AJNA CENTRET
Ajna centret - Tredje Ögat
Ajna centret är det högsta av personlighetens chakracenter och består egentligen av en dubbelbladig lotus på var 48 blad. Lotusbladen är ett symboliskt uttryck för en rad krafter som uttrycker sig i genom de sju huvedcentren eller chakras. Ajna chakrat är lokaliserad ca. fem centimeter framför ögonbrynen, själva centrets ursprung är i området av hypofysen.
Panncentret är sätet för den inre medvetande och iakttagare. Direkt översatt betyder Ajna "kommando", vilket hänvisar till den funktion panecentret har som det ställe där personlighetens vilja, i bästa fall förenat med den högra andliga viljan från huvudcentret - kroncentret, utförs i praktiken. Pancentret är också visionens öga, där de högre abstrakta ideer tar konkret form i medvetandet och projiceras ut i livet som tjänst.

Intressant men tanke på att min huvudvärk är centrerad just där!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det här känner jag igen. Jag hade ett utryck för det.
Stjärnklar i huvudet! Vilken underbar kännsla
Tyvärr uppstår det mer sällan hos mig. Först trodde jag att jag började bli senil
Men nu tror jag att det har ett samband med att jag slutade med mina mattematik och geometristudier. Förmågor som inte används skrumpnar ihop