Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 626 ggr
Hoppfull
0

God Måndag!

Till er alla! Nu är påskveckan inledd och snart ska påsken firas. Hur har helgen varit och hur planerar ni inför påskfirandet (eller annat snarlikt firande)?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

05.48 på skärtorsdagens morgon är det vårdagjämning, den högtidlighåller jag med en liten ceremoni på min nya "kultplats" vid ån. Sedan betraktar jag och särbon själva påskhelgen som en välkommen ledighet med mycket god mat och dricka och inga "måsten" från jobbet.

Farwuq
0

Sistlidna helg var jag på min fars begravning. Vad jag ska hitta på i påsk det har jag ännu inte bestämt, det lär bli kyligt väder så det blir nog inte mycket arbete på kolonin.

När det är vårdagjämning brukar jag lyssna på Jean Michel Jarres album Equinox

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hoppfull
0

Det är så häftigt att höra om och inspireras av alla olika traditioner tycker jag!

camillal777
0

Med lite dåligt samvete åker jag Maud och Irene till Birkemosegård över påsken….familjen får klara sig själva, men påskägg,påskpresenter och en fjäderprydd rosenmandel ute i snön ska jag fixa.

Och lite påskfint inne :)

[Mariann]
0

jag med gör lite påskfint ute o inne… mediterar och är stilla… men det är jag redan nu… i mitt inre vill säga ;)

Uppståndelsetjänsten på söndag kl 12 över nätet är ett "måste"… då ska jag vara medveten om Maud, Irene och Camilla där nere…

Hoppfull
0

Låter mysigt hörrni!! Här blir det lugn och stillhet med. Lite smått och stillsamt umgänge med barn och grannar är allt som är inplanerat.

Lionadh
0

Jag har redan gjort i ordning fint hemma för att fira Stilla veckan. Jag brukar ägna den här veckan åt reflektion, meditation och begrundan. På påskaftons morgon kör vi ner till Danmark för en gralshelg. Långfredagen brukar jag kolla på film! Kanske äta lite lax?

Lyssnar just nu på gregoriansk sång för påsktiden "Salve Festa Dies". Vackra nunneröster som låter som när vi satt i morgonbönen i Basilica di Santa Chiara i Assisi och lyssnade på klarissorna påskveckan för två år sen….

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Åååå jag längtar förtvivlat… dessa underbara änglaröster…

camillal777
0

Åååh, vad jag blir avundsjuk på er…har ju bara hört denna underbara änglasång på skiva :)

[Mariann]
0

Visst är det tur att systrarna lever…. jag menar alla dör ju inte på en gång ;)

Så vi åker väl ner till en Maria vecka dec 09….

camillal777
0

Jajust det ja, så sa vi ju! Flört

Lionadh
0

Absolut! Längtar till Italien… :-)

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM