Jag är Dalai Lama
Brittisk dokumentär från 2008. En av världens största andliga ledare i närbild.
visas i tv 1 kl 22.00 i morgon torsdag 7/8

Det här programmet vill jag verkligen se! Jag deltog i den teaching han hade i Köpenhamn 2003 och det var givande. "I am just a simple munk", sa han om sig själv.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Jag tänker också kolla på programmet!
Är det ett annat program om HH Dalai Lama, eller är det en repris av det program som gick för inte så länge sen? Nån som vet?
Lionadh: Kan tänka mig att det var en givande upplevelse! :-)
Jag kommer också att titta på detta. Tänk om vi med en bråkdal lärde oss att leva i den kärlek och visdom som han utstrålar!
Vill också här i ödmjukhet be alla som ser detta att tända ett ljus för Tibet den 8 aug. kl 8 (på morgonen). Har läst om denna uppmaning någonstans eftersom jag skrivit upp detta i min agenda.Låt ljus och kärlek från våra hjärtan och från ljuslågan ge Tibet det som dom behöver!
Tack Marianne! Jag vill också se morgondagens program - så har bokat in mig framför tv'n då…
(För den som vill hitta en väg till att stödja Tibet - eller läsa lite om konflikterna: http://www.stoptibetcrisis.org/
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tusen Tack båda två för länk och info!!

Repris ikväll kl 22 SVT1.
Fair Winds and Following Seas!

Detta var en mycket närgången och intressant gjord dokumentär. Vad tycker niu andra?
Både jag och gubben var så trötta och mådde som om influensan skulle sätta in… så vi la oss redan 20.30
glömde tom att spela in den… 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer en länk till Svt och man kan se programmet online.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1166002
Ska bara kolla att länken fungerar!

Och det gör den… 
Vad bra då ska jag kika den snart.. jag vet att det inte ligger ute så länge… någon månad tror jag bara.

Jag såg reprisen igår eftermiddag… Den var bra, men jag kände ändå att jag hade önskat mera från Dalai Lama själv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
# 12 Håller med dig! Kände att det fokuserades mycket på politiken.

Japp, hela programmet kändes väldigt styrt för att framstå som politiskt korrekt…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.