Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3574 ggr
[Mariann]
0

Mysterieskolan

i Den Gyldne Cirkel

Många av oss har i tidigare inkarnationer deltagit i mysterieskolor i Egypten, i Indien, i Grekland eller kanske på utvecklingsskolor präglade av Rosenkreuzernas lära. Alla dessa mysterieskolor har försökt att stimulera själsinströmningen och att väcka den inre visdomen genom att stå för en speciell andlig träning och kunskap, som blev anpassad samtidens mentalitet och de värderingar, som blev givet i den inre impulsen som låg bakom mysterieskolan. En Mysterieskola är en garanti för en seriös andlig träning i öppenhet för enhetens rike.

I juli 2007 blev vi i Den Gyldne Cirkel inspirerade till att ta upp denna traditionen, som berättigar till namnet mysterieskola. Denna skola är knuten till de tre stora mysterietemplen på de inre planen, som är med till att förmedla invigningsströmmen till mänskligheten. I de kommande åren kommer våra utbildningar uppgraderas till detta nya kapitel i Den Gyldne Cirkels utveckling. Världstjänarutbuildningen är den första som genomgår denna förnyelse. Detta markeras genom många nya ämnen, genom en djupare ström av enhetens liv och genom namnändringen till Mysterieskolans grundutbildning

Mysterieskolan vänder sig till ljusarbetare och andra som känner ett kall till och ett engagemang i att vare med att skapa en helig planet, ett kärlekens gemenskap og en lysande civilisation på Jorden, Skolan har ett speciellt förpliktigande för Den Nya Världsimpulsen som utströmning av levande visdom och levande kärlek.

Hämta brochyren över Mysterieskolan bakom Den Gyldne Cirkel med beskrivningen av de andra utbildningarna under Mysterieskolan här.

gyllenehjartljuset
0

Ja denna utbildningen kan jag verkligen rekomendera, jag går just nu den första kursen. Det är ett förlopp på 4 ggr som man åker till Danmark och däremällan tränar man hemma. Jag åker ner tredje gången på onsdag, jippiii.GladSkrattande

Kan tillägga att Birkemose gård är ett väldiggt speciellt ställe, man känner den positiva energin direkt.Glad

camillal777
0

Yvonne avslöjade vad Asger tycker om medlemmar i Dgc, alla har så mycket liv och ljus i ögonen:) Ett bra betyg på centret.

[Mariann]
0

Det är nog sant…

jag "roar" mig ofta med att titta på människor ögon på tv och se hur mkt ljus det är i dom och när man sedan också HÖR vad de säger får man oftast bekräftat ljuset…. eller avsaknaden av liv och ljus..