OT OT OT Någon bits!
Funderade på att lägga detta inlägg på Hoppfulls tramstråd, men det blir väldigt OT i stället…
Jag har fått utslag som kliar!! Små, små röda utslag som blir till bromsbett när jag kliar. Vad 17 kan det vara?!? Har vi sk vägglöss? Eller är det något jag drar med mig från växthuset? Det började med ett utslag på bröstkorgen och sedan ryggen. Nu har det gått över från höger arm till vänster….. Och det är bara jag i hela familjen som får det!
Nässelutslag?
Blir det bromsbett av dem?

Bor du i Norrland?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
När jag kliar på sådana kan de liksom gå ihop till en stor vätskesvullnad. Men nässelutslag brukar försvinna ganska fort när det som irriterar upphör. Om du haft det länge är det nog inte det …
Ja, Hoppfull jag bor i Norrland, har vi otäcka kusar här?

Hihihi, nej men när jag var liten och växte upp i norrland så fick vi varje år, när snön började smälta, utslag. De kliade enormt och blev stora röda blaffor när man kliade på dem. Det var vi som vistades i snömoset som fick mest… ingen visste vad det var men det såg ut som små bett.
Ha, ha, ha…! Låter exakt som det jag fått! Men konstigt är det att inte ungarna fått det, som älskar att hoppa i snö och slask… Stövlarna är ju fulla med blötsnö när de trampar in i stugan….

Hm, ja sannerligen… fast det kan ju vara vad som helst förstås… men det där var typiskt när jag var liten :) och det kliade så man blev nästan knäpp :)

Åååh, fy , hmm kan det vara något katten drar in?(ja om du har katt förstås!)
Min dotter fick liknande kliiga utslag för någon vecka sedan och liksom du så blev jag livrädd,är det vägglöss!! Men det är det säkert inte för utslagen är borta igen.
Hon var ute mycket och pysslade runt….sandloppor? (vad det nu är) Eler kanske något som katterna tagit in kanske? Vi bytte lakan och stängde ute katter från hennes rum o utslagen försvann lika fort som dom kom.
Många kryp vaknar till liv ute i naturen nu…

#0… Kan det kanske vara snöloppor? Har för mig man kan få det fram på vårkanten när snön börjar tina. Själv har jag fått knottbett som blir rejält stora när man kliar på dom. 
Ha en bra dag.. trots bett! 

Min katt Simon kom hem med sandloppor en sommar… benet svullnade upp och jag fick en allergisk reaktion som måste behandlas…
Röda kliande utslag…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hm, antagligen är det något kryp som vaknat nu när värmen kommer och som behöver lite mat :)
Huvudsaken är att det inte är vägglöss! Jag tror på snöloppor, som katten dragit in! Katten brukar ligga på min sida av sängen. Mysteriet är löst, livet kan gå vidare!
Tack för er tid, nu kan ni återgå till djupare funderingar än loppor…..
Ha en bra dag ni med! *kli,kli*