Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2551 ggr
[Mariann]
0

Till alla nya medlemmar!

Önskar Er alla hjärtligt välkomna hit!

Hoppas ni ska trivas och också delta i trådar och skapa egna när ni känner er beredda! Skrattande

Läs gärna fliken "Om sajten" och den artikel som det hänvisas till där.

Vi vill också gärna slå ett slag för en av forumkategorierna och det är ordförklaringar där finns mkt matnyttigt och där får man ett hum om vad sajten behandlar och sajtens grund.

Vi vill också rekommendera en artikel

Att mista sig själv

och kanske även denna

Uppståndelse/Ascension

Kärleksfullt

Mariann/sajtvärd

Lionadh
0

Jag läser gärna om artikeln Att mista sig själv, för den säger mig mycket när jag reflekterar över mitt liv.

Välkommen hit till AU allihop!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

kalcit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag räknas väl som nying fortfarande så… Tack så mycket! Ska kika på texterna Glad

Om jag läser gamla inlägg, är det ok att kommentera dem då eller är de lagda åt sidan? Finns det någon tråd för just upplevelser vid tex meditationer eller liknande? Eller brukar ni inte diskutera sådant? Jag tycker att det är en stor del av andlig utveckling, just de där upplevelserna!

Önskar er alla en vacker söndag med mycket kärlek o lite bus!

Med min vackra Excellsa(rosen på fotot)  Kalcit

Hoppfull
0

Man är välkommen att lyfta upp gamla trådar och fortsätta eller starta nya diskussioner i trådarna :) det är bara kul!

Till vänster i meyn nertill finns det en rubrik som heter meditation, under den finns gamla trådar att väcka eller så kan du starta nya i den kategorin (och andra givetvis), känn dig fri och välkommen att ta del av allt som finns härinne :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Jag älskar också rosor… har väl 32 sorter… men ingen sådan…

Självklart får man lyfta gamla trådar det är som Hoppfull säger, bara roligt!

Det vore kul ifall du startar en tråd om upplevelser, jag tror inte vi har någon sådan…

Önskar dig också en skön söndag!

kalcit
0

Ahhh… Då ska jag göra det!

Den rosen är rotäkta, när hon blivit stor kan du få ett skott!

Tack :)

[Mariann]
0

En sak till och SJÄLVKLART kan vilka tankar som helst tänkas här inne… inga begränsningar och funderingar om vilket forum som tanken kan passa i…

Här passar alla tankar!

Så nya och gamla medlemmmar,

TÄNK och FUNDERA gärna högt med oss andra här!

VÄLKOMNA TILL DET!! Skrattande

Lionadh
0

Puffar för den här tråden med goda tips hur man kan närma sig sajten!

Själv läser jag gärna om Uppstignings-artikeln en gång till… Glad

[Mariann]
0

Puttar upp och önskar:

VÄLKOMNA alla nya!!

Just nu ramlar det in många nya här. Riktigt roligt! Hoppas ni tycker det också, jag menar att vara här!

[Cleopatra]
0

Jag är väl ny och tack för välkomnandet. Dock är jag ännu inte säker på om jag finner nån utmaning och utveckling i ert sällskap.

vickevira
0

Tack Mariann!

#9 Hej Cleopatra! Jag har läst några av dina inlägg och kan känna igen mej en hel del i det du skriver. Du skriver jättebra om balans - att söka en balans, och att man inte nödvändigtvis måste acceptera ett koncept fullt ut och förkasta allt annat. Jag håller helt med dej om det. Jag fungerar själv så att jag söker runt bland allt som finns till buds (den här sajten är ett sådant ställe) och begrundar det som sägs och skrivs och tar till mej det som jag känner passar mej - det kan vara både sådant som stämmer in på mina redan gjorda erfarenheter och tankegångar, och helt nya aspekter som puttar in nya tankegångar.

Mariann tipsade mej om en bra artikel här igår. Den handlar om urskiljning. Den gav mycket värdefullt för mej, just att vandra runt bland olika tankegångar, ta till sej det man tycker är värdefullt - och sedan gå vidare UTAN att förkasta eller fördöma det man lämnar bakom sej. Vi är alla olika och alla har vi rätt till våra egna bedömningar och värderingar utifrån de erfarenheter vi gjort på vägen!

Välkommen hit du också! Jag gillar din kritiska ifrågasättande hållning! Glad

[Mariann]
0

Jag håller med er, det är viktigt att vara kritisk och att ifrågasätta! Urskiljning är en av mina favorit artiklar…

Jag älskar helt speciellt det sista stycket som är i fet stil….Cool

När någon ifrågasätter så uppskattas det, om vederbörande gör det med respekt, för jag får då en möjlighet att verkligen tänka och känna efter och också sätta ord på min livsförståelse och det uppskattar jag.

Så jag upplever jag utvecklas bland människor som inte har exakt samma förståelser…

Lionadh
0

En annan bra artikel är den om Andlig psykologi, och där tror jag att många kommer att känna igen sig. Lätt att ta in och bra översatt av Mariann!

[Cleopatra]
0

Hej vickevira, jag får kontaktrysningar av ditt inlägg :) Kul att få lära känna dig.

[Mariann]
0

+ att idag 1 augusti när nya version av iFokus 3.0 lanserats så är det inte fel att läsa artikeln  iFokus 3.0

Mariann/Sajtvärd

[Mariann]
0

sedan slår jag även här ett slag för www.support.ifokus.se

där finns mkt att läsa för den som vill förstå sig på hur iFokus fungerar, vad som ingår i medlemskapet och vad får man när man köper till plus funktionen!