och spåra orsaken till spänningar i bogen, och då räkna ut hur stretchingen bör se ut. Energi detta arbete tar kommer från mig och är inget jag kanaliserar, däremot kan jag styrka mig själv med jordkraft.
Naturligtvis är detta inte alls något som går så lätt och smidigt som jag beskrivit det. Men jag känner en potential för sådant arbete inom mig och vill gärna utveckla den.
Warmane skrev också"Jo Jag ser det som så att Ingen ger healing från sig själv…då är det något helt annat !" och "Jo då handlar det om en healing som kommer från den fysiska och mentala kroppen, vilken kan vara skadlig för utövaren.Och även för mottagaren….." Det verkar snarare vara det jag vill utöva - men vad kallas det då? Om man gör som jag vill göra, så identifierar man ju något man subjektivt upplever som "fel" och åtgärdar det sedan på ett sätt som man subjektivt uppfattar som "rätt" - det är ju verkligt aktiva val som träffas av utövaren. Det är tydligen inte det de flesta menar med HEALING, men vad är det?
Skulle nog nästan vilja kalla det du då gör mer för "esoterisk" healing. utan att för den skull vara super insatt i det. Men om jag mins rätt så är det mer en aktiv healingsform där just mentalkroppen är med…
På denna svenska hemsida finns att läsa om en bok esoterisk healing av Alice Bailey där säger han DK genom Bailey:
"All sjukdom är resultat av blockerat själsliv. Det gäller alla former i alla riken. Helarens konst består i att frigöra själen, så dess liv kan strömma genom den summa av organismer, som utgör varje enskild form." Han säger också att "helande uppnås inte genom intensivt bejakande av det gudomliga, inte heller genom att helt enkelt ge ut kärlek och i uttryckandet av en vag mysticism. Det kommer genom att bemästra en exakt vetenskap om kontakt, intryck och invokation plus en förståelse av den eteriska kroppens uppbyggnad."
+ detta lilla intressanta stycke:
Den kända forskaren i cellbiologi, Bruce Lipton, skriver i sin bok att det verkar som om det existerar en universell eter som förser all materia i vårt universum med energi. Hans grupp av forskare har kommit fram till att cellmembranet runt cellen är cellens nervsystem och att cellmembranet motar och sorterar signalimpulser som sedan når generna i cellkärnan där de bearbetas och responderar. Lipton kallar modellen input, process, output och påpekar att alla processer i naturen följer detta mönster. Han fortsätter med att säga att vårt undermedvetna bearbetar ca 20 000 000 signalimpulser i sekunden, medan vårt medvetna bearbetar ca 40 signalimpulser i sekunden.
Ska återkomma med hur jag uppfattar healing.

Fanns det inga andra tankar kring healing? Själv har jag bara erfarenheter av att få healing och det varierar väldeliga mellan healare. Kan man betrakta meditation som en form av självhealing?
jodå… jag kan plita ner min förståelse och på det sätt jag gör.
Jag gör tillviss del som wargmane, ställer mig till förfogande för de gudomliga energierna, Universums Hjärta i detta fallet.
jag påkallar Guds Ljus och kärlek till klienten. och inte att föglömma beskyddet, mkt mkt viktigt.
jag ber om att klienten må gå healad, balanserad och rensad ur healingen.
Eftersom jag inbillar mig att jag har en inner backinggroup av änglar med mig och klienten har det också. Så är mitt mål att ställa mig till förfogande för dessa änglar som vet mer än jag i fallet med klienten. Så jag försöker vara lyhörd i mitt inre för vad de vill jag fysiskt ska göra. Får jag bilder/ideer av var jag ska lägga händerna så gör jag det, jag känner om det ska vara nära eller e n bit ifrån, om det ska vara i auran mer än på kroppen… osv.
Under hela tiden är jag i bön om att må det bästa ske för klienten efter Guds Vilja inte min elelr klientens heller för den delen. Jag håller mitt hjärta öppet, precis som i ljustjänsterna och låter ljuset strömma och vilken sort, det lägger inte jag mig i, det anser ser jag måste styras från högre ort.
Sedan avslutar jag healingen med att de sista 30 minuterna sitter jag bara och håller strömmen att änglarna o devorna har ett ljus att jobba med och i, + så jag inte heller stör klienten med att jag svansar omkring och att ev måste klienten ha koll på det… och därmed inte är klika öppen o avslappnad.
För att kunna vara det bör man känna sig trygg.
När jag bara sitter finns det inget som stör och kroppen slappnar av djupare ocg därmed kan healingen också gå djupare som jag ser det.
Avslutet är en välsignelse kommen från Den Gyldne Cirkeln
I en sådan healing byggs ljus och kärlekspartiklar in i ALLA kropparna, utefter planen för den enskildes liv, vilket själen och solängeln håller i.
Detta är ju mitt sätt att göra healingen på, just denna sort.
Meditation som de som finns här iaf är en form av själv healing absolut.
Andra former kan säkert var det också, jag känner ju mest till de jag själv gjort av förklarliga skäl…

Jaa, jag har provat flera olika sorters meditation och jag har tyckt att all meditation är häftigt. Men de meditationerna jag fått från dig Mariann är annorlunda, de påverkar mig på ett annat sätt. De ger inte samma bilder men jag förändras av dem. Det är min upplevelse av meditation som healing.
Jag vet att det är djupt annorlunda det som presenteras från DGC… det är personlighetsförändrande på ett mkt djupt sätt…de integrerar själen nämligen… både meditationer, ljsutjänster och healingar o terapier…
De är själsfokuserade inte så mkt ( läs inte alls)peronlighetsfokuserade
Läser man då om esoterisk healing vad som faktiskt står där om sjukdom och orsaken så….
Ojdå… andra healingsformer o andra meditationer kan säkert var det också…
Jag talar bara utifrån det jag kan och själv praktiserat genom 16 år.

