Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1543 ggr
[Mariann]
0

Själen kontrollerar sitt instrument...

Själen kontrollerar sitt instrument Personligheten. Själen är "Sonen" - "Tankens Son" - och därmed Skaparförmågan och en del av människans trefaldighet av Faderen, Sonen och Heligeanden.

Det är inte hela vår själ som inkarnerar vid födseln, utan bara en del av den. Största delen av själen befinner sig på kausalplanet eller själsplanet, och här övervakar den inkarnationen. Människor som arbetar med andlig utveckling känner till denna uppdelning av själen. För när vi i det fysiska livet arbetar på att skapa själskontakt, är det själsaspekten i inkarnationen som försöker att etablera en medveten kontakt med själen på sitt eget plan.

Själens fulla styrka kan bara framkallas under belastande förhållanden.
Sådan är Lagen!

För att utveckla sitt medvetande inkarnerar själen igen och igen med det syfte att manifestera kärlek och visdom på det fysiska planet och därmed bidra till att föra Den gudomliga Planen ut i livet.

Själen påverkas bara av osjälviska tankar och arbetar genom sinnet och den astrala kroppen, vars energier styr:

1. Den eteriska kroppen, en virvel av energier som fokuseras genom många större eller mindre center, och
  2. De sju stora centren som styr bestämda områden i kroppen genom:
    a) Nadierna
    b) Nerverna
    c) Det endokrina systemet och
    d) Blodet.
Hoppfull
0

Intressant!!

Själens fulla styrka kan bara framkallas under belastande förhållanden. Sådan är Lagen!

Vilken lag talar vi om och var kommer texten ifrån?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Ojdå det glömde jag. TACK för påminnelsen… jag hittade o la in utan å tänka på länka…

HÄR och läs under sjaelen

Vad gäller lagen så kan man nog läsa under guddomelige love

ev kan man hitta det där.. jag vet inte exakt vilken lag han syftar till….

[Mariann]
0

Han måste ju syfta till att själen växer under motgångar för personligheten eller den inkarnerade själen, den som är i hjärnan enligt kentaurnets ordförklaring…

lagen grunnade jag också över….