Betydelse av siffror
Det händer mig väldigt ofta att jag ser sifferkombinationer dyka upp flera gånger i veckan ibland varje dag. Jag slänger ett öga på en klocka och den visar 12:12 eller 22:44 eller någon annan kombination av dubbla siffror. Är det någon här som råkar ut för det?

Jag har haft det fenomet rätt länge. Har du hört talas om 11:11 rörelsen som var i ropet ungefär 1996 - 97? Solara skrev en bok som heter "Du är kallad" och hennes hemsida är http://www.nvisible.com/
Kika där om du hittar mer info. Jag har läst hennes böcker även om det är ca tio år sen. Intressant fenomen tycker jag!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

11, 22 och 33 är numeriska sk mästartal med speciell betydelse.
Mer om det hittar du HÄR

Jag tycker bara att det har blivit väldigt mycket av dessa siffror på senaste tiden. Även fast jag känt till fenomenet flera år så har jag inte fördjupat mig i det speciellt mycket men kanske borde jag göra det. Det börjar kännas lite tjatigt liksom
. Jag är lite osäker på vad jag ska lägga för betydelse i det hela.

Numerologi är iof sig intressant men den förklarar inte betydelsen av varför dessa siffror dyker upp i tid och otid.

Jag ger ett exempel. Igår kväll när jag släckte nattlampan och kollade hur mycket klockan var (i mobilen), den visade 22:55. Idag på vägen ner för trappan ville jag se om jag skulle hinna förbi affären på väg till jobbet, klockan visade 11:11. Jag skulle gärna vilja förstå betydelsen av dessa dubbeldigitaler.Dom förföljer mig
. Det känns som att jag borde förstå vad det handlar om. Meddelanden från mig till mig kanske
DEt är ju svårt att säga, vad tror du själv? För ofta kan man själv känna vad…
ibland vet jag också att man kan fungera som så att man ser det man vill se, det man söker, så att säga…
t,.ex. när man är gravid, då ser man magar överallt osv…
så om man söker o letar efter sådana tal, kanske de dyker upp för att medvetandet är ställt så?
jag vet inte… 
Det är kul med talmagi.
Det är väldigt ofta som jag lägger mig/släcker lampan 22:22 utan att medvetet välja tidpunkt.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Klipper in från www.nvisible.com
The Doorway of the 11:11 opened on January 11, 1992 and is now scheduled to close on November 11, 2011.

I april i år var Andriel och jag på Mallorca tillsammans med min kör. Vi forskade från första dagen efter,den plats där gate-öppningen av the master cylinder hade ägt rum i februari 2007. Vi ville så gärna åka dit. Sista dagen kom informationen - och då hann vi tyvärr inte ta oss fram och tillbaka. Nästa öppning äger tydligen rum i december i år, platsen ännu inte offentliggjord efter vad jag kan se.
Även om man inte kan vara fysiskt närvarande, vore det en upplevelse att delta med mind och själ. I första hand för att vara delaktig i energisamlingen, och höja frekvensen, men också för att se om man faktiskt kan varsebli att det händer något på energiplanet. Jag är inte särskilt sensitiv för sådant, inte än i alla fall
Fair Winds and Following Seas!

Tack Lionadh, jag fann denna förklaring på nvisible som låter lovande. Kanske ska jag uppfatta det som en påminnelse eller som en bekräftelse att allt är som det ska. Ska ta en funderare. I det stora hela känner jag mig ganska förväntansfull och optimistisk. Jag har varit i "waiting mode" i 30+ år, nu är det inte så långt kvar känns det som.
11:11 is a pre-encoded trigger placed in our cellular memory banks prior to our descent into matter which when activated, signifies that our time of completion and ascension is near. We are graduating from duality & rising into Oneness. This Double Master Number has mysteriously and persistently appeared to millions of people around the world, awakening them to the significance of these times. It is a powerful trigger for remembrance and transformation. The Master Number Eleven heralds the arrival of the New and the Unknown. The double Elevens signify a supranormal occurrence emanating from a new sector of awareness, the Greater Reality.

Fann även denna förklaring på en annan tråd

Tack, Kurina!
Mycket informativt, känns seriöst.
Fair Winds and Following Seas!
precis så upplevde jag det också 
och min tråd "Behövs det bevis?" är det en film av samma person…. 
På tal om siffror här är något som är lite OT: I lördags precis i den stund jag vaknade var det någon som "sade": Söndagen den 3:e oktober, 16:38" till mig, ingen människa var där, jag tyckte att det verkade märkligt, undras vad som menas.

hmm… var uppmärksam då och berätta vad som sker!
yttre och INRE händelser ska ju observeras då…
Jo, jag ska ha ögonen och öronen öppna, söndagen den 3:e oktober lär inträffa 2010.

#16 Undrar om man kan få meddelanden från sin framtida jag? Det borde ju vara möjligt eftersom all tid är NU. Jag tror att det kan ha varit din framtida jag som vill göra dig uppmärksam på det datumet. Är jag ute och cycklar så säg?
Nä… det behöver du inte vara.

#17 Jag tror att man kan det. I sina böcker beskriver Lazaris hur man kan ta kontakt med sitt framtida jag t ex. Jag har testat lite och nog stämde det för mig…
Kolla gärna här www.lazaris.com om du är intresserad…