Morgondagens Gud
Måste dela med mig av ett boktips! Jag läser just nu en bok som heter "Morgondagens Gud" av Neale Donald Walsch. Samma person som skrivit serien om "Samtal med Gud". Jag har inte läst någon av de böckerna, kan ibland bli lite skeptisk när det produceras böcker på löpande band… Men så var det något (…) som fick mig att stanna upp vid denna boken och den är väldigt intressant. Han pratar om den nya andligheten och om hur vi alla är ett. Bland annat! Mycket som jag känner igen sedan tidigare, men som han säger i inledningen - det är inget nytt i denna boken, men sådant som vi behöver bli påminda om.
Kram!
Upprepningar behövs
… i lagom mängd
… vi behöver sannerligen NY info känner jag … 
jag väntar med spänning på DK s nya undervisning…..

Tack för info!
Har alla de andra böckerna och tänker köpa denna också. Men just nu väntar jag på en bok som jag beställt, som heter "Atlantis hemlighet".

Jag har precis köpt boken du Sagann talar om. Det som gjorde att jag fastnade för den och som jag verkligen hoppas på och ser fram emot är det som står på baksidan:
"Mänskligheten står i begrepp att skapa en ny sorts andlighet. Denna nya andlighet kommer at låta människorna uttrycka sin naturliga dragning till det gudomliga utan att bråka med varandra om i vilken form detta sker, och utan att döda varandra i religionens namn".
Ska bli spännande att läsa boken.
#2 Fick Atlantis hemlighet idag! Tack för tipset! 
Jag tror också det är en ny andlighet på G… en ny världsimpuls…
jag har inte lyckats läsa någon bok av honom, kanske skulle försöka det… men jag upplever jag har fullt sjå med annat…

Jag har den här boken och blev väldigt nyfiken på den…
Så många böcker, och så lite tid…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

#3 - Jag väntar på boken, trodde den skulle komma ni innan helgen,
Men jag har annat att läsa - ingenting som handlar om andlighet utan om livet på norska landsbygden i början på 1800-talet. Det är en släktkrönika av Anna Karin Elstad. Jag tycker att det är väldigt intressant med dessa berättelser om hur människorna levde på gårdarna i Norge och i fjällvärlden.
Jag tycker också det är kul å läsa annat…. fast jag är periodare…