Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1014 ggr
Andina
0

Tacksamt Seende blind

Vill berätta om ett minne som 'poppar' upp i mig titt som oftast: 

För många, många år se'n var jag på en workshop (i energimed-vetenhet) som i sig var spännande. Men det som gjorde djupast intryck på mig under denna workshop var en av deltagarna;
En kvinna som i vuxen ålder hade blivit blind ca 5 år tidigare. Denna kvinna hade verkligen tagit till sig "andemeningen" med hennes blindhet - hon sa' att det var det bästa som hänt henne!
Sedan hon förlorat synen hade hon utvecklat några av sina andra sinnen mer - hon kunde känna energier och se energi (ljus, färger o s v) - och få "information" genom detta. Hon upplevde att hon "såg" bättre än hon gjort tidigare i livet. Såg människor och allt mycket bättre/tydligare/sannare nu.

En kvinna som är tacksam för sin förlorade syn och sin förändrade livs-"syn" - det är Andlighet för mig!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Mariann]
0

Jag håller med dig…Skrattande

kan man vara tacksam för svårigheterna i livet så är det verkligen andligt!!

men inte alltid lätt…

Hoppfull
0

Jag håller med om detta men kan även säga att jag tycker att det krävs en djupare medvetenhet i tacksamheten för att det ska kännas andligt.

Jag har närstående som är så tacksamma för allt som händer dem, men när man petar lite i det så är det bara för att det är "politiskt korrekt" att säga så. Man vet att man ska vara tacksam för svårigheter då dessa får oss att utvecklas. Men man utvecklas inte om man inte processar sina svårigheter och bottnar i dem. Om man bara ser på dem och säger att man är tacksam utan att agera på dem så kommer man ju ingen vart… men det är bara min syn på det hela.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

#2 Du har helt rätt!!

undra om man skulle kunna kalla det egots tacksamhet Obestämd… det är det där egot som vet att för aqtt vara andlig elelr kristen elelr vad det nu handlar om, så vet egot hur man ska vara och är något bra och väldigt högt andligt så ser egot till att känna det så….

Allt för att vara perfekt!

Hoppfull
0

Japp, eller för att bara vara djup, klok och medveten… det är saker som smäller högt det med :)

Att alltid vara positiv är ju en eftertraktad kvalitet i dagens samhälle och den typen av tacksamhet jag beskrev tror jag i viss mån handlar om just det.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Helt klart… allt ska vara så perfekt… när fasaden faller  för det gör den ju förr eller senare… då blir det tufft och utvecklande!

[Mariann]
0

Jag hörde något klokt…

Jag får inte det jag förväntar mig, jag får det jag behöver….