KURS tips Feminina strömmen
Den feminine strøm 2008
Uddannelse i formidling af indre liv
Birkemosegård 2008 8-12/5
Over 5 dage skabes en uddannelse i den feminine strøm, den feminine gral og præstindernes evner til at formidle indre liv, skønhed, nænsomhed og frodighed. Uddannelsens formål er at få vækket den feminine vibration til live gennem forståelse, meditation og healing. Uddannelsen i 2007 kan efterfølges af 5 dages Præstinde-retræte på Kreta d. 21-25. august. De 5 dage på Birkemosegård kan dog tages separat.
Deltagere i præstindeuddannelsen i 2006 og 2004 kan være opmærksomme på, at emnerne i år er anderledes end i lige år.
Brochuren over Præstinderetrætet på Kreta kan rekvireres på 47 77 24 24 eller læses på www.dengyldnegrund.dk
Den feminine guddommelighed
Undervisningens indhold
Priser og tider
Tilmelding og sted
Den feminine guddommelighed
I de sidste årtusinder har vi næsten glemt den feminine del af guddommen. Vi har glemt, hvordan den feminine strøm virker i vore hjerter, og vi har mistet erindringen om, hvordan den forbinder os med naturen. Nu styrkes denne strøm igen på Jorden, og de præster og præstinder, der i fortiden sikrede frodigheden, det indre liv og livsglæden på denne planet, begynder at vækkes til live igen af den feminine bevidsthed. Uden den feminine vibration vil planeten blive gold. Uden den feminine vibration vil menneskene blive kolde og uden den feminine forståelse vil den åndelige udvikling blive anstrengende og anspændt.
Undervisningens indhold
**Den hellige Moder-natur
**Landskabstempler og Jordens hellighed v. Asger Lorentsen
Jorden som gral v. Yvonne Wassini
Kreta som hellig ø v. Yvonne Wassini
Naturens healing v. Yvonne Wassini
**Den feminine filosofi
**Feminin og maskulin påvirkning af filosofi og religion v. Asger Lorentsen
Den feminine bevidstheds udvikling v. Yvonne Wassini
Englemennesker og feminin psykologi v. Yvonne Wassini
Følelsesmæssig intelligens v. Yvonne Wassini
**Feminine stråler og mestre
**Den feminine helligånd som indre skønhed og glæde v. Yvonne Wassini
Indtuning på feminine mestre og gudinder v. Yvonne Wassini
Indtuning på den feminine del af strålerne v. Yvonne Wassini
Healing med den feminine strøm v. Yvonne Wassini
**Den feminine strøm og fremtidens civilisation
**Vibrationen i fremtidens bevidsthed v. Asger Lorentsen
Religiøsiteten i fremtidens mennesker v. Asger Lorentsen
Det Nye Avalon v. Yvonne Wassini
Healingspræstinders opgaver i fremtiden v. Yvonne Wassini
Bag alle emner ligger en undervisning i det indre liv, således at deltagerne får mulighed for at mærke den nænsomhed, omsorg, fylde, indre blomstring og indre samhørighed, som er en del af den feminine strøm. De fleste emner ledsages således af øvelser, der fremmer sensitiviteten for den feminine strøm som frodighed, frugtbarhed, liv og indre overflod. Den feminine strøm kan blødgøre og vitalisere mennesket indefra, så der opstår en bedre balance og større livsglæde, og så det bliver mere naturligt at leve fra hjertet.
Priser og tider
Pris for deltagelse er 2200 kr. incl. overnatning mellem kursusdagene. For studerende og deltagere uden arbejde er prisen kr 1500. Der betales ved ankomsten. Der kan deltages i fælles madordning.
](http://www.dengyldnecirkel.dk/uddannelser/femininstrom.htm#oversigt)
Tilmelding
Tilmelding foregår ved henvendelse til Den Gyldne Cirkels Kursuscenter, Sonnerupvej 25, 3300 Frederiksværk, tlf. 47 77 24 24 senest d. 18. maj. Efter den mundtlige tilmelding (evt. via telefon-svarer) modtages et tilmeldingsskema (incl. bestilling af overnatning og mad-ordning).
Tilmelding foregår ved henvendelse til Den Gyldne Cirkels Kursuscenter, Sonnerupvej 25, 3300 Frederiksværk, tlf. 47 77 24 24 senest d. 18. maj. Efter den mundtlige tilmelding (evt. via telefon-svarer) modtages et tilmeldingsskema (incl. bestilling af overnatning og mad-ordning).

lägg märke till priset 2.200 eller 1.500 för 5 dagar!!

Jaaa, helt super!!!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
nu är ju detta texten från 2007 men det borde vara ca samma
priset kan inte vara anoorlunda, men detaljer i texten kan vara det…
jag ska tjecka mer…

Mmm, måste kolla lite med resa och mat osv. för att räkna över finanserna… måste spela på tipset med
Hoppas det är fler som är intresserade, OM det skulle funka, det vore jätteroligt!
spela inte bort för mkt pengar…

Oj nej, jag som är återhållsamheten själv… tränar i att släppa taget om saker istället för att hålla fast… så den risken är mycket liten :)
Jag är också återhållsamheten själv… fast jag är bättre på att unna mig nu… i synnerhet dessa kurser och retreats… de är en "lisa för själen" som uttrycket är… fast själen behöver inte det utan det är ju personligheten som behöver lisan…. ;)
Detta med gudinnan/prästinnan/kvinnliga principen har blivit en viktig del i min personliga livsåskådning. Bland annat finns det en mycket intressant bok som heter Absent Mother, där man bland annat kan läsa om jungfrun, prästinnan, modern och vishetsbäraren som viktiga kvinnliga funktioner. Men boken framhåller också en annan princip, som mer eller mindre fördrivits och förnekats i alla aspekter av organiserad västerländsk religion, nämligen Lilith, demonen, den utanför stående.
Personligen tror jag att ingen som förnekar Lilith kan bli hel. Vad tror ni?
berätta mer om Lilith

Nej jag håller helt med, men att Lillith skulle vara en demon är väl återigen en missuppfattning av de kristna bibeltolkarna? Hon blev väl fördriven från paradiset för att hon stod för lust och andra "låga" drifter?
står hon för egot o personligheten då?
STOPP och belägg!!!
Vi är OT.
skapa en tråd om lilith gronstedt!!!