Hahaha, givetvis är alla former bra på sitt sätt. Jag tycker att den esoteriska du beskriver här ovanför är väldigt intressant. Men något som var nytt för mig i denna inrikting men som kändes så rätt (för MIG) var detta med att vi består av många kroppar. Nog har jag fattat innan att vi gör det men inte så här tydligt. För healingen behöver ju innefatta alla kropparna eller hur? Om man bara sänder till den fysiska kroppen (eller någon av de andra) är väl risken att man ökar obalanserna ytterligare?
Skulle jag tro, iaf om man medvetet arbetar med en kropp utan att vara 110% säker att det verkligen är obalans i kropparna…
jag går aldrig in å arbetar specifikt med en av de inre kropparna iaf.. jag kan lägga händerna på fysiska kroppen i det läget jag känner så.
Även vid distans healing jobbar jag på samma sätt…fast utan kropp…

Jag har fått healing flera gånger, men aldrig märkt något.
Det har varit både nära och på distans.
Vad är det för fel på mig?

Gör du healing om du får en bild av en häst t.ex. ?
Gör du healing på avstånd?

Jag tror inte att det är något fel på dig Angel! Det är inte alltid man märker av healing. Men det kan oxå vara så att du inte träffat någon healare som "når fram" till dig. Det har jag råkat ut för… inte förrän jag kom till en healare som var upplärd av indianer i canada märkte jag något… men då märkte jag desto mer. Du får testa fler tills du hittar någon som når fram till jst dig!
Kram!
De healingar jag märkte av var just dessa som jag skrev om i en annan tråd, de varannandags healingar.
Så gott som alla andra ingenting…. men de har gjort nytta ändå… det är lite som meditation… det funkar ändå..
men givetvis beror mkt på healern också…

Det blir dyrt att testa nya healer hela tiden. Och bor man i Norrland är det ännu värre, tror jag

Dyrare menar du?

Det är alldeles gratis att be om de helande änglarnas hjälp. Be den bön fader Max Mizzi lärde mig: "Jungfru Maria, full av nåd, sänd dina helande änglar till oss." Be om änglarnas hjälp med ditt speciella problem.
Detta brukar funka bra för mig.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Funkar utmärkt med självhealing!!
Undra om det inte finns en sådan tråd härinne…
#13: Jag började nosa på det här med healing för länge sedan, sedan har det varit över 15 förlorade år, nu börjar jag komma igång och leva igen. Det är väldigt nytt och oprövat och jag vet inte alls om jag egentligen kan åstadkomma något. Men jag försöker och det känns som om det kan bli något
. Så nej, jag gör inte fjärrhealing, och som sagt vet jag knappt om det kan kallas healing alls. Jag tror inte jag kan åstadkomma något utan att fysiskt röra vid djuret, det känns inte som om jag har någon potential för det.
Ja Gronstedt,
det du gör och beskriva, låta mer som vanlig palpation och pressur och fortsätta med let eller djupgående massage, men är en form av healing, men mer konkret och på grund av behanlingen, inte något andligt, normalt utförande för massageterapeuter, men dom kalla sig inte healer,
Sedan är det SOM HAR FRAMKOMMIT HÄR, inte "healeren" som gör det men en större kraft vad man då vil kalla den är fritt. men det är den almäktiga man är mellanhand för och ber honom att healer den man hjälpa, så som du undrade, ja då kan det vara med bön men det behöva inte vara så att man står och ber , mer i tankarna och sättet, den enagi man då för över är den man får från gud, vara sig om man använda den ena formen eller andra, själv är man inget utan överheten, änglar - kraft djur - hjälpare - anda - med mer, .
inget är nytt bara sät och ändringa, Shakra - Reiki - aura - kristaller - ja alt det där ingick redan i Shamisk healing får fler 1000 år sedan
sedan har det nog delats up mer och mer men mesta har ett gementsamt han där uppe, vad en dom kalla han i olige tros samfund, där fins bara en almäktig , men med många namn,
Usäkta om där fins stavfel, svenska är inte min stärkasta sida,
Hälsning L.Lightning
#21: Du har nog rätt, det liknar mycket pressur och massage, som du skriver, även om jag lägger till en vilja/önskan/vision av friskhet till behandlingen.
Hej.
Mitt första inlägg här på fokus.
Jag heter roger och jobbar som alt.med terapeut .
Tänkte delge er lite av min syn på healing,Hoppas du kan ta det på rätt sätt,min avsikt är inte att framhävda att detta synsätt på ngt sätt skulle vara det rätta,utan det jag skriver är bara min erfarenhet,där jag står idag.
Min uppfattning är att många healers med goda förmågor saknar basmedicinska kunskaper..dvs i anatomi,fysiologi mm.
Min erfarenhet av det hela är att ju mer kunskap du har om kroppens basfunktioner destomer kan du utveckla din healing lägger du sen till organfunktioner enl tex kinesisk med, Ja då kommer du in på organens mentala aspekter osv
Som många av er säkert vet,så står tex lungan för sorg.
Vi tar ett lungproblem som exempel.Om vi delar in problemet i de olika kropparna så har vi här möjligen 1) den fysiska kroppen
2) mentalkroppen 3) eterkroppen 4 Kausalkroppen osv.Ett
lungproblem kan då har sin orsak och verkan i flera kroppar. (Många av våra fysiska problem uppstår redan i fosterutv och vid förlossning..ett viktigt område att tänka på!!)
Min erfarenhet är att de flesta problem i den fysiska kroppen här och nu,har sitt ursprung i den kausala kroppen dvs..den fysiska kroppen har cellminne från kausalkroppen(tex lungan)
Detta betyder för mig att jag måste arbeta med den karma vi har med oss.Den sk.kraniosakrala terapin är den behandlingsform som jag personligen föredrar att jobba med då man med denna metod kan kommunicera med patientens undermedvetna och på så sätt skapa en prioritering och struktur för behandlingen..mkt viktigt..
Ju närmre du kan komma grund orsaken,desto större verkan i alla kroppar. Ibland räcker det med att du gör kroppen medveten om det tidigare traumat för att läkning ska ske…kraniosakralt söker man dock en stillhet för att ta bort minnet…denna stillhet som vi inträffar när vi dör och återföds….mkt kraftfullt för kroppen att få återgå till.
Hoppas inte det blev för rörigt !!Vad jag ville säga är att ju mer du fortsätter och utvecklas på alla plan,desto mer kan du göra med din healing…Jag är som ni övertygad om att vi kan be högre makter om hjälp,men tror att vi kan räkna med mer och mer andlig hjälp,ju mer vi själva väljer att utvecklas..

