God Afton 12 augusti
Skulle bara skriva något eftersom det är väldigt stillsamt härinne… :) har ni idéer på hur vi kan öka aktiviteten härinne, medlemmar?
Ämnen ni vill diskutera kring? Tankar på vad som skulle vara kul och intressant att ta upp nu inför hösten? Och gärna tankar kring varför det stillnat av härinne… ja förutom att sommaren stulit de flestas uppmärksamhet förstås.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

God kväll allihop!
Jag tror att sommaren och semestern är en tid för familjen och att det förklarar lugnet härinne.
Det ämne jag alltid, och i många sammanhang, alltid för upp till diskussion är Livet!
Hur ska det levas? Vad gör livet värdefullt för dig? Hur gör man för att skapa ett bra LIV?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Sant sant, för vad menar vi egentligen med ett bra liv?

Ja, jag tycker att det är en bra fråga att ställa sig själv emellanåt. Vad är det jag vill med Livet? Och vad vill Livet med mig?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Det är en bra fråga både den som Hoppfull ställer och de som Lionadh skriver ner…
vore bra att få definierat vad är ett bra liv….
om de ska diskuteras vilket vore jätte kul, så bör de ut i egen tråd med en bra överskrift… för här under "godafton" försvinner den….

Japp, jag hoppas att vi via denna tråd får anledning att starta många nya intressanta trådar :)