Oj, jag kan inte tillräckligt om Lillith. Var det så att hon var Evas syster? Men hennes begär fick inte finnas i det fulländade paradiset så hon fördrevs… Kanske är det just egot och personligheten hon representerar… Gronstedt kanske vet mer.
#9: Det är ju rätt hemmagjort, jag har läst några böcker och funderat ut mina egna mönster. Men här en kort sammanfattning:
"Enligt legenden" var Lilith en djinn/demon och Adams första hustru. Hennes barn med Adam är demonsläktenas ursprung. När Lilith inte visade sig vederbörligen underdånig gick Adam till Jahve och klagade, varpå Jahve körde iväg Lilith och skapade Eva av Adams revben.
"Enligt filosofin" står Lilith för den oordnade kvinnliga principen, för det vilda, svarta, hatiska, fördärvande och nedrivande - för allt det som en "duktig flicka" inte får kännas vid. Jag tror att mycket av de problem som i synnerhet kvinnor har med dålig självkänsla, underlägsenhetskänslor, svårigheter att hävda sig med mera, med mera, beror på att hela vårt samhälle förnekar Lilith i oss. Män kan få ha lite av henne i sig, men kvinnor ingenting alls.
Jag menar inte att vi borde hylla Lilith, men vi borde erkänna henne. Först när vi kan känna och vara i ro med att hon också bor i oss kan vi bli hela.
Den gamla tanken om ungmö/prästinna/moder/vishetsbärare har förvridits till jungfru/hora/moder/dödshäxa, där bara jungfrun och modern är "godkända", medan prästinnan/horan och vishetsbäraren/dödshäxan har buntats ihop med Lilith och förpassats ut ur det tillåtna. Hur ska någon kvinna (eller man) kunna vara hel som inte får lov att ens känna till hälften av sig själv?
Please
kopiera och kör ut ett eget inlägg… så kan denna tråd få handla om kursen….

Ja, kul med fler inlägg:) Ska jag säga som inte kommit med något ännu…;)
Feminina strömmen, den är nog riktigt bra, vill gärna gå den…
#15: Det var du som började …
. Gör någon av er medhjälpare en ny tråd? För mig får ni gärna radera inläggen ur den här tråden.
nej vi raderar inte.. men den där lilith kan vi ta i en annan tråd det är ju en intressant diskussion…
Vet du någon Camilla som ska gå den?

Ja denna kursen hade varit nåt. Inte för mig i år kanske men om ni/någon tänker gå den nån gång säg till isåfall. Hänger gärna på om jag kan.
Kram Pernilla

Är det någon som tänker gå den här?
Som sagt, innan jag bestämmer mig vill jag gärna veta om "Lilith-aspekten" av det feminina kommer att behandlas. Någon som vet?

Då måste du nog fråga de som håller i kursen skulle jag gissa på, om inte Mariann vet förstås.
Jag vet inte… det bästa vore väl om du mailade DGC och vänder dig till Asger mailet (det blir då vidarebefodrat till Asger) och frågar.
jag har faktiskt inte gått just denna… ev skulle det varit kul att gå nu bara för å få träffa dig Hoppfull och ev dig också då Gronstedt…
men jag ska åka ner till DGC 1 gång i månaden from juli… så antagligen får det räcka för i år…
jag ska höra mig för i Borås om det finns någon som ska…

Klart du ska Mariann 
Mariann, är det adressen www.dengyldnegrund.dk som finns i #0?
jag blir redigt sugen alltså…. jag lovar inget …
Kontakt info!
Den Gyldne Cirkel
Birkemosegård
Sonnerupvej 25
3300 Frederiksværk
Telefonnr. 47 77 24 24
Du kan indtale din besked på telefonensvareren.
Der er personlig betjening:
tirsdag 19-21
torsdag og fredag kl. 10-12 samt 14-16 eller tlf.svarer
Faxnr. 47 77 24 80
E-mail: info@dengyldnecirkel.dk
#26 nix, den angår mer Kreta kursen
Tax! (eller gravhund, då)
tänker igen… man kan ju Hoppfull maila ner på ovan adress och undra om det finns redan nu någon annan svensk anmäld… man vet ju inte… det finns ju förhoppningsvis fler än bara västsvenskar/Boråsare som åker dit…
sedan ska du skita i det å åka ändå.. det är underbart att vara där..

Ja jag tänkte på någon härifrån sajten som man samtalar med dagligen… i övrigt spelar det ingen roll :)
BRA!!

Jag ska höra om någon mer ifrån Borås ska åka, jag själv är ju sugen…men för tidigt att bestämma något ännu.

Vet du om den här kursen är borttagen Mariann? Jag hittar den inte på deras nya hemsida.
Nix… sist jag såg den låg den i kanten till höger
ska kika igen…
Här kommer nu länken till den FEMININE STRÖM
Nu är nog texten helt anpassad efter i år (hoppas jag)