SjälvHealing
Kan man heala sig själv?
Javisst, självklart säger jag!!

Om du är ledsen, nedstämd, om du har råkat ut för en liten olycka fysiskt, känslomässigt och/eller mentalt.
Gör så här:
Tänd några ljus sätt på vacker helande musik.
Lägg dig ner så bekvämt du kan, och ta en filt över dig.
Sedan påkallar du det Kosmiska ljusets beskydd! Se ett vitt ljus omsluta dig till alla sidor, genomströmma hela rummet.
Kalla sedan på Ljuset och Kärleken i Universum, be det hela, förvandla och rensa dig från det som tynger dig just nu.
Upplev dig ligga i ett healingstempel i de inre världarna, slappna blott av och öppna dig för ljuset opch kärleken som strömmar till dig genom hjälp av änglarna som ALLTID hör en sådan bön om hjälp och ALLTID svarar.
Ligg så länge du vill!
Glöm inte att tacka änglarna för den hjälp du fått!
Bilden ovan kommer från Eskild Tjalve
http://www.eskildtjalve.dk/s-galleri/galleri.htm
Man kan alltså beställa många av hans vackra bilder, som man kan ha hemma som vibrations höjare!!!

Jovisst fungerar det, det svåraste är att komma på att man själv behöver något…
Jag hade mycket ont i magen när min sambo som hade ont i en axel, frågade om jag kunde heala honom lite, näää, jag orkar inte nu , gör det själv sa jag. Men hur? frågade han så jag berättade, undertiden jag berättade spred sig en värne i min onda mage och och utan att tänka på det hade jag själv fått healing och magen blev bra.
Så nu försöker jag tänka på det mera..

Jag har ju gort liknande övningar sååå många gånger helt utan resultat, kan det bero på att jag inte bett änglarna specifikt om hjälp?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det tror jag inte, Hoppfull! Min åsikt om healing är att det är en ytterst fysisk process, som inte involverar änglar. Men det kan ju finnas olika slags healing, förstås.

Så jag är helt enkelt oemottaglig då…

Funkar ljusmeditationen? Ja!! Då funkar självhealing också… samma grej ;)
har du när du provat healing gjort ungefär så som jag beskrev det? Påkallat universums ljus och kärlek?
#5: Det vet jag ingenting om, förstås. För mig handlar det om att påverka varje liten gneten molekyl med alla till buds stående medel, och det tar låååång tid. En enda gång har jag lyckats "hela" någon, och det kan vi ju (nästan) lika gärna ha inbillat oss. Jag har inte någon healingtalang att ta fram bara så där …
påverka varje liten gneten molekyl
*asgarv*
snabbaste och säkraste (enligt mig) är att påkalla högre ljus, dvs själen och/eller universums ljus 
#9: Jo, ja, det funkar inte för mig. Universums ljus är inget jag kan/vill ta nacksving på och använda för egna syften. Om jag använder någon kraft alls är det jordkraften, och den är bara ett stöd för min egen, inte något jag kanaliserar.

Hahaha, men du lyckades Gronstedt!!
Njae, alltså jag brukar försöka föreställa mig hur universums ljus strömmar över och in i mig. Renar mig och fyller med med ren energi… Men rent verbalt påkalla ljuset har jag inte gjort… är det därför? Nu pratar jag om det fysiska igen, känslor kan jag nå (numera) med de här övningarna men det fysiska är onåbart verkar det som.
#12: Skulle aldrig funka för mig, så jag kan inte bidra med tips.

Har du testat Gronstedt?
Jag brukar iaf säga det tyst eller högt. Sedan föreställer jag mig…
hjälpen kommer alltid, men inte alltid i den form man vill ;)
#14: Jag har testat, men jag kan inte kanalisera detta ljus, eftersom jag inte vill släppa kontrollen. Och så är jag, om sanningen ska fram, antagligen alltför "försvuren" till den så kallat mörka, jordiska, kvinnliga, orörliga sidan av yin och yang för att trivas med något högre ljus. *inte mina adjektiv, men det brukar kallas så*

Hm, intressant aspekt… med tanke på att jag är kontrollerad i absurditet… eller har varit… det släpper efter allt mer.

Mycket vackert, Mariann. Det där ska jag prova.
Vill bara påminna…
vi behöver alltid healing kram på er alla!!
Så här som #0 brukar jag göra när livet är tufft…
om inte tillgång till en bra healer finns!
Puffar lite på den här tråden. Ska absolut pröva vid tillfälle.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Det här var en jättebra idé Mariann! Kan jag skicka hit några healingentusiaster från AB kanske..? Hör av mig imorgon, skulle precis logga ut men får se din artkel.. Detta är beroendeframkallande ju…! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#24 Tack snälla ni för att ni tillämpar ett öppet sinnelag!
Kan jag lägga in en länk hos mig då, som går till den här tråden..? Idag har vi healingdag hos oss, och då är det toppen om vi kan få lära oss lite mer här inne hos er!
Kram till er! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Självklart får du det
och ser du något här inne som är lämpligt att göra ett inlägg med länk till något som finns hos er, och som kan fördjupa våra kunskaper ser jag det som självklart att det görs!
Enhet i mångfald!
hej! Den här ska jag prova men jag gör nåt liknande själv men det är bra med variation för då ser jag om det fungerar bättre. Tack!
Varsågod! 

För mig är det olika beroende på vilken healing jag behöver.
Rent fysiska besvär lindrar/botar jag med reikisymbolerna plus några till som jag väljer intuitivt. Redan själva handpåläggningen i sig aktiverar energiflödet, sedan får tanken förstärka och styra.
Även för emotionell healing tycker jag detta fungerar bra, men det kan accentueras om jag ger just det emotionella något lugnande, öppnande, vackert samtidigt, till exempel tända ljus och fin musik. Men det behövs egentligen inte för själva healingen, den äger rum i och med att jag leder de tunga energierna ur emotionalkroppen och aspirerar lätta, ljusa.
Fair Winds and Following Seas!

Inga-Lena