Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1157 ggr
[Mariann]
0

En natt hade en man en dröm

Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud.

I skyn fick han se glimtar och scener ur sitt liv. För varje scen, noterade han att det var två par fotsteg i sanden; ett par tillhörde mannen och det andra Gud.

När den sista scenen ur hans liv visats för honom tittade han tillbaka på fotsetegen i sanden. Han såg då att många gånger fanns bara ett par fotsteg. Han noterade också att det var under hans jobbiga och ledsna tider i livet.

Detta bekymrade honom och han frågade Gud om det. "Gud, du har sagt att när jag beslutade att följa dej, skulle du gå med mej hela vägen. Men jag har sett att då jag har haft jobbiga tider i livet, finns där bara ett par fotsteg. Varför lämnade du mej när jag som bäst behövde dej?"

Gud svarade; "Mitt dyrbara, älskade barn, Jag har lovat att alltid vara med dej. Under de tider av lidande, då du bara ser ett par fotsteg, det är då jag bär dej.

Mary Stevenson

[Mariann]
0

fotsteg

Hämtad från ovanstående bildlänk…

Clary
0

Den är så fin och sann!

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Den har mina föräldrar sagt sååå många gånger.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

#3 så då är hon trött på den… ;)

den är  ändå vacker…

camillal777
0

Ja den är så vacker, har haft den på ett vykort på kylskåpet tidigare.

Hoppfull
0

Hehehe, jag är inte trött på den. Men jag hade aldrig, har kanske aldrig upplevt det och därför blev det lite tjatigt…

[Mariann]
0

grejen är väl den att vi inte upplever det så… vi får nog se de där fotstegen när vi kommer på andra sidan…

Hoppfull
0

Kanske det kanske…