Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1181 ggr
Hoppfull
0

Miljömedvetenhet...

fick den här av en god vän härom dagen…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Det är fullständigt vansinnigt!! Förvånad

Jag har länge även på den punkten jobbat mot mindre användning av påsar. Har i många år handlat med tygkassar, som nu är urgamla…

+ att när jag handlar på apoteket, klädaffärer och liknande ställen. Så antingen stoppar jag det direkt ner i min relativt stora handväska och säger ALLTID att Nej jag vill ingen påse ha, vi måste spara på miljön!

är det mer som ska handlas tar jag en påse och lägger allt annat från andra affärer i samma påse med samma ord som ovan till kassören!

[Mariann]
0

Det är fullständigt vansinnigt!! Förvånad

Jag har länge även på den punkten jobbat mot mindre användning av påsar. Har i många år handlat med tygkassar, som nu är urgamla…

+ att när jag handlar på apoteket, klädaffärer och liknande ställen. Så antingen stoppar jag det direkt ner i min relativt stora handväska och säger ALLTID att Nej jag vill ingen påse ha, vi måste spara på miljön!

är det mer som ska handlas tar jag en påse och lägger allt annat från andra affärer i samma påse med samma ord som ovan till kassören!

Hoppfull
0

Absolut!! Tygkassar är jag inte så bra på, utom till systemet :D men jag använder samma kassar om och om igen när jag handlar mat. Och precis som du tar jag ALDRIG påsar för småsaker utan stoppar i fickan eller andra påsar.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

Jag gör som ni, och försöker få med mig gamla påsar till butiken. Dessutom använder jag de plastpåsar jag ändå får (eftersom minnet är som det är och jag inte alldeles alltid har med mig någon påse) som soppåsar när de gått några varv.

Och så har jag en tunn men rymlig tygpåse som ligger i en liten påse när den inte används - stor som en äldre mobiltelefon och därmed möjlig att få med sig.

[Mariann]
0

Härligt att höra att fler tänker även på påsarna… Skrattande

[Mariann]
0

Härligt att höra att fler tänker även på påsarna… Skrattande

Vera-Trollet
0

Så lite plastpåsar som det bara går!Alla planerade inköp använder jag en stor rymlig väska eller som ni skriver, redan köpta och använda plastpåsar.I början glömde jag ofta men som med allt så blir det en vana, god sådan!Glad

[Mariann]
0

#7 precis… nu är vanan inne!! Skrattande