När hjärtat vaknar
Nu har jag strax läst klart Betty J. Eadies bok "När hjärtat vaknar". Fastnade för titeln när jag kollade genom mammas bokhylla. Har läst den tidigare men eftersom titeln klingade så fint bestämde jag mig för att läsa om den. Den handlar om det kärleksbudskap hon kom i kontakt med efter en nära-döden-upplevelse.
I slutet skriver hon:
Vi föds med vår själ, den rena del av oss som vi för med oss till jorden från andevärlden. Efter hand som vi utvecklas förlorar vi en del av kontakten med denna andliga del, vårt gudomliga jag, i en glömskeprocess som är nödvändig för vår utveckling. Men vi kan förlora för mycket, och när vi har förlorat all medvetenhet om vår gudomlighet blir vi andligen förvirrade och betryckta. För att känna oss hela igen kan och måste var och en av oss återupprätta kontakten med vårt andliga jag; eftersom vi alla befinner oss på varierande nivåer av andlighet når var och en av oss fram till denna förståelse på sitt eget unika sätt.
Men mycket av det hon skriver liknar diskussionerna här på AU. Har någon läst boken? Hon skrev en bok som heter "omsluten av ljuset" också.
Äsch, nu måste jag iväg…
Ha en bra dag!
Jag har inte läst just den… men om jag inte minns fel så har jag läst "omsluten av ljuset" men det måste varit i början på 90 talet… så jag minns den väldigt dåligt.

Jag har läst Omsluten av ljuset men inte den andra. Känner att det är en bok jag skulle vilja läsa. Citatet var mycket talande och igenkännande. Jag är mycket förvirrad.

Nope, känner inte igen någon av dem…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Varför är du förvirrad Laufey? 

Kring min andliga utveckling och mig själv. Ena stunden är jag ganska säker för att sen känna som om allt faller överbord. Men det har antagligen med tilliten till mig själv att göra. Det är den jag måste arbeta med.
KRAM!