3.2 tom växthusgaser…. Huset och bilresan till jobbet drar mest. Ett bra test! Kul med ideer vad man kan förbättra…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

1,3 ton… men det blir ju lite missvisande i och med att jag är sjukskriven och hemma. Dessutom fannas inte en del av de alternativ jag lever efter med så då fick man svara fel… men men.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
2.5 ton växthusgaser / år
Room for improvement.

1.5 ton… Jo samma här lite missvisande när man går hemma och absolut inte har råd att flyga utomlands…
Huset 0.8
Resor 0.3
Mat 0.4
Husets solfångare skulle nog sänka värdet ytterligare där…
jo det är ju altid lite missvisande… jag kör ju t.e.x inte mc men det gör ju gubben….
jag är vegatrian PÅ DET VISET att jag äter fisk ost ägg …. medans övrig familj är kött….
så!!
grejen är väl mer att man får tänkt till iaf…
+ att såg ni att det stod om vad som händer vid 1 2 3 4 5 6 graders höjning av temperaturen?

Nej, det får jag gå in och läsa om, tackar för upplysningen …intressant som attan det här med miljö och moder jords feber…

Jaa, läste du/ni på Aftonbladet? Det som gör mig mest beklämd är att nästan 60% av de som svarat på frågan om de tre åtgärderna behövdes svarade nej. Jag är lite chockad och ledsen över svenskarnas nonchalans när det gäller vår jord. Det verkar som om väldigt många inte tror på det som händer utan struntar i det och tycker att någon annan ska lösa problemen!
det är nog så…. svenskarna har inte riktigt nått in i helhets känslan
läste inte aftonbladet… får göra det.

Jag såg det med….sorgligt att svenskar inte vill se vad som händer…bekvämare att säga att såhär har det alltid varit… då slipper man ju skrida till handling.
Slappt.

precis! gör mig lite lätt galen… 
Mkt trist…