Jag instämmer helt och fullt med det du skriver Roger :) Och stort och varmt Välkommen hit förresten :)
Någon här som upplevt att healing skadat er? För min del har jag aldrig upplevt det och ingen jag gett healing till heller.. Healing är ju kärlek, positiv energi och man har väl en god avsikt när man sänder healing.. Det enda jag kan tänka mig är isåfall om man har en ond, negativ avsikt att då den andra personen drabbas på ett negativt sätt, men är det då verkligen healing som man sänder då?
Varmt välkommen hit Roger!
Jätte roligt att du bidrar, uppskattas!
Intressant det du skriver och mkt av det käns helt rätt.
Det jag grunnar lite över är att du nämner kausalkroppen och att den innehåller de flesta problemen. Det är där jag inte hänger med och håller med (om jag nu förstår det rätt).
För för mig så är kausalkropp = själskroppen och där finns inget negativt eller några anlag för sjukdomar eller andra tillstånd i den kroppen.
Det som vi för med oss av karma och minnen sitter i de permanenta atomerna på de lägre planen.
Kausalkroppen är en uppsamlingsplats för allt "högre" vi lär oss, dvs enbart positiva kvaliteter.
En liten utvikning, masa bort mig om jag stör, Hoppfull!
Min granne har cancer. Jag fick veta häromveckan att prognosen inte är bra och att h*n ska in på behandling igen. Min mamma har cancer och god prognos, men nu har metastasspöket dykt upp. Samma kväll som jag fick veta grannen skulle in på sjukhus kände jag ett våldsamt behov att försöka skicka healing till henom. Det var som en klåda i sinnet, jag fick ingen ro förrän jag försökt. Jag hade ingen känsla av att jag kanaliserade något, utan av att jag skulle använda mina egna krafter för att försöka ge henom kraft att bekämpa sin sjukdom. Någon dag senare kände jag samma behov, men inte lika starkt, att försöka ge mamma detsamma och ännu senare grannen igen. Sedan har det inte kommit över mig.
Efter varje gång kände jag mig tom och trött, men också tillfredsställd.
Men jag undrar jag vad detta kommer sig? Jag har upplevt liknande en gång för många, många år sedan, och det var den enda gång jag kanske åstadkommit något slags påvisbar effekt, och det kan jag lika gärna ha inbillat mig. En gång är ingen gång, som bekant …
Jag tror/befarar dock att det kanske inte alls är fråga om healing, utan att det är min egen survivor's guilt och medkänsla som fick mig att vilja göra en gest för att döva samvetet/skuldkänslan över att inte kunna hjälpa. Och i så fall är det ju alldeles förbannat själviskt och ynkligt att sitta och spänna sig och kalla det "healing" och sedan må gott och känna sig duktig för att man "hjälpt". Självförhävelse i kubik! Eller är det bara min vanliga känsla av att jag förhävt mig till kräkfärdighet om jag råkat bli synlig en stund?
Vad ska man tro, egentligen?
#27 Där måste du skärskåda dig själv och din tanke/känsla i den sekund du fick behovet.
#25 Jag har blivit skadad av healing en gång, av att healern inte var ren och sög livet från mig.
I dag hade det kanske inte hänt, dels för att jag tror jag har en bättre urskiljningsförmåga nu och också vet att beskydda mig.

#25 jag har oxå fått healing som tog mer energi än den gav, inte alls rent och gott.
#27 det tror jag inte alls… allt det är samvetet alltså! Jag skulle kalla det intuition, du kände att de behövde så du skickade. Har du frågat din mamma efteråt om hur hon mådde den dagen och så… kanske hon säger att hon var ledsen men det gick över eller nå't. Jag är helt övertygad om att man inte får en sådan känsla av samvetet då hade du kanske ringt upp eller gått över och frågat hur det var eller så, men knappast skickat healing.
Hej.
Tack för välkomnandet.Marianne,När jag skrev kausaulkroppen gjorde jag det utifrån en generell term.Vad jag menade är att denna kropp fungerar som en slags hårddisk,med ett register över vad vi gått igenom och ska gå igenom.
Vad jag förstår,eller vad jag läst mig till så kan man dela kausal kroppen i 2 delar,en för den rena själen och en sk.mentalkausal kropp med info och karma..kanske kan man säga att denna kropp jag menar,vissa anser att denna kropp ligger som ett hölje runt den andra kroppen…

#28 #29 Ja det låter ju inte bra.. Jag har ju svårt o tro att healing kan skada, men tydligen kan det.. Hur förstår jag inte.. Jag har aldrig varit med om det iaf..
Hej Soffe, nä normalt ska healing inte kunna skada, om det görs rett och den som healer har gåvan, men som alla vet, fins tyvärr många som "bara " prova på och leka med elden, det är inte nog att läsa en bok om ämnet och sedan prova på vänna och famil, och sedan tro sig at nu är man en healer, en del som har gått en kort cirkel studie eller kvälls kurs eller läst om detta, och prova på andra, men inte själv har troen, ja då har dom inge kontakt med den som verkeligen gör healingen, då kan det var mer til skada en till nytta, sedan kan man altid be och önska att någon ska få det bättre. nästan samma som en healning, bara inte med massor av hjälpmedel och kunskab
Som alla kan massera, men få kan göra det rett, och gör man fel och det är djupgående massage ja då gör man skada, men all berörings massage är bra och hjälpa personen med at känna välbefinnande,
Som på en åldringsvård avd. där ligga vissa mesta av tiden i sengen och personalen komma in och ruller och lyfta på personen utan "kontakt" prata med hvärandra över personen i sengen,,hur tror du hon enner han känna sig när dom lämna rummet? en lätnad skulle jag tro, men kommer där en som sätta sig och prata till personen samtidigt man stryka armana och hålla handen fast personen inte kan prata, och lämna med et lite klap eller smekning på kinden, ja då längta den person i sengen på nästa besök av samma person, beröring är den första och mest enkla healings metod,
hoppas inte det blev för mycket ha ha
Hälsning L.Lightning
Healing handlar väl om att skicka positiv energi till en annan människa? Och hur det kan skada har jag svårt för att förstå. En kärlekfull tanke om eller till en annan människa kan fungera som healing, för bara vetskapen om att en annan person ägnar en den tanken gör gott både i kropp och själ!
Så här som L-Lightning beskriver:
men kommer där en som sätta sig och prata till personen samtidigt man stryka armana och hålla handen fast personen inte kan prata, och lämna med et lite klap eller smekning på kinden, ja då längta den person i sengen på nästa besök av samma person, beröring är den första och mest enkla healings metod,
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Då är det den permanenta atomen du syftar på :) alltså så heter det i min förståelse/terminologi.
Det är det som är så härligt och också viktigt att man reder ut vad man menar.
i den esoteriska föståelsen så delas kropparna upp så här
1 fysisk/eterisk
2 Astral
3 Mental (som delas upp i en högre o en lägre
4 Kausalkropp ( som man menar på är själens kropp)
frågan kan bli då om den (kausal) innehåller den permanenta atomen eller om den ligger på de högra mentala planet…
men den permanentna atomen innehåller allt det du nämner…
jag ska kika på en sak och återkommer…
det verkar som om den permanenta atomen (som egentligen är tre) bevaras i kausalkroppen, på något vis.
Så nu hänger jag med dig mkt bättre 
Då kan jag läsa detta första stycket av dig och mkt bättre förstå!
tur att man frågar och inte bara tror…. 

