Skapa hjul av kärlek
Själslek
Välj ut en grupp människor från listan nedan att göra hjul av kärlek med:
- …din nuvarande familj, förfäder och framtida generationer.
- …dina vänner från det förflutna, nuet och framtiden.
- …någon grupp du är med i, t ex människorna på ditt kontor, deltagarna i någon sport du utövar, o s v.
- …dina kunder, klienter eller elever.
- …dina grannar och människor i grannskapet eller i din stad.
Skapa ett hjul av kärlek genom att först förena dig med din själ och låta de ljusstrålande kärnorna i ditt och din själs hjärtcenter förena sig med varandra. Låt energi och ljus cirkulera mellan dina hjärtcentra tills ditt primära hjärtcenter strålar av kärlek. Tänk sedan på gruppens medlemmar och låt en stråle av ljus gå ut från ditt hjärtcenter och röra vid hjärtcentret hos var och en av dem.
- Fokusera på hur solarljuset kommer ner genom ditt huvudcenter, går vidare ut till alla i gruppen, vilket gör ljusmönstret mellan dig och andra vackrare.
- Sänd ut olika aspekter av själskärlek, t ex en förstärkande, transparent, mjuk, uthållig, accepterande och harmonisk kärlek.
- Sänd ut de högsta andliga mästarnas kärlek till gruppen.
- Gör den universella närvaron av kärlek tillgänglig för alla i gruppen genom att först själv fokusera på den, sedan tänka på de andra.
- Bjud in kärlekens stora mästare i ditt hjärtcenter och sänd ut hans eller hennes förfinade, högt utvecklade kärlek till andra.
- Sänd ut den speciella kärlek som är din att erbjuda mänskligheten.
Ur boken "Själskärlek -väck hela ditt hjärta" av Sanaya Roman.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Mkt mkt vacker!! 
Fråga solarljuset? menas ljuset från solen/andliga solen?

Ja man fyller sig med solarljuset, dvs ljuset från den andliga solen, den fysiska solens själ…

För mig har dessa meditationer betytt mycket mycket…
Aaha vad bra…!!! jag menar att det är den andliga solen…. solens hjärta… the heart of the sun!!
dessa ord gör mig lyrisk….

Att fylla sig med solarljuset är i sig en fin meditation… Förvandlar allt …
Jag har gjort en "egen" variant av detta. Jag ber också om assistans uppifrån/inifrån, om kärlek och ljus, och så stoppar jag in den människan eller situationen i mitt hjärta. Det blir då belyst med både Själsljus och den högsta kärleken, och en inre, högre förståelse/förlåtelse kan då som oftast ske väldigt fort. Vissa kan ta lite längre tid, men trägen "vinner" 

#6 Det låter som en fin övning Gahella. Att vara kreativ och skapa egna meditationer är ju bra det också.
Låter härligt och spännande, kanske provar någon gång :)
Ja, att plocka lite härådär och göra något eget av det är både kul och kreativt. Och det kan man göra med det mesta här i livet. Ska nu ut och promenera och ta vara på Ljuset, som vädrets makter i dag bjuder på. Ha en Ljus och Skön dag allihop!

Tack Lionadh! Den ska jag prova… för mig har meditationerna en tendens att skapa sig själva s.a.s. Det bara händer saker och jag får bara haka på… en gång fick jag en saga berättad i mitt huvud, det var inte lite coolt kan jag säga :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Detta var mitt bästa bidrag denna helg och jag har gjort meditationen till alla på AU sajten.
Så ni finns i mitt hjul av kärlek nu… 

!!
TACK MAUD.. det känns också!

Jaa, Tack Maud!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.