Alkemistisk Meditation
Den Gyldne Cirkel
ALKEMISTISK MEDITATION
Sätt ev. på vacker musik, sitt eller ligg, håll dig i hjärtat tills du märker gudsnärvaro i hjärtat. Använd eventuellt Ljusmeditationen steg 1-3 för att uppnå denna närvaro. Säg från hjärtat:
Mäktiga Jag Är Närvaro, från Den Kosmiska Kristus: sänd din förvandlande kärleksflamma.
Visualisera en mäktig pelare av violett eld, som omsluter dina kroppar och genomströmmar dom från fötterna och upp över huvudet. Känn flamman och håll visualiseringen så länge det känns behagligt.
Säg från hjärtat:
Jag är allestädes närvarande kärlek.
Därefter kan efter behov tilläggas:
a)
Mäktiga Jag Är Närvaro, fjärma……… (inte önskade personlighets kvaliteter) från mig och bringa dess orsak och verkan till upphör i dåtid, nutid och framtid. Ersätt den för alltid med din fulla närvaro, din fullkomliga harmoni och ditt fullkomliga herradöme.
Visualisera detta ske och bekräfta:
Jag är fulländad harmoni.
b)
Mäktiga Jag Är Närvaro, från den kosmiska Kristus: sänd den gyllene flamman (/det gyllene korset/ den gyllene solen) genom ditt redskap på Jorden
Visualisera detta ske (eventuellt i ett bestämt område av din kroppar) och bekräfta:
Jag är den gyllene flamman (/ det gyllene korset/ den gyllene solen). Jag är uppståndelsen och livet.
Den sista delen av meditationen öppnar möjlighet för att kunna användas som en kanal för de gudomliga inströmmningar på Jorden. Under denna del kan vi t.ex. be om att hjärtat må användas som en graal för Kristus, som flyter över och in i mänsklighetens hjärtan. Vi kan be om att solinströmmningen må gå igenom hjärtat in i Jorden, samtidigt som vi ev. blir som gyllene kors som är förbundna in i Jordens mitt. Vi kan be om att hjärtat och ev. också huvudet eller hela personligheten blir omskapad till en gyllene sol.

Mycket bra meditation!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Håller med!! Kul att du hittade den! :)
den var länge sedan jag gjorde… kanske skulla köra den ett tag…