#33 Min erfarenhet är att en del behandlare inte bara kanaliserar ljuset rakt av utan gör en bedömning av mina problem och behandlar sedan utifrån vad de bedömt vara mina problem (ofta helt felaktigt i mitt fall!). Det innebär förstås att behandlingen riktas felaktigt och givetvis blir inte det bra!
Det här har jag faktiskt stött på återkommande, just att terapeuten inte lyssnat riktigt på mig utan gjort en egen bedömning om vem jag är och mina problem och behandlat utifrån dem och inte utifrån mig.
Jag anser inte att healing någonsin kan skada, eller att du överhuvudtaget kan skada en annan människa utan att den själv tillåter det. Det är ju till exempel så Vodoo funkar, att du måste tro på att Vodoo kan skada dig om du ska känna någon rädsla för det!
Allt man drabbas av har man själv tillåtit eller till och med valt på något plan. Naturligtvis kanske inte medvetet i detta fysiska livet, men antingen undermedvetet eller själsligt i alla fall. Och jag tror inte på att någon kan skada dig genom att skicka onda tankar eller "förbannelser" över dig. Endast om du hör att personen gjort så, eller kanske hör när denne "förbannar" dig, då kanske du "tillåter" att du drabbas genom att du är rädd för det som uttalas.
Och dina rädslor är ju skapande och kan manifesteras om du går och grubblar på dem och tror att de kan inträffa.
Likadant med healingen, du kan ju som healer försöka styra eller inrikta healingen på ett visst sätt. Men det är ju ett samarbete mellan healerns och mottagarens guider egentligen. Healern kan aldrig sätta sig över mottagarens egen fria vilja, såväl som att healerns guider aldrig kan "våldta" mottagrens guider som beskyddar denne. OM inte mottagaren genom sin fria vilja skulle tillåta något så dumt förstås!
Men då är det förmodligen ingående i den individens plan för att denne skall lära sig något av det.
Oavsett vad ni använder för "healingmetod" så är det samma kraft som ni jobbar med. Och den kraften låter sig visserligen åkallas och kan hjälpa/bota i stort sett vad som helst när det gäller sjukdomar och sinnes/känslotillstånd o.s.v.
Men den låter sig absolut inte styras av den som kallar sig "healern", vilket egentligen är alla människor som vill förmedla denna kraft.
ALLA KAN HEALA + Allt annat de vill göra inom det mediala området!
#32 #33 #37 Mycket Bra Skrivet!!! Håller med er till fullo!!! 
Kram på er!

Det är lite tråkigt dock att de erfarenheter vi andra har inte går att acceptera. Dessutom blir jag ganska förvånad över hur man som människa kan tro sig veta allt om en universell kraft och hur den fungerar eller inte fungerar. Men det är ju bra för er att ni känner er så säkra på er sak. Oavsett vad ni anser er veta dock, så förändrar det inte mina och andras erfarenheter.
Dessutom är det ju så att healaren fungerar som en kanal som enrgin strömmar genom och min abosluta erfarenhet är att människor som bär på väldigt mycket egen negativitet kan smutsa ner energin så att man får av deras smuts! Det är givetvis inte meningen men det händer! Jag har själv en f.d. bekant som varit precis sådan. Hennes negativitet följde med på köpet när hon gav behandlingar och hon försökte behandla mig men jag kände direkt hur hon lastade av sin egen "smuts" så jag sa ifrån.
#39 - Jag vet inte om du kände dig träffad av det jag skrev, men som jag skrev från början "Jag anser"….
Det är alltså min sanning, ingen behöver dela den med mig eller hålla med om vad jag skriver. Så du avgör helt själv vad du tror eller tänker om precis allting.
Men jag vidhåller ändå det jag skrev i mitt inlägg. Det är sanningen för mig. Jag har healat i 25år och sysslat med det mediala ungefär lika länge. Det jag bygger mina uttalanden på är att jag faktiskt kommit fram till att vi människor som individer är unika, men inte vid medial/kanaliserad påverkan av andra lika unika individer……om någon nu förstår vad jag menar?
Alltså, det viktiga är ju vad vi gör mot varandra snarare än vem som gör det. Vi måste släppa vårt individualistiska/egoistiska/ materialistiska tänkande för att förstå hur det fungerar.
Just nu, både härinne på detta forum och på många andra liknande platser (även fysiska förstås) försöker många människor med maktambitioner, bilda en "slags religion" av människans andliga/mediala förmågor, där man måste följa en viss metod, där inte alla kan utan att gå kurser eller göra som den eller den personen säger.
Allt detta gör man för att man fortfarande inte har känt av "Ascension"/Upplysningen m.m. Eller så fattar man inte vad det handlar om och var vi människor och moder jord är på väg!
Detta gamla sätt att bygga upp hierarkier kommer inte längre att fungera. Vi kan inte längre exploatera det som är alla människors rätt och förmåga. På samma sätt som vi i västvärlden komer att bli tvugna att sänka vår levnadsstandard rejält för att övriga världen ska kunna överleva och alla människor får rättvisa.
Det är det många inte förstått med profetiorna om 2012 (e.g. 2011). Vi kan aldrig klara skiftet utan att helt och hållet förändra våra levnadsvillkor på ett MYCKET genomgripande sätt. Faktiskt kommer det att bli mycket svårt och plågsamt, speciellt för den som lever kvar i det gamla materialistiska tänkandet, där allt som handlar om exploatering genom företagsamhet för egen vinning ingår som ett symptom…….
#39 Jag menar inte att inte acceptera! Ber om ursäkt! Jag förstår att det säkert kan bli så.. Om man som healer bär på mkt negativt, bör man väl inte hjälpa andra om man inte jobbar med att rensa ut sin egen skit och viktigt är väl oxå att skydda både sig själv och klienten när man ger behandlingar..
Tyvärr jobbar ju då inte alla så verkar det som.
Sedan antar jag att det både Hoppfull och jag pratar om här är ju inte att "bara" tänka positivt om andra och "klappa dem på armen". Det är givetvis en kärleksfull helande handling och kan aldrig skada någon annan. 
Det är när du healar från dig själv och har liten, eller ännu värre, ingen själskontakt alls, det är då det kan gå mycket galet.
Man kan alltså heala från personligheten och egot hur enkelt som helst, egot kan vara den andligaste personen i världen om det är det som den har förstått att man ska vara för att man ska vara bra, för att duga.
Jag känner duktiga healers som har genom inre besked fått veta att nu en period bör du inte heala, för nu är du i en utrensningsperiod och därför inte bör det, just av den risken att "skita" ner andra.
Detta är ju bara mina inre förståelser och min upplevelse av hur det också kan vara.
Ja, alla har ju sin uppfattning. Och eftersom man skapar sin egen verklighet med tanken så kan man ju manifestera allt möjligt om man vill. 
Men om du tar energin från dig själv vill jag nog inte kalla det healing precis…..för att det ska vara det man brukar kalla för healing så måste man ju låta sig vara ett verktyg för kraften "uppifrån" utan att lägga sin egen personliga energi med i det hela.
"Just nu, både härinne på detta forum och på många andra liknande platser (även fysiska förstås) försöker många människor med maktambitioner, bilda en "slags religion" av människans andliga/mediala förmågor, där man måste följa en viss metod, där inte alla kan utan att gå kurser eller göra som den eller den personen säger.
Allt detta gör man för att man fortfarande inte har känt av "Ascension"/Upplysningen m.m. Eller så fattar man inte vad det handlar om och var vi människor och moder jord är på väg!"
Det har du då tydligen fattat eftersom du skriver så som ovan. Det som är det märkliga är väl just att de som går före brukar ha den största förståelsen för de som går efter.
Man kan vara medial utan att vara andlig och man kan vara andlig utan att vara medial. Är min erfarenhet.

