Regnbågskrigare?
Den här är en vers jag använder ofta ….Mår gott av den och stärks i anden….
Jag är Själen
Jag är det gudomliga ljuset
Jag är Kärlek
Jag är Vilja
Och jag är bestämd avsikt….
Har ni någon sådan som ni regelbundet använder ?
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag har invokerat Själen med dessa ord sen nån gång 1996.
Det har betytt mycket för mitt välbefinnande och min harmoni.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ja jag fick en bok för länge sedan som var min öppning till den andliga väg jag går …Norman Stevens Regnbågsbron, som senare 1995 blev en del av tre i Regnbågskrigaren!
Regnbågskrigaren är min ständiga följeslagare….försvinner ibland för att dyka upp med förnyad kunskap och insikt ….med jämna mellanrum i livet….
Bron som länkar samman personligheten med själen …..
vandra på regnbågar
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Enda jag säger är "Jag har makten;)"… Haha.. vet, kaxigt, men jag har ju makten över mig själv:p
Har du verkligen det Ijin? Det kan vi ta i en annan tråd om du vill;) Ett mycket intresant ämne där man inser hur många poler som bestämmer över den enskilda individen igentligen.
Men även det som Wargmane skriver där uppe ger ialla fall mig känslan av att hon har ganska stor makt över sig själv.
#5 jag gör väl som jag vill;)? jag kan ju alltid gå iväg:P
#6: Kan du alltid gå iväg? Det är inte alla som har det valet, tyvärr.
#7 Vilka kan inte?
#8: Engla Höglund kunde inte, för att ta ett brutalt exempel. Det är beklämmande många som får det alternativet taget ifrån sig.
#9 Hon är oandra sidan var inte direkt vuxen och behövde fortfarande vägledning… Dok var det inte hennes val att dö, utan mördarens…

Men alla vuxna som faller offer för våldsbrott? De kan inte gå…
Fast tråden handlade kanske inte riktigt om det eller?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#10: Många vuxna har också utsatts för övergrepp. Forte main, den starka handen, är den verklighet många lever under. I den bästa av alla tänkbara världar skulle det inte vara så, men jag tror inte det är där vi lever, faktiskt.
Så sant, Hoppfull, nu är vi OT igen - Wargmane, här får du din tråd tillbaka!
Jag har blivigt utsatt för våld jag med. Men jag står fortfarande.
Man går fortfarande den väg man vill. Du väljer själv vad du vill göra med ditt liv.
Själv dör jag hellre än att låta någon stoppa mig;)
Och så återgår jag …
vi har en sådan invokations och böns tråd… med en herrans massa mkt mkt bra invokationer…

lilla rara Ijin vad du måste vara sårad av livet …..jag förstår att du har det jobbigt….kan jag hjälpa dig på något sätt !!??
Makt ska man givetvis ha över sig själv…och självklart då på ett bra sätt …är ju önskvärt …men det är ju oxå utvecklingsfaser i livet…så jag förstår precis vad du syftar på….det är väl en av många orsaker till att vi kanske är här allihopa…en del har gått en lång lång väg och en del har precis börjat gå……
Men inget är bättre an det andra …för vägarna är olika !!
en del börjar att gå där andra har mitten på vägen …..så det finns inga nivåer där heller….
Jag önskar dig allt gott och att du ska få frid med dig själv och livet….
Vandra i kramar
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#15 Tyvärr.. Inte direkt sårad. Det har snarare utevecklat mig enormt mycket…
Dessutom har jag ju lärt mig massor på vägen;)