Bok om vad som händer efter döden?
Hallå vänner!
Jag har fått tips om en bok som handlar om vad som händer efter det att vi lämnar jordelivet. Tyvärr har jag bara fått förnamnet på författaren: Emed. Efternamnet ska påminna om Schwarzko … eller något liknande. Boken gavs nog ut på 80-talet.
Vore jätteglad om jag fick tag på de här boken. Är det någon som känner igen den?
Hjärtligt välkommen hit!! 
Det var ju lätt å hitta den boken, en sökning på google så kom detta upp 
Mulder-Schalekamp, W.A.H.: Emed - hans liv på andra sidan
EMED - hans liv på andra sidan. Det handlar om Nick, som är en vanlig människa. Nick dör i pesten 1906, endast 31 år gammal. När han kommer över får han massor av kunskap. Emed berättar om sitt liv här på jorden och på andra sidan.
Författare: W.A.H Mulder Schalekamp.

#0 Jag läste den boken i början på 90-talet och det är en fin skildring. Tyckte om den!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Vad kul, Lionadh! Då ska jag genast se till att få tag på den. Stort tack för hjälpen, Mariann! Vad glad jag blir. Och tack för välkomnandet. Känns som ett riktigt mysigt ställe att "hänga" på här.
#3 häng så mkt du vill
… ju mer desto roligare 
tycker ju vi….
kram igen
Mariann

Stort Välkommen från mig med :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 om du får tag på den och läser den kan du väl återkomma här med dina åsikter!! Är ju alltid kul ju…. 

Stort tack för välkomnande och för hjälp! Ska se om jag kan få tag på boken så återkommer jag. :D

Vill tipsa om den "Tibentanska liv- och dödsboken" också. Den är helt klart läsvärd, lite knepig ibland, den behöver nog läsas om ett par ggr… :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Någon som läst "Resan till ljuset" av Sture Johansson?
#9 Det var många år sedan, säkert 15 år iaf, men den var bra och helt klart läsvärd.