Det är lugnt Soffe :) jag förstår hur du menar tror jag, men du utgår ifrån det rena eller hur? Då håller jag med om att det med största sannolikhet inte skapar problem.
Sedan funderar jag kring detta med att en del upplever att de inte "tål" healing. Kan det vara så att deras energier krockar med healingen??
Jag instämmer även helt med Mariann och hennes syn här!
#44 - Du skrev:
"Det har du då tydligen fattat eftersom du skriver så som ovan. Det som är det märkliga är väl just att de som går före brukar ha den största förståelsen för de som går efter."
Mitt svar/följdfråga = Kan du utveckla hur du menar? Jag förstår tyvärr inte din relevans i detta. På vilket sätt menar du att de som går före osv.? Vadå, går före? Med vad? 
Det var inte min avsikt att peka ut dig eller någon annan just här i andlig utveckling utan jag menade inom andligheten/medialiteten i stort. Alltså inte speciellt till detta forum. Jag avsåg dem som är fundamentalistiska i detta med olika metoder inom andligheten. Att man måste gå den eller den kursen för att kunna det eller det osv. Ofta erbjuder just den personen som säger så, de nödvändiga kurserna för att bli en healer, medium m.m. Kanske inte just på detta forum förstås….
I så fall är det betydligt värre på många andra forum, till exempel på "Övernaturligt ifokus". Där är det ju rena rama huggsexan efter "sökarna" som vill lära sig om medialitet och att utnyttja olika psychic-förmågor osv….
"Man kan vara medial utan att vara andlig och man kan vara andlig utan att vara medial. Är min erfarenhet."
Javisst är det så! Jag håller med dig i den gamla "andliga klyschan", absolut! Om man väljer det så!
"härinne på detta forum"
skriver du, hur ska det tolkas tycker du?
#42 Förstår vad du menar Mariann :-)
#43 Ja jag utgår från det rena, att healing ska inte kunna skada! Och det bekymrar mig att det har lyckats göra det av era upplevelser.. Jag förstår själv inte detta med att man inte tål en viss healing..
#47 - Okej kära Mariann!
Jag ber om ursäkt för mitt felaktiga uttalande. Jag menade inte "Andlig Utveckling ifokus".
Det är väl ett av de få jag sett hittills som inte verkar ha den inriktningen. Men jag är ju ny här så jag har inte sett allt ännu.
Räcker detta som ursäkt för min fadäs?
Kan du inte sedan besvara min fråga om hur du menade i det jag fetmarkerat överst i mitt inlägg #46? Snälla du? Så att jag förstår hur du menar?
#49 Men då är ju allt lugnt,
ursäkten godtas naturligtvis.
jag trodde du menade att vi här (AU) kräver att folk ska gå vissa speciella skolor. För så är det inte, man går vad man vill eller om man väljer att inte gå någon skola alls så är det precis lika ok det också.
Det viktiga i detta sammanhang är att man följer den väg som är ens egen. Utövar urskiljning till vad som är ens eget nästa steg i utvecklingen.
Det jag tänkte på var att det verkade som om du hade den uppfattningen att vi här inne inte fattar vad det handlar om överhuvudtaget…
om man då läser igen helheten i ditt påstående:
"Just nu, både härinne på detta forum och på många andra liknande platser (även fysiska förstås) försöker många människor med maktambitioner, bilda en "slags religion" av människans andliga/mediala förmågor, där man måste följa en viss metod, där inte alla kan utan att gå kurser eller göra som den eller den personen säger.
Allt detta gör man för att man fortfarande inte har känt av "Ascension"/Upplysningen m.m. Eller så fattar man inte vad det handlar om och var vi människor och moder jord är på väg!"
Så eftersom jag uppfattade det som att vi här inne inte fattade detta och att vi inte känt upplysningen mm mm. När man skriver så tyder det på att den som skriver har fattat det, men inte vi andra.
Och i min förståelse, som man också tydligt ser hos människor som kommit långt på den andliga utvecklingen, är att de har en förståelse och en ödmjukhet inför problemen som människor kämpar med och att de förstår det för att de varit där själva, dvs de går lite före på vägen. Och för att förtydliga så menar jag naturligtvis inget med att något är bättre bara för att någon går före, man har ju givetvis alltid någon före sig och någon efter sig, det har vi ju alla. 
"I så fall är det betydligt värre på många andra forum, till exempel på "Övernaturligt ifokus". Där är det ju rena rama huggsexan efter "sökarna" som vill lära sig om medialitet och att utnyttja olika psychic-förmågor osv…."
Men jag måste ändå säga att jag upplever de allra flesta inne på ÖN = Övernaturligt iFokus som seriösa människor, som vill andra väl. 
#48 Jag har bara upplevt det en enda gång, men det var tillräckligt 
men jag såg det som läropengar/upplevelse. Jag fick snabbt lära mig att alla är inte seriösa och blev påmind om att använda min urskiljningsförmåga och märka efter i hjärtat om det finns hjärtevibration dvs själskontakt hos andra healers. Detta gjorde mig bara mer vaksam i vems händer jag lägger mig.
Nu söker jag hjärtevibrationen i allt, även i böcker, annars får det vara för mig. 
#51 Bra att det bara blev så en gång och inte fler :-) Alltid finns det något att lära här i livet :-) Jag är inte så insatt i hjärtevibrationen, men jag förstår lite vad det handlar om.. För ren healing ska väl ändå komma från hjärtat? Då kan det väl inte bli mer än kärleksfullt osv..
#50 - Tack då förstår jag hur du menade. Jag vet att jag oftast har lite för direkt sätt att uttrycka mig. Själv tanker jag inte på alla de sociala umgängesregler som kan finnas människor emellan och därför händer det att folk blir upprörda av hur jag uttrycker mig.
Jag ska tona ner mig. Egentligen behöver jag ju inte gå in och skriva så här i forum! Får kanske nöja mig med att blogga istället!
Det passar nog mig (och andra) bättre kanske? 
I ljus för framtiden!
Kramisar 
jaa, finns det inte ett uttryck att det man inte dör av lär man sig av… 
För mig så är det så i alla fall att healingen kommer från hjärtat. Dvs jag har arbetat mycket på att öppna och rensa mitt hjärta. Öppna mitt hjärta för gud och min själ. Genom den kanalen som då skapas, antahkaranakanalen eller regnbågsbron som den också kallas, genom den kan sedan dessa healingsströmmar flöda. Det är genom hjärtat att det alls kan ske någon healing, är inte det chakrat öppet och rensat så kan det inte bli en djup healing.
Så ser jag det just nu i alla fall.
Jag tror väl inte det bör bli problem om man bara är noga med vad man skriver och hur man uttrycker sig. 
Att man skärskådar sina motiv till varför man skriver som man gör. Det är väl lite det som vi skriver i "mod tråden" som bör beaktas. Dvs att om man har behov av att uttrycka sig lite "för direkt" på bekostnad av andra.
Då bör man som jag ser det kika på just det behovet, varför har man det? Vem har det behovet, egot eller själen? Då har man ju den största möjligheten att utvecklas också ju! Då är ju allt egentligen bara positivt.
Och som jag uppfattar det så verkar det hända dig ofta att du får en sådan här liknande respons på dina "lite för direkta uttalanden", som nu då gör att du tänker/känner att du vill dra dig bort från forum världen och bara blogga. Där du då givetvis kan uttrycka dig exakt hur du vill.
Jag kan mycket väl ha uppfattat fel här, så rätta mig mer än gärna så det inte blir fel missförstånd.
Här på forumet måste man ju ta en mycket större hänsyn till andra, och många gånger vara övertydlig i sin skrift, för att minimera missförstånd. Vi har ju inte kroppsspråket med oss här inne ju!
#54 Intressant :-) Jag förstår precis :-)
#55 - Jag förstår precis hur du menar.
Samtidigt har jag ett behov av att uttrycka mig och om min sanning väcker tankar som gör att någon reagerar så är det ju en bra sak egentligen. Jag menar att allt som gör att vi reagerar på vad någon skriver….är ju också ett tecken på att den som känner sig angripen har något som behöver bearbetas hos sig själv såväl som hos skrivaren (ex.vis mig).
Så det funkar åt båda håll anser jag!
Alla har ju sin egen sanning/uppfattning om det mesta. Inget som någon skriver denne på näsan kan ju ändra på det, om inte personen själv väljer någonting annat.
#43: Vad skulle du kalla det, då?
#45: Detta att en del inte tål healing tror jag kan ha flera grunder.
En tror jag kan vara att det kommer en massa "främmande" energier över en, vilka inte alls passar ihop med ens egen förståelse, varför man blir rädd och/eller arg och försvarar sig.
En annan tror jag kan vara att man upplever att dessa energier försöker styra och ställa och "göra om" en, varpå man blir rädd och/eller arg och försvarar sig. Det kan ju till exempel vara så att healingen skulle ta bort något från en, som man absolut inte kan vara utan ännu.
En tredje tror jag kan vara att man verkligen BLIR sämre av healing. Många läkedomsmetoder fungerar så att man blir sämre först. I synnerhet vid parasit- eller kemikalieproblem kan man drabbas av mycket plågsamma abstinensbesvär i början av läkningen, och på samma sätt kan man faktiskt må dåligt av att bli av med en svår smärta, därför att kroppens halter av stresshormon och dopamin, vilka anpassats till smärtan, plötsligt inte stämmer längre.

