Inatt jag såg
I natt när jag försökte somna, vilket jag brukar ha problem med, så låg jag och tittade på mina händer i mörkret. Efter ett tag så började jag se små ljusa prickar på och runt händerna, vissa blinkade till medans andra såg mer ut som fläckar. Ännu efter ett litet tag så började jag även se detta ljus sprida sig ut i handen som genom blodkärlen.
Ville bara dela med mig om detta för det dyker upp nya insikter och nya förmågor med en rasande takt just nu, och det är ju alltid kul om någon har märkt av nått liknande, så dela med er! :)
Sen finns det ju dem som tror man hallucinerar om man ser nått skumt, men det tror inte jag! :P
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Det du såg är en del av eterhöljets ljus. Ju högre frekvens vår närmaste omgivning och därmed också våra egna kroppar har, desto lättare syns våra övriga kroppar och i första hand eterhöljet. Det genomsyrar ju också den fysiska kroppen och man upplever när man ser etern ljuset i och under och genom huden som du beskriver. Det du beskriver om nya förmågor insikter osv i rasande takt har just med frekvenshöjningen av både själva jorden och oss själva att göra. Pratet om hallucinationer är nonsens och bara ett sätt för de rädda att värja sig mot intrycken från sinnena. Jag tvivlar för övrigt på att renodlade hallucinationer över huvudtaget förekommer annat än undantagsvis. Jag tror att det man kallar hallucinationer oftast är transdimensionella sanna upplevelser pga defekter i de filter vi har normalt som människor. Jag tror att de ämnen, droger etc som sägs framkalla hallucinationer i stället ffa orsakar nedmontering av dessa filter vilket öppnar för upplevelser man inte alls är medvetenhetsmässigt mogen för, Hos en andligt medveten el upplyst människa blir dessa upplevelser begripliga och inte konstiga eller skrämmande. Tror jag Hej

Jag vill förtydliga det sista jag skrev i förra inlägget om att hos andligt väckta och clairvoyanta människor så finns denna transdimensionalitet pga nedtonade filter parallellt med andlig insikt och medvetenhet om energier plan dimensioner enhet kärlek etc och därför blir inte de annorlunda upplevelserna och den förändrade perceptionen skrämmande eller konstig eller otrolig utan rimlig vacker fascinerande och bekräftande. Och inga droger behövs.

Jag tror du har helt rätt i detta Andriel! Det är oxå anledningen till att många konstnärer använt/använder (??) droger. Det vidgar deras redan känsliga seende och de kan inspireras av dimensioner alla inte ser i sitt skapande.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#1 Åh tack för ett intressant svar, jag håller med att hallucinogenerinte skapar nått i oss utan låter oss se mer av det som finns omkring oss. Shamaner har ju använt sig av diverse knasiga planter i årtusenden och kommit underfund med samma teori.
#3 Inte konstigt att jag ser mig själv lite som en konstnär! :)
Jag anser ju att sådant inte ska framkallas utan utvecklas normalt…
mina funderingar går på om man nu inte är redo för att skyddsfilmen i chakrarna ska släppa så kan man få psykoser o annat… dvs man försenar sin egen utveckling, eftersom man måste själv ta hand om och bygga upp sig igen vid senare tillfälle…
fast visst detta är ju också en träning i urskiljning… i vad som är viktigt… egna upplevelser eller att jorden och mänskligheten behöver hjälp…
fast detta är väl en typisk "mariann fundering"

En liten fundering, det dyker rätt ofta upp ljusa pigmentfläckar på mina armar och handflator, kan detta ha nått med energifläckarna jag såg?
Såg nått program för länge sedan om två tanter som besökte ett buddistiskt tempel och utförde nån ritual, efteråt så frågade den ena tanten den andra om hon hade ljusa prickar på sina händer, och det hade hon. Detta var pågrund av den heliga energin som strömmade genom templet sade hon. Dessa fläckar såg precis ut som mina, finns det nån koppling?
#5 Jag ser det som att det måste ju finnas en anledning till att dessa knasiga planter existerar. Kanske fungerar dom som en katalysator för medvetenhet. Men jag håller med dig att man kan komma lika långt utan droger, och till sist så blir vi väl så upplysta att behovet av droger inte längre finns. Men just nu så tror jag att dom fortfarande har en roll att spela ut i dagens samhälle, som dom har haft i årtusenden i alla kulturer runt om planeten. Det är bara vi som har glömt bort hur vi ska bruka utan att missbruka.