#58 - Ja, om du tar energin från dig själv så dränerar du ju dig själv, så då kallar jag det hellre "energidränage" eller kanske "energiläckage"….
Eller att "tömma soporna" kanske! *Nä, jag bara skojade*
Men detta gäller ju bara om du känner dig kraftlös och uttömd efteråt! Annars om du själv blir vederkvickt av att heala så tar du väl ända kraften uppifrån. För jag själv blir också healad och påfylld när jag ger healing eftersom healingkraften passerar genom mig (verktyget/kanalen), och då fylls jag på med energi eftersom källan är oändlig så räcker det till alla.
Jag brukar bli ganska pigg efter att jag gett healing p.g.a detta. Om jag blir trött och känner mig "utsugen" då har jag inte burit mig rätt åt, tänker jag i alla fall.
Där tycker jag #59 säger något viktigt.
"Jag brukar bli ganska pigg efter att jag gett healing p.g.a detta. Om jag blir trött och känner mig "utsugen" då har jag inte burit mig rätt åt, tänker jag i alla fall."
Så ser jag det också.
Om att inte tåla healingen, det är lite trickigare… jag kan tänka mig om att healern healar med personligheten dvs de lägre kropparna, så blir det fel. Men om man verkligen är bara öppen och låter Själens ljus ,dvs Guds ljus = det buddhiska ljuset flöda, så bör alla tåla den, för det ska reguleras av änglar o devor och anpassas till personen.
Jag tror att när man inte tål healing är den personlighetsfärgad… hur mkt än healern hävdar att h*n gör motsatt så är det färgat…
så grunnar jag iaf…
för några år sedan var det vanligt med snabbkurser till reikimaster. jag vet personer som mått dåligt och blivit rädda för den starka energin och inte kunnat hantera situationen. jag kan tänka mej att det kan bli fel om nån som bara gått en helgkurs och inte lärt sej vad reiki är och hur energin fungerar ska ge healing. som tur är tror jag inte att det förekommer såna kurser längre.
~ mayolica ~
Hej o välkommen hit! 
Jag tror du har rätt där i att vara oerfaren också spelar en roll.
tack
~ mayolica ~
ett fel som är lätt att göra i början är att man lägger egna värderingar i healingen. om man tänker att det bästa möjliga goda ska hända och att personen tar till sej precis den healing som han/hon behöver ska det inte bli fel
om man själv försöker påverka vad som ska hända med vad man tror är det bästa för personen är det inte reiki utan egen tnkekraft som används. det är inte heller säkert att det man tror är det bästa för någon är bra.
~ mayolica ~
Jag tror ändå att det kan vara så att om man att man vill ha kvar sin smärta och sitt hat, då kan man fara illa även av "bra" healing.
#43: Jag tror inte att jag kanaliserar, utan att jag laddar upp, använder kraften och sedan laddar upp igen. Jag hämtar min kraft från jord och mörker. Denna sista gång, då jag försökte ge fjärrhealing, kände jag mig inte trött, men tömd och tillfredsställd, som efter bra *ja, ni förstår vad jag menar*. Efter "lätthealing", eller vad man ska kalla det, som jag bara gjort/gör med djur (ovan omtalat), känner jag mig lugn och i samklang med livet.
det går inte att ge healing till någon som inte vill ha. en person som inte vill ha healing tar inte till sej och aktiverar någon helande kraft . personen sker på ett omedvetet plan.
~ mayolica ~

#64 det är precis så jag tänker oxå och de gången jag upplevt att healingen inte varit bra är vid exakt de tillfällena. Där terapeuten bestämt vad som ska healas och behandlat det de själva bestämt. Självklart blir det då fel!
#66: Det är det jag menar - man vill inte ta till sig utan gör motstånd, vilket upplevs som obehag. Jag tror inte riktig healing går obemärkt förbi, om man inte har sina försvar uppe och aktiverade innan det börjar.

#64 - Jag anser i princip inte att man kan överföra några "dåliga energier" eller någon viljestyrd riktad healing som skulle få mottagaren att må sämre eller dylikt.
Varför jag tror det? Jo, jag tror också att all healing förutom att den kommer från samma "gudomliga/universiella källa" även styrs av både healerns och mottagarens guider och fria vilja. Därför kan man inte ge någon något negativt som denne inte vill ha, eller själv väljer.
I vissa fall kan ju mottagaren välja det omedvetet (överjaget..typ!) , eftersom det kanske är meningen att h*n ska genomlida det som man försöker heala. Det kan ju vara med i personens livsplan, som denne kanske ritat själv till och med!
MVH / Jerry
en del kan må dåligt och få healingkriser i början när healingen börjar verka och förväxla det med dåliga energier och blir rädda och slutar med healingen.
~ mayolica ~
Hoppfull !!
Har surfat runt lite och sett att du är en frekvent deltagare i de olika trådarna här.Såg bla ngn diskussion om förlossningstrauma och ngn om meridianer.Tänkte ge dig min syn på saken,vilket förståss inte ska tolkas som en absolut sanning,utan mer som en sanning i en ännu större sanning,vilken jag ännu inte fått ta del av.
Såg att ngn i all välvilja healat dina meridaner,men att du upplever att det bara håller några dagar…meridiansystemet är enl. kinesisk med ett sätt för kroppen att transpotera qi och blod
All tillverkning av denna energi,sker inom kroppens organ. För att få en djupare effekt måste man därför jobba med kroppens inre organ,gör man det så brukar flödet i meridianerna reglera sig själva.
Vid långvariga dvs kroniska tillstånd av ohälsa,får kroppen allt svårare att göra detta,min erfarenhet och uppfattning är att gamla cellminne eller sk.trauma försvårar det dagliga tänkta flödet av qi och blod.
I mitt jobb som terapeut,har jag allt mer kommit fram tillsymtombilden mina patienter har idag,har sitt ursprung och sina orsaker på ett helt annat plan…Ganska ofta ligger gamla förlossningar bakom,ibland är det saker från fosterutv…och inte minst cellminnen från tidigare liv.
Oftast tillstöter ngt här och nu,men de verkliga osakerna ligger på ett djupare plan.det är som om kroppen vill ge oss en chans att jobba med det gamla,genom att ta fram det genom ngn händelse här och nu.
Många av mina patienter som söker för ett strukturellt problem,dvs rygg,nacke eller huvudvärk har många gånger sina orsaker liggande ifrån förlossning eller tidigare liv..de tror dock själv att det kom "förra veckan"…min uppfattning är att kroppen/sinnet inte har ngn tidsuppfattning…så det spelar ingen roll hur gammalt ett trauma än må vara.
En del av patienterna,går med sorg från tidigare liv… sorg som kan sätta sig i lungorna här och nu,andra har cellminnen från tex en gammal hjärnblödning,vilket idag visar sig som tex nackvärk..en tredje kan ha cellminne i från livmodern,kan vara både nu och från tidigare liv.
Såg att du skrivit ngt om din förlossning ngn stans här Om du är intresserad av att läsa om ett fall,så hänvisar jag dig till ett repotage i tidningen Allers,finns på min hemsida!!
Oki,doki,,,ville bara förmedla saken på ett annat sätt.
Tar förståss emot andras kommentarer och åsikter också !!
så skriv gärna ngt,om det är nått du funderar på
coccygis:
I helgen läste jag att den permanenta atom är innesluten i kausalkroppen 
så isåfall stämmer det ju det du sa om att den ena är hölje för den andra.
Så om du kan genom denna terapiform komma in i det som jag kallar för permanenta atomerna, så tror jag du kan få fatt på just allt det som du nämner i dina inlägg.
Intressant hur som helst!
och tack för att du delger oss dina erfarenheter!

#61# Ja det var vanligt att man fick alla Reikistegen på en helg. brrrrr Fruktansvärt tycker jag personligen
Jag fick Reiki 1&2 på samma helg och det blev för mycket för mig. Så jag rekommenderar alla som vill gå Reiki att ta ett steg itaget.
Det sker energihöjningar för varje steg, så kroppen och själen behöver tid att anpassa sig till de här energierna.
ljus Rose

#71 Jag tror absolut att du har helt rätt! jag är själv helt övertygad om att min svåra scolios beror på något gammalt trauma som sitter inkapslat i mina ryggmuskler och drar ryggen snett i sina kramaktiga försöka att skydda mig från den smärtan traumat innehåller.
Problemet har varit att jag fått både kranio, kinesologi, akupunktur mm mm mm mm och inga behandlingar når fram. Antagligen har jag själv stängt om något när jag var så liten så att jag idag inte riktigt förstår hur jag ska öppna. Till slut blir det ohållbart att lägga ut sådana enorma summor på behandlingar som inte har effekt.
Jag var inne på din hemsida redan efter ditt första inlägg här, eftersom jag såg att du fanns i Oskarshamn, alldeles i närheten av där jag bor :)
# 75 Känns som din kropp har ngt ouppklarat ifrån ngn
förlossning,behöver inte vara här och nu,tror att det
kan vara en kombination av gammalt och nytt,får en
känsla kring en pojk…Vet inte om det säger dig ngt
i din symtombild ?…Jo,jag vet,det kan bli rätt så dyrt
med behandling,och därtill tröttsamt om det inte hjälper en.
( Om det känns för personligt,så säg till)
#73 Okej,bra Marianne,då förstår du mig bättre och vad
jag menade med minnen i den kausala kroppen.
Ja,det är en fantastiskt fin metod.

#76 Det är ingen fara :) Fast snart kommer det säkert in någon annan som säger att det bara är jag som väljer att krampaktigt hålla fast vid mina trauman
Uj ja, jag har tre ouppklarade förlossningar plus min egen, mina söners förlossningar har varit en form av övergrepp båda två och min dotter togs med akut kejsarsnitt helt i onödan. Min kropp har gått totalt i baklås efter varje förlossning! Och denna sista gång, efter kejsarsnittet, så återhämtar den sig inte.
Själv är jag född i sätesbjudning och var i dåligt skick pga dåligt med näring från mamma. Jag var så medtagen när jag kom ut så att jag skrek inte, trots att de stack mig med nålar under fötterna för att få igång mitt skrik. Detta berättar mina föräldrar som en rolig anekdot då och då.
Jag hade kunnat lägga ut massor av pengar, eller har gjort, om behandlingarna bara hjälpt! Då är det ju värt varenda öre! Men min kropp luras till och med vid kinesologi :) så jag är ett knepigt fall.
Okej,känslan jag får är att sista förlossningen med en av pojkarna
är den som behöver beaktas,dels minnesmässigt för din livmoder
men även en av dina pojkar behöver lite beh.ngn med huvudvärk
nackbesvär ? …tycks finna känslomässiga saker på ett djupare
plan,med en av grabbarna..

Aha, det stämmer alldeles säkert! Den yngre, nr 2 har besvärats av svår huvudvärk för några år sedan. Den äldre får lätt huvudvärk nu…
Jag tror iofs att båda har känslomässiga sår pga hur jag har mått när de varit nyfödda. Framförallt den äldste då jag mådde enormt dåligt både fysiskt och känslomässigt. Förlossningen var gräslig. Den sista förlossningen som du beskriver var den mest positiva, den fungerade som den skulle och gick förhållandevis lätt. Däremot så hade jag en galen barnmorska som våldförde sig på min livmoder efteråt. Men både barnet (andra sonen) och jag mådde bäst efter den förlossningen.
Vad gör man åt detta då?
Tack för att du engagerar dig!
Som jag ser det,bör man på ngt sätt försätta livmodern i stillhet
en kraniosakral term för att så att säga få bort minnen och
få tex ett organ och "börja om! i ett friskare mönster,,okej,om
jag ska försöka va lite djupare,så skulle vi nog hamna i den
kausala kroppen…känslan jag får är att vissa grundläggande
mönster du bär nu,har sitt ursprung här.Det jag vill säga är
att du har en historia med en av dina grabbar,som varit lite
komplicerad i ett ev tidigare liv….Hm,,ja hur når man den knuten
..nu blev det lite komplicerat…Jag kan ha fel,men som sagt
känns som det är dit du ska på nått sätt.

Ok, men är det grunden till mina fysiska problem som du känner det? Något som rör mig och sonen från tidigare liv?
Hur ska jag veta vilken son
och hur skulle du rent praktiskt behandla det?
Fanns väl ingen direkt baktanke,när jag skrev att du skulle besöka
mig,men bor du i närheten,och vill, får du förståss komma.
Så ska jag se,om jag hittar ngn gemensam historia och
därmed ev bakomliggande faktorer,som skapar ohälsa.

Nej det trodde jag inte heller :)
Men eftersom jag gått på så väldigt många olika behandlingar under årens lopp så har jag blivit ganska restrektiv och vill gärna veta så mycket som möjligt innan. Både om hur behandlingarna går till, vad de kostar och terapeutens bedömning av mig.
Men kanske ska vi låta tråden återgå till att handla om healing och inte om mig nu
Vi kan "prata" via pm.
jajamensan, det gör jag. jag kan tycka det är viktigt att jag försöker få klarhet (för mig själv) i sådana saker som kropparna vi har, så klart det nu kan bli…